Pojdi na glavno vsebino
UNESCO pridružene šole (ASPnet)UNESCO pridružene šoleNacionalna koordinacijaSlovenijeOrganizacija Združenih narodov za izobraževanje,znanost in kulturo

Veselje do znanosti

Osrednja tema: Trajnostni način življenja
Sorodne teme: Okolje, Vode in oceani, Zdrav način življenja
Nosilec: Gimnazija Celje - Center
Ciljna skupina: OŠ, 7. - 9. razred, srednja šola

S projektom Veselje do znanosti obeležujemo svetovni dan znanosti za mir in razvoj, hkrati pa želimo javnost opozoriti na znanja in znanosti. Projekt je namenjen dijakom in osnovnošolcem, ki jih zanimajo naravoslovne znanosti. Z zanimivimi eksperimenti jim želite te znanosti približati, jim prikazati njihovo uporabnost v vsakdanjem življenju ter jih usmeriti v raziskovanje in samostojno odkrivanje na področju naravoslovja. V goste vedno povabimo priznanega strokovnjaka s področja naravoslovja. Prireditev je razdeljena na dva dela, v prvem delu je plenarni prikaz eksperimentov, ki ga pripravi osrednji gost prireditve, v drugem delu pa dijaki in učenci pod mentorstvom naših učiteljev in učiteljev gostujočih šol samostojno izvajajo eksperimente. Del prireditve namenjen tudi druženju in izmenjavi izkušenj tako med učitelji kot učenci in dijaki. Vsak udeleženec izvede tri delavnice.

Letos so si udeleženci v uvodnem delu ogledali predstavo slovenskega igralca, državnega prvaka v pomnjenju števila pi in voditelja oddaje Male sive celice, Nika Škrleca Naj gre vse v pi. V drugem delu so naši učitelji pripravili 13 delavnic, eno delavnico pa je pripravila mentorica iz OŠ Griže. Naši dijaki so kot gostitelji poskrbeli za dobro počutje naših gostov in pomoč pri izvajanju delavnic.

Delavnice so bile vsebinsko zelo raznolike, saj so se v njih udeleženci dotaknili različnih področij (Vrt – stičišče svetov, Kemijski zakaji, Narava v steklenički, Skrivnostni nitinol, Kako deluje spomin, Zabavna kemija, Kateri orešček ima največjo energijsko vrednost?, Matematika drugače, Kaligrafija, Skrivne pisave, Boom cevi, Virtualni reliefni peskovnik, Tehnike pomnjenja in Holistični vpliv zvoka na naše telo).

Projekt je med udeleženci izredno dobro sprejet. V delavnicah so učenci in dijaki aktivno vključeni v izvajanje eksperimentov. Pri delu uporabljajo sodobne tehnološke postopke, ki jih pri rednem pouku redko srečujejo. Izkustveno spoznavanje lastnosti snovi in nekaterih procesov, s katerimi se srečujejo pri rokovanju z njimi, je privlačen in zelo učinkovit način usvajanja znanja, razumevanja naravnih procesov, razvijanja celovitega in kritičnega razmišljanja ter pridobivanja sposobnosti za odgovorno ravnanje v vsakdanjem življenju. Marsikdo od učencev nastopa tudi v vlogi demonstratorja, oziroma pomaga mentorjem pri varni izvedbi eksperimentov. Dodana vrednost projekta je tudi sodelovanje s priznanimi strokovnjaki s fakultet in inštitutov, ki z veseljem svoje znanje prenašajo na mlade.

Doseženi cilji projekta:

- udeležencem smo ponudili kakovostno izobraževanje v spodbudnem učnem okolju,

- udeleženci so pridobili uporabno in trajno znanje,

- učili so se razvijati kakovostne medsebojne odnose,

- razvijali so socialne kompetence (strpnost, sodelovanje, spoštovanje, sprejemanje drugačnosti, itd.),

- krepili so zdravo samozavest in samopodobo,

- kakovostno so preživeli čas,

- razvijali so medkulturni dialog,

- aktivno so sodelovali v svojem intelektualnem razvoju,

- trudili so se izboljšati komunikacijske sposobnost,

- uporabljali in razvijali so različne učne stile,

- v proces izobraževanja smo vključevali štiri Delorsove stebre izobraževanja.

Upamo, da bomo tudi v naslednjem šolskem letu projekt lahko izvedli v živo in da se bomo povezali Tehnoparkom v Celju.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fotogalerija

Sodelujoče šole in vrtci ASPnet

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...