Pojdi na glavno vsebino
UNESCO pridružene šole (ASPnet)UNESCO pridružene šoleNacionalna koordinacijaSlovenijeOrganizacija Združenih narodov za izobraževanje,znanost in kulturo

Dediščina v rokah mladih. Mladi posvojijo spomenik

Teme: Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Ključne besede: Cilji trajnostnega razvoja (SDG), Migracije in begunci, Naučiti se živeti skupaj, Okolje, Svoboda izražanja, Umetnost, Vključenost in pravičnost, Voda, Človekove pravice
Nosilec: Osnovna šola Belokranjskega odreda Semič
Vodja projekta: Miha Henigsman (hello [afna] mihahenigsman.com)
Ciljna skupina: OŠ, 1. - 3. razred, OŠ, 4. - 6. razred, OŠ, 7. - 9. razred, srednja šola, vrtec

Projekt bo potekal v več fazah, najbolj zgoščeno v zadnjem tednu meseca septembra za vse učence šole in povabljene učence drugih šol. V različnih delavnicah bodo spoznavali dediščino domačega kraja. Za učence in dijake UNESCO šol bomo pripravili fotografsko potepanje po kočevarski vasi.

V sodelovanju z Zvezo kočevarskih organizacij bomo za učence UNESCO šol iz Slovenije, sosednjih šol in partnerske šole iz Ozlja na Hrvaškem pripravili fotografsko delavnico oz. fotografsko potepanje po Vimolu. Fotografsko delavnico bosta vodila učitelj iz šole in kočevski fotograf. Učenci, dijaki in mentorji se bodo osredotočili na življenje Kočevarjev, kočevarsko arhitekturo in vodne vire. Gospod Prelesnik, avtor knjige o vodnih virih Kočevarjev nam bo povedal nekaj o vodnih virih, vodah in vodovodu v kočevarskih naseljih. Izbrane fotografije, nastale na fotografski delavnici, bomo uporabili za oblikovanje razglednice posvojenega spomenika in predstavili na osrednji turistični prireditvi v Semiču, na Praznovanju jeseni.

V prvem delu projekta, v tednu evropske kulturne dediščine, bodo vključeni tudi otroci iz vrtca ter učenci od 1. do 9. razreda. Ob izdelavi belokranjskih pisanic, peki pogače in domačega kruha, sprehodu po poteh gozdne železnice, ogledih kmečke hiše, muzeja, spominske učilnice, trškega jedra, cerkve, kmečkih opravil in običajev bodo spoznavali kulturno dediščino kraja. Ekološke teme bodo obravnavali ob vodi (Krupa, Divji potoku).

Drugi del projekta bo potekal na daljavo. Unesco šole, ki se ne bodo udeležile srečanja, bodo imele možnost sodelovati v projektu tako, da bodo v svojem okolju izvedle aktivnosti ob svojih posvojenih spomenikih ter poslale do konec meseca maja poročila s fotografijami. Šolam in mentorjem bomo po poslanem poročilu poslali potrdila o sodelovanju. Prispevke drugih šol bomo skozi celo šolsko leto zbirali in objavili na spletni strani naše šole.

Cilji projekta:

  • Zbuditi pri mladih občutek odgovornosti do kulturne in naravne dediščine, reševanja okoljskih problemov, trajnostnega razvoja in trajnostnega načina življenja. Naši kraji z nekdanjimi prebivalci Kočevarji nosijo veliko bogastvo. Naloga vseh nas pa je, da tradicijo ohranjamo in ne dopustimo, da bi tonila v pozabo.
  • Povezovanje s šolami Unesco mreže, šolami bližnjega in širšega okolja. Projekt je priložnost za med vrstniško, medgeneracijsko in medkulturno sodelovanje, za utrjevanje vezi in kulturno izmenjavo.
  • Tematika izginulih prebivalcev odpira možnosti reševanja vprašanj strpnosti in sodelovanja, človekovih pravic, demokracije, migracije (priseljevanja, izseljevanja), identitete (posameznik, skupina, integracija), enakosti spolov, spodbujanju kulture miru in nenasilja, državljanstvu sveta ter spoštovanju kulturne raznolikosti in prispevka kulture k trajnostnemu razvoju.
  • Seznaniti se z vprašanji, kot so predsodki, stereotipi in diskriminacija na osnovi jezika ali kulture v povezavi z različnimi kulturami, sprejemanjem drugačnosti.

 

K projektu bomo obveščali po elektronski pošti s spletnim povabilom.

Sodelujoče šole in vrtci ASPnet

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...