Šolsko leto 2020 / 2021
Ciljna skupina
Teme
- Globalno državljanstvo (4)
- Kultura miru in nenasilja (5)
- Kulturna dediščina (1)
- Kulturna raznolikost (3)
- Medkulturno učenje (3)
- Trajnostni razvoj (6)
- Trajnostni življenjski slog (3)
Ključne besede
- Biotska raznovrstnost (7)
- Cilji trajnostnega razvoja (SDG) (24)
- Demokracija in pravičnost (14)
- Diskriminacija (10)
- Enakopravnost spolov (9)
- IKT (9)
- Jeziki (14)
- MUN - Model UN / Model UNESCO (1)
- Medijska in informacijska pismenost (9)
- Migracije in begunci (6)
- Mir (12)
- Naučiti se živeti skupaj (29)
- Oceani (3)
- Okolje (30)
- Podnebne spremembe (9)
- Preprečevanje nasilnega ekstremizma (2)
- Solidarnost (20)
- Spomin na holokavst (3)
- Staroselci (2)
- Suženjstvo in trgovina s sužnji (1)
- Svoboda izražanja (13)
- Toleranca (16)
- Umetna inteligenca (1)
- Umetnost (19)
- Vključenost in pravičnost (18)
- Voda (15)
- Whole-school approach (6)
- Zdravje in HIV/AIDS (6)
- Zmanjšanje tveganj pri nesrečah (2)
- Znanstveno izobraževanje (4)
- Človekove pravice (16)
- Šolsko nasilje (1)
- Šport in športne vrednote (8)
6 projektov
Dobre vesti iz naše šole in našega mesta/kraja
Teme: Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Ledina
V šolskem letu 2020/21 bomo nadaljevali s temo projekta »Plastika v okolju in umetnosti«. Sodelujoči sodelujejo na literarnem natečaju Plastika v okolju in umetnosti in izdajo skupno publikacijo, v kateri se predstavijo z dobrimi vestmi iz njihove šole z besedo in likovnimi izdelki na razpisano temo (plastika v okolju in umetnosti).
Kapljice življenja - JAZ
Teme: Kultura miru in nenasilja, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola dr. Jožeta Pučnika Črešnjevec
V šolskem letu 2020/2021, bomo projekt Kapljice življenja izvajali na temo JAZ. Projekt se bo na šoli izvajal v sodelovanju z drugimi Unesco šolami. Zaključili ga bomo z izvedbo projektnega dne 30. 3. 2021, ko bomo hkrati obeležili tudi svetovni dan voda.
Meja – naša preteklost in naša skupna evropska prihodnost
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Gimnazija Nova Gorica
Slovenci, Italijani in Furlani ponovno odkrivamo prostor, ki je bil v 20. stoletju nasilno razdeljen in je ločeval romanski in slovanski svet. Kot člen v mreži, ki je odprta navzven, se skušamo tudi sami odpirati drugim in samim sebi. Projekt, ki ga vodimo, povezovalno spodbuja ustvarjalnost dijakov, učiteljev in mentorjev.
Slovenski izgnanci od 1941 do 1945
Teme: Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Trajnostni razvoj
Nosilec: Gimnazija Brežice
Izgnanci, novodobni migranti in begunci; projekt zasnovan na vseh 4 stebrih, ključno pa je znati živeti skupaj in graditi kulturo miru in nenasilje.
Učenec poučuje: TEMA ni določena
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: IV. osnovna šola Celje
Ob svetovnem dnevu učiteljev, 5. oktober, smo dan želeli obeležiti malo drugače. Učencem ponudimo možnost, da se sami preizkusijo v vlogi vzgojitelja/učitelja/profesorja, da sami oblikujejo učni proces. Projekt se izvaja določen dan, na daljavo, na prijavljenih šolah. Po izvedbi projekta se vodji projekta pošlje evalvacijsko poročilo.
Živa knjižnica
Teme: Kulturna raznolikost, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Gimnazija Novo mesto
Živa knjižnica je projekt, ki nagovarja temeljne cilje in vrednote Unesca. Je sredstvo, s katerim preko inovativne metode aktivnega dialoga ozaveščamo in izobražujemo o človeških vrednotah, človekovih pravicah in spodbujamo razpravo o predsodkih in stereotipih v družbi. Metoda Žive knjižnice sooči bralca/bralko z lastnimi predsodki in stereotipnimi predstavami ter nudi konkretno možnost se v živo srečati z lastnim stereotipom.