Šolsko leto 2019 / 2020
Ciljna skupina
- OŠ, 1. - 3. razred (30)
- OŠ, 4. - 6. razred (33)
- OŠ, 7. - 9. razred (35)
- srednja šola (31)
- vrtec (24)
Osrednja tema
- Demokracija (2)
- Materni jezik (3)
- Migracije in begunci (2)
- Okolje (2)
- Priložnosti za mlade (3)
- Solidarnost (2)
- Trajnostni način življenja (17)
- Vrednote in stališča (5)
- Zdrav način življenja (1)
- Šport (0)
Način povezovanja
37 projektov
Dediščina v rokah mladih: Mladi posvojijo spomenik
Osrednja tema: Migracije in begunci
Nosilec: Osnovna šola Belokranjskega odreda Semič
Dobre vesti iz naše šole in našega mesta/kraja
Osrednja tema: Trajnostni način življenja
Nosilec: Osnovna šola Ledina
V okviru projekta učenci raziskujejo izbrano tematiko (plastika v okolju in umetnosti), ustvarjajo in soustvarjajo na to temo in predstavljajo svoja prizadevanja na poljubnem področju delovanja, ki vodi k varstvu okolja, umetnosti, raziskovanju.
Drevo = življenje
Osrednja tema: Trajnostni način življenja
Nosilec: Osnovna šola Frana Kranjca
Osnovni cilj nacionalnega projekta Unesco ASP DREVO = ŽIVLJENJE je vzgajanje, ozaveščanje in usposabljanje za sprejemanje aktivne vloge v življenju posameznika kot dela globalne vizije sveta.
Drugačnost nas bogati
Osrednja tema: Trajnostni način življenja
Nosilec: Osnovna šola Frana Metelka Škocjan
S projektom Drugačnost nas bogati želimo učenec ozavestiti o pomenu medkulturnega učenje in dialoga, strpnosti, sodelovanja v vse bolj raznoliki družbi ter pomenu miru in spoštovanju človekovekovih pravic
Gorniški tabor v vratih
Osrednja tema: Trajnostni način življenja
Nosilec: Osnovna šola 16. decembra Mojstrana
Tabor bo potekal 5 nepozabnih dni v Triglavskem narodnem parku, kjer si bomo naš Triglav ogledali z različnih zornih kotov.
Izboljšajmo odnos do hrane
Osrednja tema: Vrednote in stališča
Nosilec: Osnovna šola Leskovec pri Krškem
Otroke želimo ozaveščati o količini odpadne hrane, za katero si želimo, da bi je bilo čim manj, zato lahko sami zmanjšajo količino odpadkov in smotrno sooblikujejo jedilnike.
Kralj Matjaž pod goro Peco
Osrednja tema: Trajnostni način življenja
Nosilec: Osnovna šola Črna na Koroškem
Likovni ekstempore
Osrednja tema: Trajnostni način življenja
Nosilec: Osnovna šola Šempas
Projekt Likovni Ex Tempore poudarja sodelovanje v duhu kulture miru in nenasilja, strpnosti in sodelovanja, sprejemanja drugačnosti, v skrbi za osebnostni razvoj vsakega posameznika in za ohranitev naravne in kulturne dediščine.
Meja - naša zgodovina in naša evropska prihodnost
Osrednja tema: Trajnostni način življenja
Nosilec: Gimnazija Nova Gorica
Mladi skozi delo v projektu Meja utrjujejo zavest o pomenu sodelovanja v mreži in kot njeni dragoceni in potrebni členi pridobivajo izkušnjo skupnega učenja, raziskovanja ter prijateljevanja z elementi zavezništva.
Menjaj branje in sanje
Osrednja tema: Materni jezik
Nosilec: Gimnazija Ledina
Projekt poteka kot organizirana izmenjava knjig, opremljenih s posvetili, z mislimi ali s citati.
MiniMun 2019
Osrednja tema: Demokracija
Nosilec: Gimnazija Vič
Gre za enodnevno simulacijo zasedanja OZN v angleškem jeziku, imenovano tudi Model United Nations (MUN).
Mirovniški festival Zlati rez
Osrednja tema: Trajnostni način življenja
Nosilec: Prva osnovna šola Slovenj Gradec
V sklopu projekta bomo organizirali najrazličnejše delavnice in aktivnosti na temo trajnostnega načina življenja, športa, zdrave prehrane, vrednot in stališč.
