Pojdi na glavno vsebino

Šolsko leto 2020 / 2021

14 projektov

Dediščina v rokah mladih. Mladi posvojijo spomenik

Teme: Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Belokranjskega odreda Semič

Projekt bo potekal v več fazah, najbolj zgoščeno v zadnjem tednu meseca septembra za vse učence šole in povabljene učence drugih šol. V različnih delavnicah bodo spoznavali dediščino domačega kraja. Za učence in dijake UNESCO šol bomo pripravili fotografsko potepanje po kočevarski vasi.

Podrobnosti projekta

Drevo = življenje

Teme: Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Frana Kranjca

Osnovni cilj nacionalnega projekta Unesco ASP DREVO = ŽIVLJENJE je vzgajanje, ozaveščanje in usposabljanje za sprejemanje aktivne vloge v življenju posameznika kot dela globalne vizije sveta. Je interdisciplinarni projekt odprtega učnega okolja. Takšen je tudi vpet v šolski kurikulum. Vse šolsko leto se odvija pri pouku in drugih šolskih dejavnostih na razpisano globalno temo.

Podrobnosti projekta

IdenTItet@

Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Selnica ob Dravi

Identiteta je celota posameznikovih značilnosti, po katerih se loči od drugih ljudi. Identiteta nas opredeljuje. Identiteta nas druži. Brez identitete ne obstajamo … Vabljeni k sodelovanju v različnih aktivnostih, preko katerih bomo mladim približali razumevanje in sprejemanje pojmov, kot so drugačnost, večkulturnost, varovanje podatkov, s čimer bomo krepili tudi vezi med UNESCO šolami, izmenjali izkušnje poučevanja in utrjevali kompetence kritičnega mišljenja ter vseživljenjskega učenja.

Podrobnosti projekta

Jezikajmo – zbliževanje kultur

Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola prof. dr. Josipa Plemlja Bled

Projekt Jezikajmo ─ Zbliževanje kultur se bo letos odvijal že šesto leto. Vsako leto skušamo preko glasbe, plesa, recitacij in gledaliških odlomkov preplesti mnogo raznolikih kultur in jezikov ter jih združiti v eno umetniško zgodbo, s čimer želimo mlade naučiti spoštovanja medkulturnega bogastva.

Podrobnosti projekta

Mednarodni tabor Premikamo meje

Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Maksa Pleteršnika Pišece

Mednarodni tabor Premikamo meje predstavlja raziskovalni, kreativni in povezovalni model učne prakse, ki na različne načine povezuje šolo z njenim ožjim in širšim okoljem ter z mednarodnim prostorom.

Podrobnosti projekta

Meja – naša preteklost in naša skupna evropska prihodnost

Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Gimnazija Nova Gorica

Slovenci, Italijani in Furlani ponovno odkrivamo prostor, ki je bil v 20. stoletju nasilno razdeljen in je ločeval romanski in slovanski svet. Kot člen v mreži, ki je odprta navzven, se skušamo tudi sami odpirati drugim in samim sebi. Projekt, ki ga vodimo, povezovalno spodbuja ustvarjalnost dijakov, učiteljev in mentorjev.

Podrobnosti projekta

Model stol – nekdo misli nate

Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Maksa Pleteršnika Pišece

Pogovorna delavnica na določeno temo, barvanje starih stolov z modro barvo, pisanje pomembnih besed ali sporočil z rumeno barvo. Stol dobi svoj pomen v skupini ali se ga podari drugi ustanovi.

Podrobnosti projekta

Moje pravice

Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Frana Kranjca

Medkulturni dialog je eden izmed ključnih pogojev za bivanje na skupnem planetu. Zato so človekove pravice tema, ki nas bo tudi letos povezovala v nacionalnem Unesco ASP projektu  MOJE PRAVICE. Kajti pomembno je, da mladi poznajo človekove pravice in z njimi tudi povezane odgovornosti, da jih razumejo in predvsem udejanjajo v vsakdanjem življenju

