Moja stran Mojstrane
Osrednja tema: Okolje
Sorodne teme: Nacionalni parki, Trajnostni način življenja, Vrednote in stališča
Nosilec: Osnovna šola 16. decembra Mojstrana
Ciljna skupina: OŠ, 1. - 3. razred, OŠ, 4. - 6. razred
Projekt Moja stran Mojstrane smo prvič izpeljali v šolskem letu 2019/2020. Udeleženci so po poti in z obiskom Slovenskega planinskega muzeja spoznavali kulturne in naravne znamenitosti kraja, ki smo jih popestrili tudi z lokalnimi anekdotami.
Udeleženci so spoznali:
Slovenski planinski muzej (zgodovina gorništva in varstvo narave Triglavskega narodnega parka),
Trg olimpijcev (Mojstrana je edina vas v Sloveniji s tolikšnim številom olimpijcev),
Mruščeva hiša (začetki čebelarjenja),
Šmercova hiša (romarski turizem),
Požgančev most (ljudsko izročilo Triglavskih pravljic),
Triglavski gaj (opuščena železniška proga Jesenice – Kranjska Gora, začetki modernega turizma),
Bor (nekoč začetki skakalnice, danes sprehajališče za domačine in obiskovalce),
Plezalna pot Mojstrana (moderni pristopi v gorništvu).
Pot se je začela in končala pred Slovenskim planinskim muzejem. Tam so udeležence učenci, ki obiskujejo turistični krožek, razdelili v dve skupini. Razdelili so jim tudi zgibanke s kompletom nalepk, ki so jih udeleženci ob vsakem postanku nalepili na zemljevid na zgibanki. Celotno pot so samostojno odvodili učenci naše šole.
Po prihodu pred muzej je sledil oddih z malico, nato ogled filma o življenju v TNP ter ogled muzeja.
Temeljni cilj projekta je seznanjanje učencev s kulturno dediščino Mojstrane, kot kraja na vstopu v Triglavski narodni park, kjer so bili doma odlični športniki, gorniki in občudovalci gora. Udeleženci so spoznali vzroke za razvoj različnih gospodarskih dejavnosti skozi zgodovino kraja in njihov vpliv na okolje. Seznanili so se z vplivi turizma, ki ga poskušamo usmeriti v trajnostnega. Želimo ohranjati gorniško kulturo z ozaveščanjem o pomembnosti neokrnjene narave alpskega sveta.
Žal smo projekt predstavili v zelo okrnjeni obliki zaradi nastalih razmer. Predstavili smo ga na srečanju Unesco središča Gorenjske in učencem naše šole od 1. do 6. razreda. Dosegli smo vse zastavljene cilje. Odziv udeležencev projekta je bil zelo dober, saj udeleženci na različne načine dobijo ključne informacije ne samo o kraju, ampak tudi o gorništvu, varstvu narave in razvoju dejavnosti na določeni lokaciji. Prejeli smo številne pohvale za pripravljeno zgibanko in za vodenje učencev. Pojavili so se že predlogi o razširitvi tematske poti. Vsekakor bomo pri vodenju še vztrajali in si nabirali izkušnje.
Glede na trenutne razmere projekt še vedno lahko izvajamo, saj poteka na prostem, nekaj omejitev je potrebnih le ob obisku muzeja.