Pojdi na glavno vsebino
UNESCO pridružene šole (ASPnet)UNESCO pridružene šoleNacionalna koordinacijaSlovenijeOrganizacija Združenih narodov za izobraževanje,znanost in kulturo

Od pšeničke do potičke

Osrednja tema: Trajnostni način življenja
Sorodne teme: Okolje, Vrednote in stališča, Zdrav način življenja
Nosilec: Osnovna šola Frana Metelka Škocjan
Ciljna skupina: OŠ, 1. - 3. razred, OŠ, 4. - 6. razred, OŠ, 7. - 9. razred, vrtec

S projektom Od pšeničke do potičke želimo otroke naučiti živeti z naravo, jih seznaniti s pomenom naravne in kulturne dediščine ter jih naučiti živeti in delati v medgeneracijskem sožitju. Učencem želimo približati pomembnost skrbi za okolje in naš skupni dom - planet Zemlja, delovati lokalno in globalno. Ob tem sledimo cilju 4.7 izobraževanje za trajnostni razvoj. Ob izvedenih dejavnostih v projektu bogatimo  znanje otrok, razvijamo spretnosti in veščine, spodbujamo kreativnost ter raziskovanje, krepimo medgeneracijsko sodelovanje, učenje in druženje.

Učenci so skozi dejavnosti projekta:

  • Sodelovali s starejšimi ter krepili medgeneracijsko sodelovanje in učenje.
  • Spoznali delo na polju, pot od pšenice do potice/kruha nekoč in ob tem spoznavali način življenja ter postopek pridelave domače oziroma lokalne hrane.
  • Spoznavali stare običaje, šege in navade ter življenje nekoč, ob tem pa bogatili znanje o preteklosti.
  • Se zavzemali za ohranitev našega širšega skupnega doma – planeta Zemlje.

Vzgojiteljice so otrokom vrtca dejavnosti povezane s projektom prilagodile njihovi razvojni stopnji in starosti. Tako so otroci spoznavali, kako pride hrana od njive do mize. Spoznavali so različna žita in se igrali z žiti in moko, pekli so različne izdelke in sejali božično žito ter druge rastline in zelišča. Učenci prvega triletja so v okviru tehničnih in naravoslovnih dni spoznavali pot od zrna/pšenice do končnega izdelka ter spoznavali različne vrste žit. S peko različnih izdelkov, so si učenci popestrili praznične dni. K izvedbi dejavnosti smo povabili tudi babice in dedke, ki so pomagali pri peki, ob tem pa krepili medgeneracijsko sodelovanje. Pri slovenskem jeziku so učenci prebirali pravljice, ki govorijo o kruhu. Pri glasbeni umetnosti so spoznali ples Ob bistrem potočku je mlin, nekaj ur likovne umestnosti smo posvetilu ustvarjanju na temo projekta. Ob velikonočnih praznikih, ki so jih učenci preživeli ob pouku na daljavo, so pomagali pri peki lokalnih dobrot. Prvošolci in drugošolci so se lotili tudi izdelave darilc ob dnevu žena. Učenci drugega triletja so vsebine povezane s temo projekta vnašali v naravoslovne dnevnike. Učenci tretjega triletja so ustvarjali literarno, spoznavali so ljudske običaje ter po lokalnih receptih pripravljali raznovrstno hrano.

Z izvedo projektai smo zadovoljni, saj smo kljub izobraževanju na daljavo, izvedli večino načrtovanih dejavnosti ter v njih aktivno vključili otroke vrtca ter učence šole. Nekaj dejavnosti so učenci izvedli doma, ob izobraževanju na daljavo, kar so dokazali s pošiljanjem fotografij. Zadovoljni smo tudi s številom slovenskih šol in vrtcev, ki so sodelovali v našem projektu.

 

Fotogalerija

Sodelujoče šole in vrtci ASPnet

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...