Pojdi na glavno vsebino
UNESCO pridružene šole (ASPnet)UNESCO pridružene šoleNacionalna koordinacijaSlovenijeOrganizacija Združenih narodov za izobraževanje,znanost in kulturo

Ko bi jaz vedela!

Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Medkulturno učenje
Ključne besede: Jeziki, Naučiti se živeti skupaj, Umetnost
Nosilec: Srednja ekonomska šola in gimnazija Maribor
Vodja projekta: Nataša Bauman (natasa.bauman [afna] ses-mb.si)
Ciljna skupina: vrtec, OŠ, 1. - 3. razred, OŠ, 4. - 6. razred, OŠ, 7. - 9. razred, srednja šola

Ko bi jaz vedela! Doživljanje ljudske pesmi nekoč in danes. Skozi spoznavanje in odkrivanje kulturne dediščine se učimo spoštovati ustvarjeno in iskati načine za to, da se kljub hitrim spremembam in modernizaciji, ohrani.

VSEBINA PROJEKTA:

Ko bi jaz vedela!

Rada bi vedela / radi bi vedeli, kakšna je bila pot ljudske pesmi, ljudskega izročila skozi zgodovino in kakšen je položaj le-tega danes.

PREDMET RAZISKOVANJA:

V projektu se bomo ukvarjali z naslednjimi izhodišči:

- Kako zaživi ljudska pesem v otroških srcih, kako jo doživi starostnik, kako se dotakne mladostnika?

- Kako se skozi njo izraža nekdanji vsakdanjik, delo, obrti, prosti čas, zgodovina, geografija, družbeno in socialno življenje?

- Kakšna je vloga ljudske pesmi danes?

- Je uspela ohraniti svoje mesto v glasbeni, likovni, besedni, … umetnosti?

- Je ljudska pesem še del našega vsakdanjika, družabnega življenja, jo še pojemo, pripovedujemo, …?

CILJI PROJEKTA:

S projektom želimo povezati različne generacije v smislu sodelovanja pri odkrivanju kulturne dediščine naših prednikov. Osredotočili se bomo na pesem – tisto zapeto (v okviru ljudskih pesmi) in tisto zapisano. Tudi sami se bomo preizkusili v pisanju pesmi, se potrudili biti drug drugemu navdih pri iskanju rim in si predstaviti izdelke, ki smo jih uspeli ustvariti.

 

Pričakujemo nova znanstva, nove izkušnje, nova spoznanja in znanja, predvsem pa si želimo s skupnimi močmi in povezanim delom, sodelovanjem ustvariti pozitivno atmosfero delovnega okolja, ki bo omogočilo in spodbudilo kreativnost na področjih, ki se jih morda sami pri sebi niti ne zavedamo, da bi jih lahko razvijali, krepili, negovali. Želimo ustvariti okolje, ki bi vsakemu posamezniku dalo občutek sprejetosti, pohvalo, občutek vrednosti.

V ta namen bomo v prihodnjem šolskem letu poskušali organizirati srečanje vseh sodelujočih. Glede na zdravstvene razmere in priporočila v zvezi s tem predvidoma proti koncu šolskega leta, v mesecu juniju.

Posamezne šole, vrtci in domovi za starostnike bodo na predlagano temo po lastnem izboru in zmožnostih ustvarjali skozi celotno šolsko leto in svoje končne ugotovitve, izdelke, prezentacije ipd. predstavilie na skupni zaključni prireditvi, ali pa v elektronski obliki, v kolikor bo potrebno delati na daljavo.

S kulturno dediščino se bomo ukvarjali zato, ker se nam ta tako časovno, kakor tudi idejno zelo oddaljuje, potrebno pa je gojiti odnos do zapuščenega in le-to tudi spoštovati. V medgeneracijski obliki je mogoče zelo veliko doseči: spoznavati neznano, raziskovati, iskati, kakor tudi pokazati, kar je znano, učiti, naučiti, naučiti se, poustvariti, ...

K projektu se bo mogoče prijaviti do 15. oktobra.

Poročilo o delu prijavljeni oddajo do 5.5. 2022.

Potrdila prejmejo sodelujoči mentorji in institucije, ki jih zastopajo.

Fotogalerija

Sodelujoče šole in vrtci ASPnet

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...