Pojdi na glavno vsebino

Od pšeničke do potičke

Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Ključne besede: Cilji trajnostnega razvoja (SDG), Naučiti se živeti skupaj, Okolje
Nosilec: Osnovna šola Frana Metelka Škocjan
Vodja projekta: Katja Ploj (katja.ploj [afna] os-skocjan.si)
Ciljna skupina: vrtec, OŠ, 1. - 3. razred, OŠ, 4. - 6. razred, OŠ, 7. - 9. razred

S projektom Od pšeničke do potičke želimo otroke naučiti živeti z naravo, jih seznaniti s pomenom naravne in kulturne dediščine, jih naučiti živeti in delati v medgeneracijskem sožitju. Približujemo jim pomembnost skrbi za okolje in naš skupni dom - planet Zemlja, delovati lokalno in globalno. V projekt želimo vključiti tudi starejše generacije (babice, dedke …), saj se zavedamo, da je pomembno bogate izkušnje in znanje o naravi, kulturni in naravni dediščini, samooskrbi in skrbi za okolje delili z mlajšimi generacijami.

S projektom Od pšeničke do potičke želimo otroke učiti živeti z naravo ter jih seznaniti s pomenom kulturne in naravne dediščine. Želimo jim približati pomembnost skrbi za okolje in naš skupni dom, planet Zemlja ter juh naučiti delovati lokalno in globalno. Začutili smo, da je potrebno krepiti medgeneracijsko sodelovanje in učenje. Znanje, ki ga premorejo starejši je potrebno prenesti na mlajše ter s tem dati možnost socialne vključenosti in pripadnosti tudi starejšim. Ob vsem želimo spodbuditi medgeneracijsko druženje. Želimo, da bogate izkušnje in znanje o naravi, kulturni in naravni dediščini, skrbi za okolje starejših preide na mlajše. Ob tem pa se učimo strpnosti drug od drugega. Vse to zapoveduje eden izmed štirih stebrov izobraževanja Naučiti se živeti skupaj (živeti v medgeneracijskem sožitju), kateremu želimo slediti. Seveda pa bomo sledili tudi preostalim trem.

Cilje projekta želimo uresničevali v sodelovanju s starejšimi lokalnimi prebivalci, ki bodo povabljeni k pekovskim delavnicam, izdelovanju tehniških izdelkov – mlinčkov in predstavitvi šeg in navad lokalnega okolja in kmečkih opravil, povezanih s temo projekta.

Učenci lahko v okviru pouka in različnih dnevov dejanosti izvajajo dejavnosti, povezane s projketi (obisk pekarne, pekarske in kuharske delavnice, pohodi z nemanom spoznavanja kulturne in naravne dediščine, spoznavanje različne literature na temo projekta in poustvarjanje, obisk lokalnih znamenitosti ter lokalnega prebivalstva - kmetov, opazovanje narave, spoznavanje dela kmetov ter sestnanitev z različnimi kmečkimi običaji (ruženje koruze, žetev...) .

V projektu bomo sledimo cilju 4. 7 izobraževanje za trajnostni razvoj.

Projekt bo  potekal skozi celo šolsko leto, namenjen je otrokom v vrtcu in vsem razredom osnovne šole. Zaključili ga bomo 25. 5. 2021, na dan kulture in raznolikosti za dialog in razvoj.

Šole se v projekt lahko vključijo na daljavo Dejavnosti se izvajajo na prijavljenih šolah. Vabimo pa tudi k sodelovanju v živo, kjer se bodo prijavljene šole in njihovi mentorji v mesecu aprilu 2021 (2 - 3 učenci in njihovi mentorji iz prijavljenih šol) pridružili športnemu dnevu - kolesarjenju ob reki Krki ter ob tem obiskali in spoznali nekaj mlinov naše okolice.

Poročila s fotografijami bomo sprejemali do 20. 5. 2021. Mentorji bodo po posredovanih poročilih prejeli potrdila o sodelovanju. Prejete izdelke, fotografije bomo vključili v razstavo ob zaključku projekta na naši šoli.

Kot smo že omenili bo projekt potekal na daljavo ter s sodelovanjem v živo:

  1. DEJAVNOSTI NA DALJAVO 
  •  Učenci preko različnih dejavnosti in v povezavi z lokalnim prebivalstvom spoznavajo kulturno in naravno dediščino svojega okolja.
  •  Izvedejo tehniške in naravoslovne dneve, kjer obiščejo lokalne kmete, pekarne, polja … ter sodelujejo pri kmečkih opravilih.
  • Se povežejo s starejšimi lokalnimi prebivalci ter spoznajo različne ljudske običaje ter predmete, ki so povezni s setvijo in žetvijo.
  • V pouk vnašajo različne dejavnosti, ki so povezane z raziskovanjem narave in njenim opazovanjem, predvsem na področju obdelovanja polj.
  • Izvedejo delavnice, kjer spoznajo različne vrste žit, pripravijo moko ter pečejo kruh in drugo pecivo.
  • Obiščejo etnološke parke ter druge lokalne znamenitosti, ki se tematsko povezujejo s temo projekta.
  • Obiščejo mline in se seznanijo z delovanjem.
  • Obiščejo lokalne pekarne in se seznanijo z delom v njih.
  • Spoznajo ljudske pesmi, plese in običaje povezane s projektom.
  • Likovno in literarno poustvarjajo.
  • Preučujejo in prebirajo literarna dela, ki govorijo o kruhu, ljudskih običajih …
  • Izdelujejo različne tehnične izdelke v povezavi s temo projekta.

 

  1. SODELOVANJE V ŽIVO

Šole, ki se bodo odločile za sodelovanje v živo, bodo  v mesecu aprilu 2021 povabljene na športni dan OŠ Frana Metelka Škocjan – kolesarjenju ob Krki do mlinov. Sodelujoči učenci in mentorji (2-3 učenci iz prijavljene šole in mentor) bodo z vrstniki naše šole (predvsem višji razredi) kolesarili ob reki Krki ter obiskali in spoznavali mline v naši okolici.

Izpolnjene prijavnice pošljite na naslov koordinatorja projekta: katja.ploj@os-skocjan.si. Prijave zbiramo do vključno 30. septembra 2020.

Fotogalerija

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...