Pojdi na glavno vsebino
UNESCO pridružene šole (ASPnet)UNESCO pridružene šoleNacionalna koordinacijaSlovenijeOrganizacija Združenih narodov za izobraževanje,znanost in kulturo

POŠLJIMO SAPICO PRIJATELJSTVA

Teme: Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Ključne besede: Človekove pravice, Demokracija in pravičnost, Diskriminacija, Naučiti se živeti skupaj, Solidarnost, Toleranca, Vključenost in pravičnost
Nosilec: Osnovna šola Pesnica
Vodja projekta: Martina Rojs (martina.zadravec [afna] guest.arnes.si)
Ciljna skupina: vrtec, OŠ, 1. - 3. razred, OŠ, 4. - 6. razred, OŠ, 7. - 9. razred, srednja šola

Rezultat projekta je znati živeti skupaj, kljub naši različnosti ter ohranjati naš planet za zanamce. Medgeneracijsko povezovanje prinaša vsem sodelujočim novo kvaliteto življenja; na eni strani zagotavlja občutek sprejetosti in varnosti, lajša osamljenost ter krepi duševno in telesno zdravje; po drugi strani pa bogati mlade z izkušnjami.

Rezultat projekta je znati živeti skupaj, kljub naši različnosti ter ohranjati naš planet za zanamce. Medgeneracijsko povezovanje prinaša vsem sodelujočim novo kvaliteto življenja; na eni strani zagotavlja občutek sprejetosti in varnosti, lajša osamljenost ter krepi duševno in telesno zdravje; po drugi strani pa bogati mlade z izkušnjami.

Temeljni cilji projekta:

• razvijanje štirih Delorsovih stebrov (živeti, vedeti, biti, delati skupaj),

• izboljšati kakovost človekovega življenja,

• spodbujanje pozitivnih medosebnih odnosov,

• ohranjanje povezanosti in sožitje med generacijami ter učenje od starejših,

• spodbujanje medgeneracijske solidarnosti in medsebojne pomoči,

• spreminjanje osebnega odnosa in ravnanja,

• povezovanje s širšo lokalno skupnostjo,

• učiti nenasilno reševanje konfliktov, predvsem pa življenja brez predsodkov.

Skozi ves projekt si prizadevamo k uresničitvi ciljev trajnostnega razvoja, kar pomeni opremiti učence z znanji in spretnostmi, ki bi jih spodbujale h kulturi nenasilja in miru, spoštovanju kulturne raznolikosti, navedle k zavedanje o težavah, katerih del smo, ter morebitnih rešitvah, ki jih skupaj ustvarjamo.

 

Projekt bo potekal skozi vse šolsko leto 2021/2022 (od meseca septembra do maja):

- Objava razpisa projekta, opis projekta in potek dela v projektu ter povabilo k sodelovanju bo v mesecu septembru 2021.

- Prijavnice pošljejo Unesco šole do konca meseca oktobra 2021 mentorici projekta na naslov martina.rojs@ospesnica.si.

- Do konca meseca maja 2022 sodelujoče šole (mentorji projekta na šoli) pošljejo poročilo o izvedenem projektu (fotografije, primeri dobre prakse, povezave do spletnih strani, kjer si bo mogoče ogledati izdelke oz. dejavnosti) mentorici projekta na naslov martina.rojs@ospesnica.si.

- Vse sodelujoče šole in mentorji dobijo potrdila o sodelovanju do konca meseca junija 2022.

Z vsemi Unesco šolami, ki se bodo prijavile na projekt, planiramo sodelovanje na daljavo in projekt ne bo imel osrednje prireditve.

V projektu lahko sodelovanje poteka na dva načina:

  1. SODELOVANJE Z INSTITUCIJO V KRAJU (Dom starejših, društva…)

Vzpostaviti oz. nadaljevati in okrepiti stik s starostniki v domu starejših ali raznih društvih. V duhu prostovoljstva se starostnikom lahko pomaga pri načrtovanju in izvedbi ustvarjalnih delavnic, aktivnem preživljanju prostega časa, izmenjavi znanj ter spretnosti. Poudarek je na razvijanju vrednot zaupanja, sodelovanja, strpnosti, spoštovanja in humanosti.

  1. POMOČ POSAMEZNIKA IZBRANI OSEBI

Izbrati osebo, ki potrebuje pomoč in ji to pomoč ponuditi.

Paleta izbranih načinov je lahko zelo pestra (npr: pomoč starim staršem, sorodnikom, sosedom, na kmetiji, pomoč živalim v azilu, medsebojna pomoč v družini, medvrstniška pomoč v šoli …). Učenci v določenem časovnem obdobju načrtno izvajajo pomoč izbrani osebi in o dejavnostih ter o vtisih vodijo dnevnik. Učenci oblikujejo korake za izpeljavo naloge: zamisel/ideja, načrtovanje izvedbe, izvajanje in beleženje,  predstavitev.  Vsak učenec se na edinstven način loti dela, oblikuje in vodi zapise v svoj dnevnik.

V projekt se lahko vključijo šole, ki želijo spodbuditi razvoj medgeneracijskega prostovoljstva oz. to že počnejo. Glede na epidemiološke/zdravstvene razmere, ki bodo takrat vladale v državi, se bodo vključene šole samostojno odločile, ali bodo z institucijami in posamezniki projekt izvajale v živo ali na daljavo.

Fotogalerija

Sodelujoče šole in vrtci ASPnet

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...