Učenec poučuje: medpredmetno povezovanje: umetnost in šport obogatita ostale predmete
Osrednja tema: Trajnostni način življenja
Sorodne teme: Demokracija, Diskriminacija, Enakopravnost spolov, Gozdovi, HIV ali AIDS, Materni jezik, Migracije in begunci, Nacionalni parki, Okolje, Priložnosti za mlade, Solidarnost, Vode in oceani, Vrednote in stališča, Zdrav način življenja, Šport
Nosilec: IV. osnovna šola Celje
Ciljna skupina: OŠ, 1. - 3. razred, OŠ, 4. - 6. razred, OŠ, 7. - 9. razred, srednja šola, vrtec
Ob svetovnem dnevu učiteljev, 5. oktober, smo šolski dan izvedli na bolj neformalen način. Učencem smo ponudili možnost, da se sami preizkusijo v vlogi vzgojitelja / učitelja / profesorja, da sami oblikujejo učni proces.
Učence / dijake so učitelji / profesorji dva teden pred dogodkom obvestili, da se lahko prijavijo za poučevanje izbranega predmeta v izbranem razredu. Po prijavi je učenec / dijak od učitelja / profesorja dobil učno vsebino (V šol.l je 2019/20 je bila tema: MEDPREDMETNO POVEZOVANJE: UMETNOST IN ŠPORT OBOGATITA OSTALE PREDMETE.), ki jo je predstavil pred razredom. Učenec / dijak se je moral na uro pripraviti s pisno pripravo. Učitelj / profesor je učencu / dijaku, ki je učil, svetoval in mu pomagal do izvedbe. Torej se je učenec / dijak za en dan prelevil v učitelja / profesorja, ki so bili ta dan opazovalci, pomočniki in mentorji poučevanja željnim mladim.
Sodelovanje v VIZ je bilo možno tako po horizontali kot po vertikali: učenci / dijaki so lahko poučevali v nižjih razredih, poučevali pa so lahko tudi v paralelki.
K sodelovanju so lahko povabili tudi zunanje sodelavce: glasbene, plesne, likovne šole, športno zvezo, klube. Možno je tudi medgeneracijsko sodelovanje: svoje delo so lahko predstavili tudi starejši plesalci, koreografi, slikarji, kiparji, športniki, pevci, glasbeniki, …
Vrtčevski otroci so pri pripravi ure sodelovali z vzgojitelji z dajanjem svojih idej, s pripravo materiala, pri izvedbi pa so kakšno točko ure izvedli samostojno.
Glasbena umetnost, šport, ples ali likovno umetnost so vključili v druge šolske predmete. S tem so redno učno uro obogatili, učenci pa so bili bolj motivirani, inovativni, kreativni. Pokazali so lahko svojo ustvarjalnost, se pri delu zabavali in pokazali svoje sposobnosti in nadarjenosti za posamezna področja iz umetnosti ali športa.
Evalvacijo poučevanja so izvedli v naslednjih dneh pri dejavnostih pouka ali pri RU.
Doseženi UNESCO cilji:
- Ponudili smo kakovostno izobraževanje s spodbudnim učnim okoljem.
- Razvijali smo kakovostne medsebojne odnose.
- Razvijali smo socialne kompetence (nenasilje, strpnost, sodelovanje, spoštovanje, sprejemanje drugačnosti, itd.).
- Spoštovali občečloveške vrednote.
- Krepili zdravo samozavest in samopodobo.
- Kakovostno so preživeli prosti čas.
- Razvijali so medkulturni dialog in jezikovno raznovrstnost.
- Poglobljena je bila skrb za osebnosti razvoj vsakega posameznika.
- Učenec je soustvarjal učni proces.
- Aktivno so sodelovali v svojem intelektualnem razvoju.
- Izboljšali so komunikacijske sposobnost.
- Izboljšali odnose v razredu.
- Uporabljali in razvijali so različne učne stile.
- V proces izobraževanja so vključevali štiri Delorsove stebre izobraževanja.
- Upoštevali so UNESCO načela.
- Izobraževanje je človekova pravica.
Učenec je spoznal proces poučevanja in položaj učitelja, spoznal svojo odgovornost za svoj intelektualni razvoj in svojo vključenost v izobraževalni proces.
Doseženi rezultati:
- Bila je velika motiviranost, kreativnost, inovativnost in samostojnost malčkov/učencev/dijakov za sodelovanje v projektu.
- Kreirali so zanimive in vsebinsko bogate ter drugačne učne ure.
- Uporabljali so različna motivacijska sredstva.
- Sodelovali so malčki/učenci/dijaki med seboj, nudili so si pomoč.
- Združevali so različne talente, kulture.
Pri izvedbi nastanejo minimalni stroški, ki so odvisni od izvedbe učne ure. Projekt se je izvajal na daljavo, na prijavljenih šolah. Po izvedbi projekta so mentorji, vodji projekta, poslali še evalvacijsko poročilo.
V šolskem letu 2020/21 pa tema ni določena. Postavili smo le zahtevo, da se pri pripravi šolske ure upošteva ena izmed UNESCO tem.
Fotogalerija
Sodelujoče šole in vrtci ASPnet
- IV. osnovna šola Celje (nosilec projekta)
- Vrtec Pedenjped
- Srednja zdravstvena in kozmetična šola Celje
- Šolski center Ptuj, Strojna šola
- Gimnazija Jožeta Plečnika Ljubljana
- Ekonomska gimnazija in srednja šola Radovljica
- Biotehniški center Naklo, Srednja šola in gimnazija
- Šolski center Celje, Srednja šola za gradbeništvo in varovanje okolja
- Gimnazija Celje - Center
- Gimnazija Ptuj
- Gimnazija Ledina
- Osnovna šola Vincenzo e Diego De Castro Piran
- Osnovna šola Franca Rozmana - Staneta
- Osnovna šola Jožeta Moškriča
- Osnovna šola Leskovec pri Krškem
- Osnovna šola Bakovci
- Osnovna šola Selnica ob Dravi
- Osnovna šola Turnišče
- Osnovna šola Dušana Flisa Hoče
- Osnovna šola Koroška Bela Jesenice
- Osnovna šola Lava
- Osnovna šola Maksa Pleteršnika Pišece
- Osnovna šola Marije Vere
- Osnovna šola Frana Kranjca
- Osnovna šola Frana Metelka Škocjan
- Osnovna šola Miren, podružnica Bilje
- Osnovna šola Kapela
- Osnovna šola Ledina
- Osnovna šola Antona Aškerca Rimske Toplice
- Osnovna šola Zreče
- Osnovna šola 16. decembra Mojstrana
- Osnovna šola Griže
- Osnovna šola dr. Jožeta Pučnika Črešnjevec