Moder stol - nekdo misli nate
Osrednja tema: Vrednote in stališča
Nosilec: Osnovna šola Maksa Pleteršnika Pišece
Projekt odpira šolski prostor v okolje in deluje izrazito povezovalno. Med sabo se povežejo oddelki, šole središča, nekateri se v izvajanju povežejo z drugo šolo, pogosto pa tudi z nešolskimi zavodi - tako pride do izraza medgeneracijska dimenzija projekta.
Moja stran Mojstrane
Osrednja tema: Okolje
Nosilec: Osnovna šola 16. decembra Mojstrana
Prijavljeni učenci na poti po Mojstrani spoznajo kulturne in naravne znamenitosti kraja, ki jih popestrimo z anekdotami.
Moje pravice
Osrednja tema: Demokracija
Nosilec: Osnovna šola Frana Kranjca
Učenci se seznanijo s Konvencijo o otrokovih pravicah in/ali z Deklaracijo človekovih pravic, nato pa izberejo eno pravico, se o njej pogovarjajo in oblikujejo svoje mnenje o kršitvah pravic.
Naš kraj njegova kulturna in naravna dediščina: Piranske hiše nam pripovedujejo štorje
Osrednja tema: Vrednote in stališča
Nosilec: Vrtec Mornarček Piran
Z nacionalnim Unesco projektom Naš kraj - njegova kulturna in naravna dediščina spodbujamo vpetost vrtca v okolje in tako prispevamo k prepoznavnosti vrtca.
Obudimo pisanje pisem
Osrednja tema: Materni jezik
Nosilec: Osnovna šola Zreče
Projekt se navezuje na vsebine slovenščine, glavni cilj projekta pa je na zabaven način prispevati k izboljšanju pismenosti.
Od pšeničke do potičke
Osrednja tema: Trajnostni način življenja
Nosilec: Osnovna šola Frana Metelka Škocjan
S projektom Od pšeničke do potičke želimo otroke učiti živeti z naravo ter jih seznaniti s pomenom kulturne in naravne dediščine.
Otroštvo podaja roko modrosti
Osrednja tema: Solidarnost
Nosilec: Osnovna šola Cvetka Golarja
Projekt Otroštvo podaja roko modrosti ima glavni cilj povezovati mlade s starejšimi, sodelovanje med njimi in učenje drug od drugega.
Platforma raznolikosti
Osrednja tema: Materni jezik
Nosilec: Osnovna šola Fokovci
Ker smo v času hitrega razvoja IKT-ja in ker fotografiranje in snemanje, obdelava in priprava multimedijskih vsebin postaja del vsakdana naših učencev, način beleženja njihovih dogodkov in spominov, jim želimo približati čudoviti svet narave in zapuščino naših prednikov skozi fotografski ali video objektiv.
Pletemo niti mreže z jubilejem UNESCO na šoli
Osrednja tema: Vrednote in stališča
Nosilec: Osnovna šola Griže
Dan bomo začeli s sprejemom udeležencev in uvodnim pozdravom v telovadnici šole, sledilo pa bo delo v delavnicah, vsebinsko vezanih na Unesco teme.
Po poti kulturne in naravne dediščine
Osrednja tema: Trajnostni način življenja
Nosilec: Osnovna šola Turnišče
Na delavnicah bomo otroke – učence popeljali skozi svet življenja panonskega človeka, kjer bodo spoznali bogato kulturno in naravno dediščino.
Pošljemo sapico prijateljstva
Osrednja tema: Solidarnost
Nosilec: Osnovna šola Pesnica
Učenci v določenem časovnem obdobju načrtno izvajajo pomoč izbrani osebi in oblikujejo korake za izpeljavo naloge: zamisel/ideja, načrtovanje izvedbe, izvajanje in beleženje, predstavitev.
Pozdrav ptic miru
Osrednja tema: Trajnostni način življenja
Nosilec: Osnovna šola Lava
Projekt Pozdrav ptic miru bo potekal ob mednarodnem dnevu miru.
Premikajmo meje
Osrednja tema: Vrednote in stališča
Nosilec: Osnovna šola Maksa Pleteršnika Pišece
Stremeli bomo k preseganju različnih strokovnih, generacijskih in kulturnih mej ter angažirano vstopili v lokalni prostor, organizirali dogodke, delavnice, razstave, izmenjevali znanje iz različnih okolij in tako bogatili drug drugega.
