Učenec poučuje: TEMA ni določena
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Ključne besede: Biotska raznovrstnost, Cilji trajnostnega razvoja (SDG), Človekove pravice, Demokracija in pravičnost, Diskriminacija, Enakopravnost spolov, IKT, Jeziki, Medijska in informacijska pismenost, Migracije in begunci, Mir, MUN - Model UN / Model UNESCO, Naučiti se živeti skupaj, Oceani, Okolje, Podnebne spremembe, Preprečevanje nasilnega ekstremizma, Solidarnost, Šolsko nasilje, Spomin na holokavst, Šport in športne vrednote, Staroselci, Suženjstvo in trgovina s sužnji, Svoboda izražanja, Toleranca, Umetna inteligenca, Umetnost, Vključenost in pravičnost, Voda, Whole-school approach, Zdravje in HIV/AIDS, Zmanjšanje tveganj pri nesrečah, Znanstveno izobraževanje
Nosilec: IV. osnovna šola Celje
Vodja projekta: Ksenija Leskovšek Korber (ksenija.lk66 [afna] gmail.com)
Ciljna skupina: vrtec, OŠ, 1. - 3. razred, OŠ, 4. - 6. razred, OŠ, 7. - 9. razred, srednja šola
UNESCO projekt »UČENEC POUČUJE«
Tokrat vam NE BOMO DOLOČILI TEME PROJEKTA.
Zahteva je naslednja:
-izberete eno izmed UNESCO osrednjih tem:
Demokracija Diskriminacija Gozdovi HIV ali AIDS Materni jezik Migracije in begunci Nacionalni parki |
Okolje Priložnosti za mlade Solidarnost Šport Trajnostni način življenja Vode in oceani Vrednote in stališča Zdrav način življenja |
Učence dva teden pred dogodkom obvestite, da se lahko prijavijo za poučevanje izbranega predmeta v izbranem razredu. Po prijavi se z učencem dogovorite o učni vsebini, ki jo bo predstavil pred razredom. Učenec se mora na uro pripraviti s pisno pripravo. Učitelj, učencu, ki bo učil, svetuje in pomaga do izvedbe. Torej se učenci za en dan prelevijo v učitelje. Učitelji so ta dan opazovalci, pomočniki in mentorji učencem - učiteljem. Sodelovanje je možno tako po horizontali kot po vertikali: starejši učenci lahko poučujejo v nižjih razredih, poučujejo lahko tudi v paralelki. Evalvacijo poučevanja učencev izvedemo pri naslednjih urah pouka ali pri RU. K sodelovanju se lahko povabi tudi zunanje sodelavce.
Vrtčevski otroci naj pri pripravi ure sodelujejo z vzgojitelji z dajanjem svojih idej, s pripravo materiala, pri izvedbi pa naj kakšno točko ure izvedejo samostojno.
Pri izvedbi nastanejo minimalni stroški, ki so odvisni od izvedbe učne ure.
V primeru, da šolanje ne bo mogoče v šoli in bomo spet izvajali šolanje na daljavo pa spodbudite učence, da za en dan sami pripravijo učno uro in jo preko ZOOMa, videokonference, eAsistent,…., predstavijo sošolcem.
Skupaj dorečete UNESCO temo na katero naj pripravijo učno uro.
Izbrano temo, uspešnost izvedbe, zanimanje sošolcev pa po izvedbi ure zapišete v evalvacijo.
ČASOVNICA:
Projekt se izvaja na daljavo.
Prijavnico na projekt pošljete do 30. 9. 2020.
Izvedba projekta bo 5. 10. 2020 (ponedeljek) / vsak na svoji šoli.
Prijavnica in gradivo boste prejeli do 10. 9. 2020.
Evalvacijo bo potrebno oddati do 10. 11. 2020.
CILJNA SKUPINA |
vrtec OŠ, 1 - 3. razred OŠ, 4. - 6. razreda OŠ, 7. – 9. razred srednja šola |
Pričakovani UNESCO cilji:
- ponuditi kakovostno izobraževanje s spodbudnim učnim okoljem,
- razvijati kakovostne medsebojne odnose,
- razvijati socialne kompetence (nenasilje, strpnost, sodelovanje, spoštovanje, sprejemanje drugačnosti, itd.),
- spoštovanje občečloveških vrednot,
- krepiti zdravo samozavest in samopodobo,
- kakovostno preživeti prosti čas,
- razviti medkulturni dialog in jezikovno raznovrstnost,
- poglobljena skrb za osebnosti razvoj vsakega posameznika,
- učenec soustvarja učni proces,
- aktivno sodelovati v svojem intelektualnem razvoju,
- izboljša komunikacijske sposobnost,
- izboljšati odnose v razredu,
- uporabiti in razviti različne učne stile,
- v proces izobraževanja vključiti štiri Delorsove stebre izobraževanja,
- upoštevati UNESCO načela,
- izobraževanje je človekova pravica.
Učenec spozna proces poučevanja in položaj učitelja, spozna svojo odgovornost za svoj intelektualni razvoj in svojo vključenost v izobraževalni proces.
Pričakovani rezultati:
- ugotoviti katere osrednje UNESCO teme projekta prevladujejo
- velika motiviranost, kreativnost, inovativnost in samostojnost malčkov/učencev/dijakov za sodelovanje v projektu,
- kreiranje zanimivih in vsebinsko bogatih ter drugačnih učnih ur,
- uporabiti različna motivacijska sredstva,
- sodelovanje malčkov/učencev/dijakov med seboj, nudenje pomoči,
- združevanje različnih talentov, kultur.
Po izvedenem projektu in oddani evalvaciji bom sodelujočim mentorjem izdala potrdilo o sodelovanju.
Fotogalerija
Sodelujoče šole in vrtci ASPnet
- IV. osnovna šola Celje (nosilec projekta)
- Vrtec Pedenjped
- Osnovna šola Lava
- Gimnazija Celje - Center
- Osnovna šola Miren, podružnica Bilje
- Osnovna šola Ledina
- Gimnazija Ledina
- Osnovna šola Zreče
- Osnovna šola Frana Metelka Škocjan
- Osnovna šola Frana Saleškega Finžgarja Lesce
- Osnovna šola dr. Jožeta Pučnika Črešnjevec
- Osnovna šola Hinka Smrekarja
- Osnovna šola Dušana Flisa Hoče
- Osnovna šola Kapela
- Osnovna šola Frana Kranjca
- Osnovna šola Cirkovce
- Osnovna šola Odranci
- Osnovna šola Gorje
- Osnovna šola in vrtec Sveta Trojica
- Osnovna šola Leskovec pri Krškem
- Ekonomska gimnazija in srednja šola Radovljica
- Osnovna šola Maksa Pleteršnika Pišece
- Osnovna šola Toneta Čufarja
- Osnovna šola Cirila Kosmača Piran
- Šolski center Celje, Gimnazija Lava
- Osnovna šola 16. decembra Mojstrana
- Srednja ekonomska šola in gimnazija Maribor
- Prva osnovna šola Slovenj Gradec
- Osnovna šola Marije Vere
- Osnovna šola bratov Polančičev Maribor
- Osnovna šola Leona Štuklja Maribor
- Osnovna šola Notranjski odred Cerknica
- GRM Novo mesto, Srednja šola za gostinstvo in turizem