Šolsko leto 2022 / 2023
Ciljna skupina
Teme
- Globalno državljanstvo (2)
- Kultura miru in nenasilja (3)
- Kulturna dediščina (2)
- Kulturna raznolikost (4)
- Medkulturno učenje (4)
- Trajnostni razvoj (2)
- Trajnostni življenjski slog (5)
Ključne besede
- Biotska raznovrstnost (2)
- Cilji trajnostnega razvoja (SDG) (1)
- Demokracija in pravičnost (3)
- Diskriminacija (1)
- Enakopravnost spolov (2)
- IKT (2)
- Jeziki (2)
- Medijska in informacijska pismenost (2)
- Migracije in begunci (0)
- Mir (1)
- Naučiti se živeti skupaj (3)
- Oceani (0)
- Okolje (3)
- Podnebne spremembe (2)
- Preprečevanje nasilnega ekstremizma (1)
- Solidarnost (3)
- Spomin na holokavst (0)
- Staroselci (0)
- Svoboda izražanja (3)
- Toleranca (1)
- Umetnost (1)
- Vključenost in pravičnost (2)
- Voda (0)
- Whole-school approach (0)
- Zdravje in HIV/AIDS (0)
- Zmanjšanje tveganj pri nesrečah (1)
- Znanstveno izobraževanje (0)
- Človekove pravice (3)
- Šolsko nasilje (1)
- Šport in športne vrednote (1)
5 projektov
Dobre vesti iz naše šole in našega mesta/kraja
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Ledina
V projektu Dobre vesti iz naše šole in našega mesta/kraja bomo v šolskem letu 2022/23 nadaljevali z raziskovanjem in ustvarjanjem na izbrano temo »Vrednote v luči vseživljenjskega učenja«. Učenci bodo raziskovali na izbrano temo in ustvarjali na literarnem in likovnem področju. Ob koncu šolskega leta 2022/23 bomo izdali knjigo vseh sodelujočih šol, kjer bomo predstavili naše skupno delo in izdelke.
DRUGAČNOST NAS BOGATI
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Frana Metelka Škocjan
S projektom Drugačnost nas bogati želimo učence ozavestiti o pomenu medkulturnega učenja in dialoga, strpnosti, sodelovanja v vse bolj raznoliki družbi ter pomenu miru in spoštovanju človekovih pravic. Z izkustvenim učenjem jih želimo pripraviti na življenje v sodobni, vse bolj medkulturni družbi. Cilj projekta je učencem približati druge kulture, narode ter svet drugačnih, jih učiti in naučiti strpnosti, medsebojnega sodelovanja in spoštovanja, nenasilnega reševanja konfliktov, predvsem pa življenja brez predsodkov, spoštovanja drugih kultur in življenja v družbi brez meja.
Gorniški tabor v Vratih
Teme: Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola 16. decembra Mojstrana
V letošnjem šolskem letu bi ponovno želeli izpeljati Gorniški tabor v Vratih. Bivali bi skupaj, doživljali naravo in se družili brez uporabe elektronskih pripomočkov. Učenci bodo spoznali osnovna pravila in bonton v pohodništvu, se družili in razvijali strpnost, medsebojno pomoč in krepili socialne veščine.
Ne drži jezika za zobmi!
Teme: Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Dušana Flisa Hoče
V projektu Ne drži jezika za zobmi! bomo spoznavali jezikovno raznolikost Evropske unije, jezike, ki se jih učimo v šolah, in jezike, ki jih v naš učni prostor prinašajo učenci različnih kultur in narodnosti ter narečnih skupin. Sodelujoči bodo ustvarjali razglednice, na kateri bodo na eni strani ilustrirali, kako bi se sami in v okviru šole/svojega kraja/mesta povezovali s prijatelji drugih kultur, na drugi strani pa bodo prijatelja nagovorili/povabili v svoj kraj/mesto/državo, in sicer v izbranem jeziku ali narečju. Izdelki bodo razstavljeni na razstavi v Hočah, najboljši bodo nagrajeni.
Učenec poučuje: Evropsko leto mladih ali Mednarodno leto trajnostnega razvoja gorskih območij
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: IV. osnovna šola Celje
Učenci se lahko preizkusijo v vlogi učitelja. Spoznajo proces poučevanja in položaj učitelja, spozna svojo odgovornost za svoj intelektualni razvoj in svojo vključenost v izobraževalni proces.