Priložnost UNESCO: stara igr(ač)a za novo veselje
Osrednja tema: Priložnosti za mlade
Nosilec: Osnovna šola Zreče
Na šoli smo se odločili, da zaradi nevarnosti vpliva materialistično naravnane družbe in širjenja z njo povezanih nezdravih vrednot v okviru Unesca izvedemo projekt menjave iger, igrač in športnih pripomočkov, ki so še uporabni, a jih otroci ne uporabljajo več, ker so se jih naveličali.
Skupaj pod dežnikom
Osrednja tema: Migracije in begunci
Nosilec: Osnovna šola Janka Padežnika Maribor
Cilj projekta Skupaj pod dežnikom je, da učenci pridobijo znanja in spretnosti, ki so potrebni za življenje v medkulturni družbi: spoštovanje kulturne raznolikosti, spodbujanje kulture miru in nenasilja in spoštovanje človekovih pravic.
Skupaj z nami
Osrednja tema: Okolje
Nosilec: Osnovna šola in vrtec Sveta Trojica
Namen projekta je sodelovanje, povezovanje in medsebojno učenje. Skupaj smo močnejši. Skupaj smo pametnejši. Skupaj smo bogatejši.
Tujejezični recital Jezik - kultura in tradicija
Osrednja tema: Trajnostni način življenja
Nosilec: Gimnazija Škofja Loka
Projekt Jezik - kultura in tradicija poudarja pomen rabe tujih jezikov skupaj z rabo materinščine.
Učenec poučuje: medpredmetno povezovanje: umetnost in šport obogatita ostale predmete
Osrednja tema: Trajnostni način življenja
Nosilec: IV. osnovna šola Celje
Ob svetovnem dnevu učiteljev, 5. oktober, smo dan želeli obeležiti malo drugače: učencem ponudimo možnost, da se sami preizkusijo v vlogi vzgojitelja/učitelja/profesorja, da sami oblikujejo učni proces.
UNESCO ima talent
Osrednja tema: Priložnosti za mlade
Nosilec: Osnovna šola Cvetka Golarja
Razvijali in spodbujali bomo različne talente, vključevali vse učence in tako krepili sprejemanje.
Ustvarjamo iz odpadnega materiala
Osrednja tema: Trajnostni način življenja
Nosilec: Osnovna šola Franca Rozmana - Staneta
Namen projekta je ponovna uporaba odpadnega materiala za različne namene.
Večerja
Osrednja tema: Zdrav način življenja
Nosilec: GRM Novo mesto, Srednja šola za gostinstvo in turizem
Želimo spodbuditi mladostnike, da pri pripravi Večerje strpno sodelujejo, spoznavajo kulinarično dediščino razl. skupin, se zavedajo okoljskih problemov, ki se pojavljajo pri pridelavi hrane, in iščejo možnosti reševanja le-teh.
Veselje do znanosti
Osrednja tema: Trajnostni način življenja
Nosilec: Gimnazija Celje - Center
Z zanimivimi eksperimenti želimo udeležencem približati naravoslovne znanosti, jim prikazati njihovo uporabnost v vsakdanjem življenju ter jih usmeriti v raziskovanje in samostojno odkrivanje na področju naravoslovja.
Vrtički UNESCO: V sodelovanju z naravo sam pridelam hrano
Osrednja tema: Trajnostni način življenja
Nosilec: Osnovna šola Zreče
Ob raziskovanju in opazovanju rastlin in živali v naši okolici in šolskem vrtu se bomo učili živeti z naravo, se učili odgovornosti do okolja, poskrbeli za svoje zdravje …
Z odra na oder
Osrednja tema: Priložnosti za mlade
Nosilec: Osnovna šola Leona Štuklja Maribor
Projekt Z Odra na oder je namenjen druženju, spoznavanju in prikazu dela osnovnošolskih gledaliških skupin ob uresničevanju UNESCO ciljev.
Živimo skupaj
Osrednja tema: Trajnostni način življenja
Nosilec: Osnovna šola Kapela
Projekt Živimo skupaj sloni na 4 stebrih Delorsovega izobraževanja, poudarek pa deje učenju dela in izvajanju konkretnih delovnih nalog skozi aktivno vključevanje sodelujočih.