Pojdi na glavno vsebino

DRUGAČNOST NAS BOGATI

Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Ključne besede: Demokracija in pravičnost, Diskriminacija, Enakopravnost spolov, Mir, Naučiti se živeti skupaj, Preprečevanje nasilnega ekstremizma, Solidarnost, Svoboda izražanja, Toleranca, Vključenost in pravičnost, Človekove pravice, Šolsko nasilje
Nosilec: Osnovna šola Frana Metelka Škocjan
Vodja projekta: Katja Žibert (katja.zibert [afna] os-skocjan.si)
Ciljna skupina: OŠ, 1. - 3. razred, OŠ, 4. - 6. razred, OŠ, 7. - 9. razred, srednja šola, vrtec

S projektom Drugačnost nas bogati želimo učence ozavestiti o pomenu medkulturnega učenja in dialoga, strpnosti, sodelovanja v vse bolj raznoliki družbi ter pomenu miru in spoštovanju človekovih pravic. Z izkustvenim učenjem jih želimo pripraviti na življenje v sodobni, vse bolj medkulturni družbi. Cilj projekta je učencem približati druge kulture, narode ter svet drugačnih, jih učiti in naučiti strpnosti, medsebojnega sodelovanja in spoštovanja, nenasilnega reševanja konfliktov, predvsem pa življenja brez predsodkov, spoštovanja drugih kultur in življenja v družbi brez meja.

S projektom Drugačnost nas bogati želimo učence ozavestiti o pomenu medkulturnega učenja in dialoga, strpnosti, sodelovanja v vse bolj raznoliki družbi ter pomenu miru in spoštovanju človekovih pravic. Učence želimo z izkustvenim učenjem ozavestiti in pripraviti na življenje v sodobni, vse bolj medkulturni družbi.

V projekt želimo vključiti naslednje teme: Izobraževanje za trajnostni razvoj, globalno zbliževanje kultur, otrokovo pravice ter mir in človekove pravice.

V projektu sledimo cilju 4.7 izobraževanje za trajnostni razvoj in globalno državljanstvo, torej sledimo temu, da do leta 2030 vsi učenci pridobijo znanje in veščine, potrebne za spodbujanje trajnostnega razvoja, med drugim z izobraževanjem za trajnostni razvoj in trajnostni način življenja, človekove pravice, enakost med spoloma, spodbujanje kulture miru in nenasilja, spodbujanje medsebojnega sodelovanja, državljanstvo in spoštovanje kulturne raznolikosti ter prispevek k trajnostnemu razvoju kulture.

Zasnovan je na dveh dejavnostih, ki se medsebojno prepletata in dopolnjujeta s ciljem zavedanja, da nas drugačnost bogati ter s poudarkom na vzgoji za empatijo, altruizmu in medsebojnem sodelovanju.  

Cilj projekta je učencem približati DRUGE KULTURE, NARODE TER SVET DRUGAČNIH, jih učiti in naučiti strpnosti, medsebojnega sodelovanja in spoštovanja, nenasilnega reševanja konfliktov, predvsem pa življenja brez predsodkov, spoštovanja drugih kultur in življenja v družbi brez meja.

 

  1. DEJAVNOST NA DALJAVO: Želimo si, da bi učenci preko sodelovanja z drugimi krepili področje socialnega zavedanja in odnosnih spretnosti. Ko se družijo in sodelujejo, krepijo svojo sposobnost empatije in zavzemanja perspektive drugih. Za vsako sodelovanje in dobre medosebne odnose potrebujemo spretnosti jasnega sporočanja in aktivnega poslušanja. Učence tekom celega šolskega leta spodbujamo, da si nudijo medsebojno pomoč pri različnih dejavnostih (učna pomoč, sodelovanje pri oblikovanju oddelčnih aktivnosti…), spodbujamo medgeneracijsko sodelovanje (pomoč starejšim), pomoč pri vsakodnevnih hišnih opravilih ter sodelovanje starejših učencev z mlajšimi (prijateljski razredi, tutorstvo).

 

  1. DEJAVNOST V ŽIVO: UNESCO DAN - izvedba delavnic, izvedenih v petek popoldne in v soboto, v maju 2023. Šola, ki se odloči za sodelovanje v živo, sodeluje na dejavnostih na OŠ Frana Metelka Škocjan. Sodelujoči učenci (največ 3 iz prijavljene šole + mentor) dan preživijo na raznovrstnih delavnicah ter se pobliže spoznajo z ljudmi z motnjo v duševnem razvoju (sodelovanje z zvezo Sonček, VDC Novo mesto...).

Projekt bomo zaključili 21. maja 2023, na svetovni dan kulturne raznolikosti za dialog in razvoj.

Fotogalerija

Sodelujoče šole in vrtci ASPnet

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...