Pojdi na glavno vsebino
UNESCO pridružene šole (ASPnet)UNESCO pridružene šoleNacionalna koordinacijaSlovenijeOrganizacija Združenih narodov za izobraževanje,znanost in kulturo

Središče ASPnet za Gorenjsko

Predstavitev središča začenjam s svojo zgodbo. Na slavnostnem praznovanju 25. obletnice delovanja mreže ASPnet v Sloveniji v Piranu sem poslušala govornice in govornike ter z velikim spoštovanjem gledala na prehojeno pot od prvih korakov UNESCO v slovenskih šolah do danes. Ob tem se mi je utrnil spomin na moja osnovnošolska leta, ko se je nekaj mojih sošolcev udeležilo mednarodnega tabora v Piranu. Spomnim se njihovega navdušenega pripovedovanja o taboru in še sedaj mi odmevajo verzi pesmi – himne tabora, ki so jo nas naučili. Ob mojih spominih in uzaveščanju zgodovinskih korakov mreže ASPnet me je na slavnostni prireditvi obšlo zavedanje: MREŽENJE.

Mreženje je tisto, ki poleg vseh vsebinskih poudarkov daje dodano vrednost šolam, vključenim v mrežo ASPnet.

Mreženje je tisto, ki omogoča bogato izkustvo odnosov, kontinuiranost, priložnosti za izmenjavo, širjenje in rast. 

In prav mreženje je tisto, kar gradi središča – tudi naše, središče za Gorenjsko. 

Središče za Gorenjsko obsega 15 šol, štiri srednje šole in gimnazije ter 11 osnovnih šol. Šole smo različne. Vsaka šola cilje UNESCO udejanja drugače, upoštevajoč svoje specifičnosti in različno vpetost v okolje. In prav to bogati. 

Ob skupnih aktivnostih, osebnih srečevanjih in pisanju poročila dobivam vpogled v bogastvo pristopov, dejavnosti, ustvarjalnosti v središču. Vsaka šola je unikat. In ker se mrežimo, to bogastvo drug pri drugem tudi spoznavamo, začutimo. Z medsebojnimi obiski dobivamo vpogled v okolja – tako geografska kot šolska – ki so malo drugačna od našega. Zaradi mreženja cenimo različnosti. Zaradi mreženja se ustvarjajo nove vezi. Četudi se mentorji, učenci in dijaki menjavajo, središče ASPnet ostaja. In ta kontinuiteta »šteje«. Stalnost središča in koordinatorji, ki delujejo v mreži že nekaj let, predstavljajo varnost, novi projekti in novi obrazi pa fleksibilnost. Oboje – stalnost in fleksibilnost – potrebujemo za rast in razvoj. Veseli me, da »novi« koordinatorji v središče vpeljujejo novo moč, nove ideje, novo energijo, »stari« pa skrbijo za nujno potrebne stalnost, mentorstvo, odprtost in jih ohranjajo. 

V šolskem letu 2018/19 smo se »gorenjski središčniki« mrežili na vodilnem dogodku za celotno mrežo na Cerju, na skupnem izobraževanju v Piranu, na neformalnem srečanju središča na Gimnaziji Jesenice in na strokovnem srečanju središča v Naklem. Mrežili smo se pri osmih projektih iz našega središča in še mnogo drugih projektih, ki so se jih šole udeležile. Učenki iz našega središča in mentor so se avgusta mrežili na mednarodnem mladinskem taboru na Halkidiki v Grčiji – ta doživetja so predstavili tudi mreži. In ne nazadnje – mrežimo se tudi z vsakodnevnimi stiki, ki jih nemalokrat vzpostavlja UNESCO.

Sedež središča

Osnovna šola 16. decembra Mojstrana

Vključene šole in vrtci

Vodja središča

Nives Košir Maček Nives Košir Maček

Nives vodi središče od leta 2012. Z ASPnet se je kot mentorica srečala v prvem mesecu zaposlitve, ko je dve učenki spremljala na Mirovniški tabor v Slovenj Gradec. Tam ga je začutila. Unescov duh, kot ga imenuje. Ta jo je spremljal do šolskega koordinatorstva in preko njega do vodenja središča. Vesela je, da je del mreže ASPnet z Unescovim duhom.

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...