Podrobnosti projekta

Pošljimo sapico prijateljstva

Teme: Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Pesnica

Rezultat projekta je znati živeti skupaj, kljub naši različnosti ter ohranjati naš planet za zanamce. Medgeneracijsko povezovanje prinaša vsem sodelujočim novo kvaliteto življenja; na eni strani zagotavlja občutek sprejetosti in varnosti, lajša osamljenost ter krepi duševno in telesno zdravje; po drugi strani pa bogati mlade z izkušnjami. Temeljni cilji projekta: • razvijanje štirih Delorsovih stebrov (živeti, vedeti, biti, delati skupaj), • izboljšati kakovost človekovega življenja, • spodbujanje pozitivnih medosebnih odnosov, • ohranjanje povezanosti in sožitje med generacijami ter učenje od starejših, • spodbujanje medgeneracijske solidarnosti in medsebojne pomoči, • spreminjanje osebnega odnosa in ravnanja, • povezovanje s širšo lokalno skupnostjo, • učiti nenasilno reševanje konfliktov, predvsem pa življenja brez predsodkov. Skozi ves projekt si prizadevamo k uresničitvi ciljev trajnostnega razvoja, kar pomeni opremiti učence z znanji in spretnostmi, ki bi jih spodbujale h kulturi nenasilja in miru, spoštovanju kulturne raznolikosti, navedle k zavedanje o težavah, katerih del smo, ter morebitnih rešitvah, ki jih skupaj ustvarjamo.

Podrobnosti projekta

Učenec poučuje: TEMA ni določena

Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: IV. osnovna šola Celje

Ob svetovnem dnevu učiteljev, 5. oktober, smo dan želeli obeležiti malo drugače. Učencem ponudimo možnost, da se sami preizkusijo v vlogi vzgojitelja/učitelja/profesorja, da sami oblikujejo učni proces. Projekt se izvaja določen dan, na daljavo, na prijavljenih šolah. Po izvedbi projekta se vodji projekta pošlje evalvacijsko poročilo.

Podrobnosti projekta

Unescove igre brez meja

Teme: Kultura miru in nenasilja, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Vrtec Galjevica

S kulturo športa bomo razvijali skrb za zdravje, pozitivno samopodobo, sodelovanje in timsko delo in ob izvajanju različnih dejavnosti bomo spodbujali medgeneracijsko sodelovanje in sodelovanje z vrtci v tujini /Erasmus +, eTwinning. Skozi športni dogodek bomo razvijali odnos do okolja in okoljske zavesti, spodbujali bomo etično moralne vrednote in skrb za sočloveka ter spoštovali otrokove pravice, strpnost, sodelovanje in solidarnost.Krepili bomo medsebojno razumevanje, spoštovanje, sodelovalno učenje ter sposobnost razumevanja.

Podrobnosti projekta

Večerja

Teme: Kulturna raznolikost, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: GRM Novo mesto, Srednja šola za gostinstvo in turizem

Na naši šoli veliko pozornosti posvečamo gastronomiji in kulinariki ter kulturi prehranjevanja, saj je to temeljna vsebina naših izobraževalnih programov, želimo pa, da si vsi mladostniki oblikujejo lasten odnos do prehrane in presodijo prehranjevanje kot vrednoto ter tako usvojijo trajnostno skrb za zdrav življenjski slog. Želimo spodbuditi mladostnike, da pri pripravi Večerje strpno sodelujejo, spoznavajo kulinarično dediščino razl. skupin, se zavedajo okoljskih problemov, ki se pojavljajo pri pridelavi hrane, in iščejo možnosti reševanja le-teh. Še nekateri dodatni cilji: Cilji projekta: - osveščati o pomenu zdrave prehrane - uporabiti ekološko pridelane sestavine lokalnega izvora - uzavesti pomen priprave posebnih (svečanih) obrokov hrane kot obreda - pripraviti tradicionalne jedi (v sodobni preobleki) in navezati na kulturno dediščino - ponuditi jedem ustrezno pijačo - osveščati o bontonu pri uživanju hrane - dekorirati prostor in jedi , ...

Podrobnosti projekta

Vzgajamo zelišča: V starem iščem novo

Teme: Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Jožeta Krajca Rakek

Projekt VZGAJAMO ZELIŠČA »V starem iščem novo.« zbuja zanimanje za naravoslovje, natančneje za čudoviti svet zelišč, s poudarkom na domačih zeliščih; t. i. plevelih, pri katerih s pomočjo starih vedenj išče nove pristope pri ravnanju z zelišči.

Podrobnosti projekta

Živa knjižnica

Teme: Kulturna raznolikost, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Gimnazija Novo mesto

Živa knjižnica je projekt, ki nagovarja temeljne cilje in vrednote Unesca. Je sredstvo, s katerim preko inovativne metode aktivnega dialoga ozaveščamo in izobražujemo o človeških vrednotah, človekovih pravicah in spodbujamo razpravo o predsodkih in stereotipih v družbi. Metoda Žive knjižnice sooči bralca/bralko z lastnimi predsodki in stereotipnimi predstavami ter nudi konkretno možnost se v živo srečati z lastnim stereotipom.

Podrobnosti projekta

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...