Moje pravice
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Trajnostni življenjski slog
Ključne besede: Demokracija in pravičnost, Diskriminacija, Migracije in begunci, Mir, Naučiti se živeti skupaj, Solidarnost, Svoboda izražanja, Toleranca, Vključenost in pravičnost, Človekove pravice
Nosilec: Osnovna šola Frana Kranjca
Vodja projekta: Mateja Rokavec (mrokavec [afna] gmail.com)
Ciljna skupina: OŠ, 1. - 3. razred, OŠ, 4. - 6. razred, OŠ, 7. - 9. razred, srednja šola, vrtec
Prijava na projekt bo potekala preko e-maila in preko navadne pošte. Prijavnica in podrobnosti o projektu bodo na voljo na spletni strani šole nosilke projekta ter na Unesco spletni strani.
Prijave bomo zbirali do konca meseca septembra. Projekt bomo izvajali s sodelovanjem na daljavo in bo potekal od oktobra, pa do začetka decembra, ko bomo projekt zaključili z odprtjem razstave.
Mentorji do konca januarja pošljete še zaključno poročilo o izvedbi projekta in nato prejmete potrdilo o sodelovanju.
Vsebinski potek projekta:
- Učence se seznani s Konvencijo o otrokovih pravicah in/ali z Deklaracijo človekovih pravic. Učenci si nato izberejo eno pravico (ne iste kot lani), se o njej pogovarjajo ter oblikujejo svoje mnenje, zakaj so ljudem kršene pravice. Spodbudimo jih k razmišljanju o neenakomernem razvoju v svetu in globalni solidarnosti ter o vzrokih in posledicah kršenja človekovih pravic. Pogovorimo se tudi o naših odgovornostih ter oblikujmo stališča, kako lahko mi vplivamo in kaj lahko naredimo za odpravo kršitev človekovih pravic.
- Ustvarjanje v delavnicah.
- Nastali izdelki se pošljejo na šolo nosilke projekta.
- Decembra se projekt aktualizirali še s pisanjem apelov - Vsako pero šteje, pod okriljem Amnesty International.
- Projekt se zaključi v znak obeležitve 10. decembra, svetovnega dneva človekovih pravic. Vse prispele izdelke se razstavi na razstavi, v avli šole nosilke projekta, odprti za širšo javnost.
Pričakovani cilji projekta:
- - Seznaniti učence z Deklaracijo človekovih pravic,
- - seznaniti učence s Konvencijo otrokovih pravic,
- - spoznati človekove pravice,
- - udeležiti se humanitarnih in drugih akcij s katerimi pomagamo ljudem,
- - spoznati naše dolžnosti,
- - sprejemati drugačnost,
- - seznaniti učence s kršenjem naših pravic,
- - seznaniti učence s kršenjem pravic ljudi po svetu,
- - razvijati občutek do sočloveka,
- - pravice udejanjati v vsakdanjem življenju.
Metode za dosego ciljev:
- Individualno delo,
- skupinsko delo,
- metoda razgovora, razlage ter oblikovanja lastnih stališč,
- delavnice na temo,
- likovno in literarno izražanje.
Povezovanje v projektu:
- Zaključek v obliki odprtja razstave v avli šole nosilke projekta,
- delavnica – pisanje apelov,
- sodelovanje z Amnesty International in drugimi organizacijami,
- vključevanje v humanitarne akcije,
- objave v lokalnih medijih, na Unesco spletni strani ter šolski spletni strani.