Pojdi na glavno vsebino
UNESCO pridružene šole (ASPnet)UNESCO pridružene šoleNacionalna koordinacijaSlovenijeOrganizacija Združenih narodov za izobraževanje,znanost in kulturo

Obudimo pisanje pisem

Osrednja tema: Materni jezik
Sorodne teme: Priložnosti za mlade, Trajnostni način življenja
Nosilec: Osnovna šola Zreče
Ciljna skupina: OŠ, 4. - 6. razred, OŠ, 7. - 9. razred, srednja šola

Pismenost je trajno razvijajoča se zmožnost posameznika, pridobljeno znanje in spretnosti pa posamezniku omogočajo uspešno in ustvarjalno osebnostno rast. Naša naloga je, da pismenosti namenimo posebno pozornost, saj je slovenščina bistveni element naše kulturne in nacionalne identitete. Mnoge študije pisanju z roko pripisujejo ključno vlogo pri koordinaciji rok in oči; znanstveniki so si enotni, da se s pomočjo pisanja z roko izboljšujejo prepoznavanje črk in besed, abstraktno mišljenje in spomin. Učitelji pa ugotavljamo, da so grafomotorične zmožnosti učencev slabo razvite. Pogosto, kadar imamo možnost opazovati te iste učence za računalnikom ali s pametnim telefonom v roki, pa smo nemalo presenečeni in se kar ne moremo načuditi, ko vidimo, kako spretno upravljajo s sodobnimi tehnologijami.

Projekt Obudimo pisanje pisem je bil v šolskem letu 2019/2020 v okviru mreže ASPnet izveden prvič. K projektu se je prijavilo 20 različnih vzgojno-izobraževalnih zavodov iz vse Slovenije, celo vrtec s 63 predšolskimi otroki. Projekt je uspešno zaključilo in poročilo pravočasno oddalo 16 zavodov. V njem je sodelovalo 55 mentorjev in 801 učenec. Mnogi mentorji so ob koncu šolskega leta poročali o močnih vezeh, ki so se spletle med dopisovalci, saj so si v šolskem letu izmenjali več kot dve pismi. Dopisovanje je v večini primerov trajalo vse šolsko leto in ne le do 21. februarja, ko obeležujemo mednarodni dan maternega jezika.

Projekt Obudimo pisanje pisem je k sodelovanju v prvi vrsti privabil učiteljice in učitelje iz vse Slovenije, ki smo nekdaj popisali nič koliko strani in preko pisem stkali večna prijateljstva. Polni nostalgičnih spominov na to mladostno izkušnjo smo znali k projektu pritegniti lepo število mladih dopisovalcev. Učence smo motivirali za delo, ki za marsikaterega mladostnika v času, ko jih z vseh strani mamijo elektronske naprave, niti ni lahko niti privlačno. Nagovorili smo jih, naj z roko napišejo pismo, ki bo smiselno, jasno in razumljivo ter v skladu z jezikovno in slogovno normo knjižne zvrsti. To pismo so učenci najprej napisali v zvezek, nato so zvezke med sošolci menjali in popravili morebitne napake. Pri tem smo jim bili v pomoč tudi mi, učitelji. Popravljeno besedilo so nato prepisali na bele liste. Pri prepisu smo jih prosili, naj bodo še posebno pozorni, da je njihovo besedilo zapisano čitljivo. V okviru projekta so si učenci izmenjali vsaj dve pismi.

Za vsako pismo smo mentorji učencem predlagali osrednjo temo. V prvem pismu so se učenci predstavili, napisali nekaj o sebi in svoji družini, o morebitnih hišnih ljubljenčkih, o stvareh, ki jih radi počnejo ... V drugem pismu so predstavili svoj domači kraj in šolo, v tretjem pismu pa opisali, kako so preživeli zadnje počitnice oz. kakšne načrte imajo za počitnice. V vsebino pisem so vključili tudi razmišljanje o trajnostnem razvoju (skrb za varovanje okolja, medkulturnost, preprečevanje konfliktov, vprašanja neenakosti ipd.).

S projektom Obudimo pisanje pisem smo želeli dodati delček k izboljšanju (bralne) pismenosti. Naš cilj je bil, da učenci razvijajo pozitiven odnos do vseh vrst pismenosti in so za pisanje z roko bolj motivirani. Tako smo posledično prispevali h kakovostnejšemu izobraževanju ter oblikovanju uspešnih in ustvarjalnih ljudi. S pomočjo dopisovanja so učenci spoznavali različne kraje po Sloveniji, življenje in navade svojih vrstnikov, marsikdo pa je stkal prave prijateljske vezi za vse življenje.

Pisma vseh sodelujočih učencev smo mentorji poslali v eni kuverti, ki je bila naslovljena na šolo (s pripisom razreda, ki so mu pisma bila namenjena).

Vse, kar smo potrebovali za izvedbo projekta, so bili beli listi, pisalo in črtalnik.

V šolskem letu 2020/2021 bomo projekt ponudili učencem od 4. do 9. razreda osnovnih šol in srednješolcem. Projekt na osnovni šoli Zreče bo koordinirala Mateja Potočnik.

Fotogalerija

Sodelujoče šole in vrtci ASPnet

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...