Pojdi na glavno vsebino
UNESCO pridružene šole (ASPnet)UNESCO pridružene šoleNacionalna koordinacijaSlovenijeOrganizacija Združenih narodov za izobraževanje,znanost in kulturo

Izboljšajmo odnos do hrane

Osrednja tema: Vrednote in stališča
Sorodne teme: Okolje, Vode in oceani, Zdrav način življenja
Nosilec: Osnovna šola Leskovec pri Krškem
Ciljna skupina: OŠ, 1. - 3. razred, OŠ, 4. - 6. razred, OŠ, 7. - 9. razred, srednja šola, vrtec

V dobi, ko je hrane včasih na pretek, se dogaja, da otroci z njo ne znajo več smotrno ravnati. Povečuje se količina odpadne hrane, na drugi strani pa so nekateri lačni. Zato smo si za cilj projekta med drugim zastavili, da učence izobrazimo o tem, kako ravnati s hrano, kam z odpadno hrano in kam s hrano, ki ostane nerazdeljena. Projektu smo se posvečali znotraj razrednih ur in dni dejavnosti. Tako smo 9. 10. 2020 izvedli športni dan za celo šolo z naslovom Dan zdravja. V prvem delu dneva smo se družili medgeneracijsko, in sicer po 2 oddelka (npr. 2. in 7. razred) in se pogovarjali o drugačnosti. Sledila je zdrava malica, pri kateri smo se trudili, da ne bi bilo odpadkov. Pogovorili smo se o pomenu pravilnega ravnanja s hrano. Dan smo zaključili z druženjem na pohodu.

Odkar izvajamo projekt, smo ugotovili, da najlažje vplivamo na naše najmlajše. Zato smo se posvetili delu z njimi v podaljšanem bivanju. Učenci so odhajali na kosila z učitelji. Ti so jih vzpodbujali, da poskusijo čim več raznovrstne hrane in je količinsko vzamejo toliko, da ne bo ostankov. Potem so v pripravljeni tabeli označevali, koliko so pojedli, kaj jim je bilo všeč in kaj ne, koliko hrane so zavrgli. Pogovorili so se o tem, kako bi se dalo hrano, ki je ostala, ponovno uporabiti. Izdelovali so svoj »idealni« krožnik in zdrav krožnik.

V času, ko se je pouk iz učilnic preselil na daljavo, so učenci vodili dnevnik prehranjevanja in beležili gibalne aktivnosti. Z dnevnikom so imeli tedenski pregled nad obroki in gibanjem, kajti zdrava prehrana in gibanje imata velik pomen pri ohranjanju zdravja. Ob izpolnjevanju so učenci razmišljali o svojih prehranjevalnih navadah: ali zajtrkujejo ali izpuščajo najpomembnejši obrok dneva; ali zaužijejo dovolj sadja in zelenjave; tekom dneva pijejo vodo ali sladke pijače; kolikokrat posežejo po sladkarijah namesto zdravih prigrizkih; koliko časa dnevno namenijo gibanju …

O odnosu do hrane in jedilnikih smo spregovorili tudi na šolski skupnosti in s tem dali besedo vsakemu oddelku preko razrednih predstavnikov. Učenci lahko s svojimi predlogi dejansko vplivajo na izbor jedilnikov in na zmanjševanje odpadne hrane.

Odnos do hrane je zelo povezan tudi z odnosom do drugih stvari. Izredno pomemben je tudi odnos do kuharjev, besede »dober dan«, »prosim«, »hvala« morajo postati del učencev. Ko ozavestijo, da mora hrano nekdo pripraviti, postreči, pospraviti, da brezplačnih kosil ni, da je tudi zavržena hrana strošek, bodo lahko spremenili oziroma izboljšali svoj odnos do hrane. Zato je potrebno z njimi delati in jih usmerjati z različnimi dejavnostmi. Vključiti jih je potrebno v načrtovanje in tudi v evalvacijo dejavnosti.

Fotogalerija

Sodelujoče šole in vrtci ASPnet

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...