Pojdi na glavno vsebino

Živimo skupaj

Osrednja tema: Trajnostni način življenja
Sorodne teme: Gozdovi, Materni jezik, Okolje, Priložnosti za mlade, Solidarnost, Vode in oceani, Vrednote in stališča, Zdrav način življenja, Šport
Nosilec: Osnovna šola Kapela
Ciljna skupina: OŠ, 1. - 3. razred, OŠ, 4. - 6. razred, OŠ, 7. - 9. razred, srednja šola, vrtec

Živimo skupaj je UNESCO projekt OŠ Kapela že številna leta. Zastavili smo ga podobno kot vsa leta prej, vendar smo ga letos zaradi izbruha pandemije v veliki meri izvajali precej drugače kot vsa leta poprej. Glede na pogoje izpeljave zaradi pandemije, ocenjujemo, da je bila izvedba nadpovprečna. V projektu število sodelujočih vsako leto narašča, lani smo imeli vključenih 61 mentorjev in 514 otrok, letos 2020 pa kljub pandemiji 45 mentorjev in 589 otrok. Zaključek projekta je sovpadal  s pričetkom pandemije, načrtovano smo morali ovreči in na naovo načrtovati sklepne dejavnosti tudi na daljavo. Kljub temu nam je uspelo realizirati zastavljene cilje, pri čemer so bili zadovoljni tako učenci kot mentorji. Nekaj prijavljenih je na žalost odpadlo, ker dejavnosti niso uspeli izvesti. Delo je potekalo preko izvajanja 4 Delorsovih stebrov izobraževanja, pri čemer smo velik poudarek dali na praktiki, med cilji pa trajnostnemu razvoju, medsebojnim odnosom in zdravemu načinu življenja. Pripravili smo velik nabor dejavnosti z navodili za delo, ki so jih učenci izvajali na daljavo in gradivo pošiljali svojim mentorjem. Zbrano gradivo smo nato objavili na šolski spletni strani in o njem pisali tudi v lokalnem časopisu. Doma so učenci izkoristili vse možne pomoči, ki so jim bile na voljo in sodelovali z domačimi, ki so jim z veseljem priskočili na pomoč, kar je prispevalo k medgeneracijskem druženju in širjenju ter razvijanju interesov posameznikov. Učenci so bili s ponujenim zadovoljni, iz tega razloga pa tudi mi izvajalci.

22.3. je Svetovni dan voda, kjer navadno izvedemo sklepni del nacionalnega projekta Živimo skupaj, ki se prične septembra. Vsa šola bi izvaja dan dejavnosti in na različne načine uresničevala cilje UNESCO šole. Letos pa kljub načrtovanemu, temu ni bilo tako in je izvedba zaradi pandemije, pada v vodo. Ob temeljitem razmisleku izvajalcev in vodstva, smo se odločili ponuditi dejavnosti na daljavo, v okviru dneva dejavnosti.  V projektu je  letos sodelovalo 17  šol, vrtcev ter zavodov, ki so izvajali delavnice v sklopu projekta Živimo skupaj, letos izključno na daljavo. Dan dejavnosti smo začrtali skozi delavnice, kjer so različne starostne skupine dobile nabor številnih dejavnosti z navodili za izvedbo. Povezali smo jih z lokalno tradicijo praznovanja praznika velike noči.  Datum izvedbe projekta Živimo skupaj (na naši šoli) smo zamaknili na 10.4.2020. Praktične interese učencev smo povezali z učno snovjo, prihajajočim praznikom in zmožnostmi, ki so jih imeli za delo doma. Fotografije izdelkov pa so poslali mentorjem, ki so jih objavili na spletni strani šole in kasneje v lokalnem časopisu. Vsem ostalim sodelujočim smo termin podaljšali in jih o tem obvestili, tako smo potrdila o sodelovanju pošiljali ob vrnitvi na šolo, dne 3.6.2020.  Projekt smo letos na ta način razvlekli na celotno šolsko leto, vendar smo z izvedbo zadovoljni, ker so z delavnicami projekta zadovoljni vsi sodelujoči.

V projektu smo delovali v skladu s 4 Delorsovimi stebri izobraževanja (živeti, vedeti, biti, delati skupaj). Rdečo nit projekta je predstavljala tema izobraževanje za trajnostni razvoj in spoznavanje vrednosti globalnega državljanstva. Zadali in uresničili smo cilje po praktičnem in aktivnem delu učencev, skozi sodelovanje med generacijami in zadoščenimi raznolikimi interesi  v obširnem naboru delavnic, pa tudi cilj po razvijanju kulture miru in nenasilja ter spodbujanje pozitivnih medsebojnih odnosov.  Preko soočanja s praktičnim delom smo razvijali spoštovanje do sebe, drugih in okolja. Uresničen je bil cilj spoznavanja kulturnih, naravnih in geografskih značilnosti domačega kraja, Slovenije, domačih obrti in običajev. Usvojen cilj je bil ohranjanje pristnosti in sožitja med generacijami ter učenje od starejših. Uspelo nam je spodbuditi k recikliranju in ponovni rabi surovin in materialov, ter k naravni samooskrbi. Naši učenci so pridobivali znanja in spretnosti, potrebne za spodbujanje trajnostnega razvoja, saj so se o njem izobraževali in tako tudi približali trajnostnemu načinu življenja. Zaradi letošnje izredne situacije v obliki pandemije so se učenci še bolj zavedali potrebnosti zavedanja o raznolikih človekovih pravicah po svetu. Samostojno so dali poudarek razvijanju lastnih interesov, ter spodbujanju sodelovanja z domačimi, spodbujanju kulture miru in nenasilja, ter pomena posameznika v svojem delovanju za dobrobit državljanov sveta. Z razvijanjem kulturnih segmentov pa smo dodali vrednost  trajnostnemu razvoju mišljenja. Rezultati tovrstnega razvoja mišljenja in življenja so glede na vsakoletno ponavljanje in dihanje šole preko Delorsovih stebrov zmeraj bolj opazni tudi v vsakdanjiku učencev, ki so jim tovrstni cilji zmeraj bolj blizu in samoumevni v uresničevanju. Menimo tudi, da je večletno soočanje z Delorsovimi stebri izobraževanja rodilo sadove tudi v olajšani izvedbi dela na daljavo za naše sodelujoče, ki so zato imeli manj težav s spoprijemanjem problemov v zvezi s pandemijo.

Fotogalerija

Sodelujoče šole in vrtci ASPnet

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...