Pojdi na glavno vsebino

Ko bi jaz vedela!

Teme: Kulturna dediščina
Ključne besede: Cilji trajnostnega razvoja (SDG), Jeziki, Naučiti se živeti skupaj, Umetnost
Nosilec: Srednja ekonomska šola in gimnazija Maribor
Vodja projekta: Nataša Bauman (natasa.bauman [afna] ses-mb.si)
Ciljna skupina: vrtec, OŠ, 1. - 3. razred, OŠ, 4. - 6. razred, OŠ, 7. - 9. razred, srednja šola

Ko bi jaz vedela! Ohranjanje in doživljanje ljudskega izročila nekoč in danes. S projektom želimo povezati različne generacije v smislu sodelovanja pri odkrivanju kulturne dediščine naših prednikov. Osredotočili se bomo na pesem – tisto zapeto (v okviru ljudskih pesmi) in tisto zapisano. Tudi sami se bomo preizkusili v pisanju pesmi, se potrudili biti drug drugemu navdih pri iskanju rim in si predstaviti izdelke, ki smo jih uspeli ustvariti. NOVO: V letošnjem letu bomo k raziskovanju slovenske ljudske pesmi in folklore dodali tudi tujo. V projekt bomo vključili učence in dijake, ki prihajajo iz tujih držav. Spodbudili jih bomo, da tudi oni s pomočjo svojih staršev in starih staršev pobrskajo po svoji narodni folklorni zakladnici in nam pomagajo narediti nabor ljudskega izročila, ki ga želimo obvarovati pred pozabo. Pričakujemo nova znanstva, nove izkušnje, nova spoznanja in znanja, predvsem pa si želimo s skupnimi močmi in povezanim delom, sodelovanjem ustvariti pozitivno atmosfero delovnega okolja, ki bo omogočilo in spodbudilo kreativnost na področjih, ki se jih morda sami pri sebi niti ne zavedamo, da bi jih lahko razvijali, krepili, negovali. Želimo ustvariti okolje, ki bi vsakemu posamezniku dalo občutek sprejetosti, pohvalo, občutek vrednosti.

VSEBINA PROJEKTA: 

Ko bi jaz vedela! 

Rada bi vedela / radi bi vedeli, kakšna je bila pot ljudske pesmi skozi zgodovino in kakšen je njen položaj danes. Kaj so nam zapustili naši predniki in kako to ohranjati. Zanima nas kulturna dediščina. 

PREDMET RAZISKOVANJA: 

V projektu se bomo ukvarjali z naslednjimi izhodišči: 

  • Kako zaživi ljudska pesem, ljudsko izročilo, v otroških srcih, kako jo doživi starostnik, kako se dotakne mladostnika?  
  • Kako se skozi njo izraža nekdanji vsakdanjik, delo, obrti, prosti čas, zgodovina, geografija, družbeno in socialno življenje? 
  • Kakšna je vloga ljudske pesmi danes? 
  • Je uspela ohraniti svoje mesto v glasbeni, likovni, besedni, … umetnosti? 
  • Je ljudska pesem še del našega vsakdanjika, družabnega življenja, jo še pojemo, pripovedujemo, …? 

POTEK DELA: 

Mentorji lahko s svojo skupino otrok, učencev ali dijakov ustvarjajo na svojih matičnih ustanovah pri pouku, krožkih, interesnih dejavnostih, izbirnih vsebinah. Med nastalimi materiali izberejo tiste, ki bi jih želeli predstaviti širši javnosti – predvidoma na skupni zaključni prireditvi v mesecu marcu oz. aprilu na naši šoli, SEŠG Maribor. Predstaviti je mogoče likovne izdelke, fotografije, kratke prispevke o rezultatih raziskav, ples, posnetke, ipd. Podrobnosti bomo dorekli pred prireditvijo.  

Na samem druženju aprila bomo sodelovali z različnimi inštitucijami iz okolja, tako bomo poskrbeli za raznoliko mednarodno udejstvovanje.

Več informacij najdete na:
https://www.ses-mb.si/index.php/koledar/1125-ko-bi-jaz-vedela-dozivljanje-ljudskega-izrocila-nekoc-in-danes

Fotogalerija

Sodelujoče šole in vrtci ASPnet

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...