Pojdi na glavno vsebino
UNESCO pridružene šole (ASPnet)UNESCO pridružene šoleNacionalna koordinacijaSlovenijeOrganizacija Združenih narodov za izobraževanje,znanost in kulturo

Mirovniški festival Zlati rez

Osrednja tema: Trajnostni način življenja
Sorodne teme: Okolje, Vrednote in stališča, Zdrav način življenja, Šport
Nosilec: Prva osnovna šola Slovenj Gradec
Ciljna skupina: OŠ, 7. - 9. razred, srednja šola

Na Prvi osnovni šoli Slovenj Gradec si prizadevamo delovati po vseh štirih stebrih Delorsovih načel: učiti se, da bi vedeli, učiti se, da bi znali delati, učiti se, da bi znali živeti skupaj in učiti se biti. Vse štiri stebre vsakodnevno vpletamo v življenje in delo šole, tako med samim vzgojno-izobraževalnim procesom kot tudi med dnevi dejavnosti in projekti. Želimo, da naši učenci ne le razmišljajo o Delorsovih načelih, ampak jih tudi živijo. S tem omogočamo vsakemu posameznemu učencu, da razvija svoje potenciale, da se nauči sodelovanja z drugimi, da se navaja na samostojno učenje, si razvija sposobnosti ustvarjalnega in kritičnega mišljenja ter presojanja. Učenec se tako razvija skladno v celovito osebnost, ki je sposobna samostojne in odgovorne presoje.

V četrtek, 19. 9. in v petek, 20. 9. 2019 je na naši šoli potekal Mirovniški festival v Slovenj Gradcu nacionalni projekt z mednarodno udeležbo, z naslovom ZLATI REZ. V petek, 20. 9. 2019 smo na šoli gostili učence in dijake iz vseh Unesco šol po celi Sloveniji. Tabora se je udeležilo 73 Unesco šol in okoli 300 učencev in 70 mentorjev. Prihod na šolo in akreditacija je bilo ob 8.30, ob 9.00 pa smo začeli s prireditvijo v naravoslovni učilnici. Sledila je topla malica za vse udeležence. Po malici so učenci in dijaki odšli v delavnice, v katere so se prijavili preko spleta. Delavnice so se izvedle na različnih lokacijah po Slovenj Gradcu. Po končanih delavnicah smo vsi skupaj zaplesali v mestu in si ogledali dogajanje na Glavnem trgu. Odhod učencev domov je bil ob 15.00.

Pri idejnem snovanju organizacije in vsebine projekta smo zasledovali cilje medgeneracijskega povezovanja, zavedanja lastne kulturne identitete, ustvarjanja in širjenja strpnosti ter spoštovanja in sprejemanja različnih kultur. Leto 2019 je bilo namenjeno tudi razumevanju periodnega sistema, kateremu smo dali poudarek tudi pri našem projektu.

Smernice našega dela in aktivnosti so poudarjale aktualno problematiko begunstva, sprejemanje tujcev, povezanost kultur, kar podpira UNESCOV STEBER: UČITI SE, DA BI ZNALI  ŽIVETI SKUPAJ.

Prijateljstvo, druženje in spoznavanje drugačnosti so vrednote, ki jih  je vredno spoštovati in razvijati. Ob tem spoznavamo drug drugega in pripomoremo k širjenju pozitivnih vrednot.

V okviru projekta ENO Tree Planting smo posadili okrasno grmovnico v naši naravoslovni učilnici. Pridružili pa so se nam tudi učenci iz Trsta in Pliberka.

Preživeli smo dva prekrasna deneva, mlade pa  smo popeljali skozi projekt, ki je segel v »moč srca«, kajti gojiti v svojem srcu MIR pomeni: čuditi se in spoštljivo ravnati z vsem, kar je ranljivo, občutljivo in slabotno …

Fotogalerija

Sodelujoče šole in vrtci ASPnet

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...