Pojdi na glavno vsebino

Šolsko leto 2021 / 2022

10 projektov

Dediščina v rokah mladih. Mladi posvojijo spomenik

Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Belokranjskega odreda Semič

Projekt bo potekal v več fazah, najbolj zgoščeno v zadnjem tednu meseca septembra za vse učence šole in povabljene učence drugih šol. V različnih delavnicah bodo spoznavali dediščino domačega kraja. Za učence in dijake UNESCO šol bomo pripravili fotografsko potepanje po kočevarski vasi.

Podrobnosti projekta

Jezero je - jezera ni 2022

Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Srednja gradbena, geodetska, okoljevarstvena šola in strokovna gimnazija Ljubljana

Projekt »Jezero je – jezera ni 2022« bo potekal v Dolnjem jezeru ob Cerkniškem jezeru aprila 2022. Če ga ne bomo mogli izvesti na licu mesta, ga bomo izpeljali na daljavo. V projektu mentorji spodbujamo vse štiri Deloresove stebre izobraževanje. Projekt je pomemben, ker delamo na celostnem razvoju posameznika, ki z delom v skupini in v naravi pridobi izkušnje, ki jih ne more v razredu. Posameznik se mora naučiti koristno uporabljati svoje  sposobnosti in znanje zase in za druge. Udeleženci bodo spoznavali naravno in kulturno dediščino ter oblikovali primeren odnos do vsega kar jih obdaja. Učili se bodo strpnosti, sodelovanja in trajnosti.

Podrobnosti projekta

"KAJ SKRIVA NAŠE SRCE?" / "CHE COSA NASCONDE IL NOSTRO CUORE?"

Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Vincenzo e Diego De Castro Piran

Misli ne izbirajo kod in kam, misli gredo, kamor jih vodi srce, pravijo modreci. V šolskem letu 2021/22 smo se na OŠ Vincenzo e Diego de Castro Piran zato odločili nagovoriti UNESCO pridružene šole in vrtce v tem duhu. Beseda srce je namreč širokega pomena. Je vitalni organ našega telesa, obenem pa označuje tudi inteligenco, individualnost, moč, predvsem pa ljubezen. Ljubezen do svojcev, prijateljev, do sočloveka, do samega sebe, pa tudi do jezika in vsega, kar nas obkroža. Vse to pa dopušča posamezniku prosto pot do uresničevanja UENSCO ciljev.

Podrobnosti projekta

Mednarodni Unesco tabor Premikamo meje - Sadeži duha

Teme: Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Maksa Pleteršnika Pišece

Izvajali bomo dneve dejavnosti, tematsko povezane z mednarodnim letom sadja. Zaradi upoštevanja varnostnih priporočil bo sodelovanje s partnerskimi šolami potekalo virtualno.

Podrobnosti projekta

SKRITI KOTIČKI MOJEGA KRAJA

Teme: Kulturna dediščina, Globalno državljanstvo, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Odranci

Projekt bo potekal vso šolsko leto. Skozi različne dejavnosti pri pouku in razširjenem programu bodo učenci spoznavali in raziskovali skrite kotičke svojega kraja in možnosti predstavitve le-tega.

Podrobnosti projekta

Tujejezični recital Jezik - kultura in tradicija

Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Gimnazija Škofja Loka

Projekt Tujejezični recital Jezik - kultura in tradicija je tradicionalni Unescov projekt Gimnazije Škofja Loka. Poudarja pomen rabe tujih jezikov skupaj z rabo materinščine. Jezik je orodje za sporazumevanje, obenem pa se z jezikom učimo kulture naroda, spoznamo njegovo zgodovino in kulturno dediščino. S temi spoznanji širimo obzorja znanja in duha, našo toleranco do drugačnih, predvsem pa bogatimo svojo lastno izobrazbo. Leto 2021 je Generalna skupščina Združenih narodov razglasila za mednarodno leto sadja in zelenjave. Tematiko in naslov recitala bomo tako letos povezali s temo mednarodnega leta in mu dali naslov »Zatrkljalo jabolko meni je rudeče in prineslo meni je tri pehare sreče.«

Podrobnosti projekta

Učenec poučuje: Slovenija moja dežela

Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: IV. osnovna šola Celje

Učenci se na svetovni dan učiteljev preizkusijo v učiteljski vlogi. Na poučevanje se morajo, ob pomoči učiteljev, pripraviti s pisno pripravo. Učenci - učitelji naj bodo pri učenju kreativni, inovativni in domiselni. Po učenju pa se opravi pogovor o doživljanju učne ure z vsemi deležniki učne ure (učenec- učitelj, mentor, ter učenci, ki so poslu šali učno uro.

Podrobnosti projekta

Unescova priložnost: STARA igra(ča) ZA NOVO veselje

Teme: Kultura miru in nenasilja, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Zreče

V okviru projekta Unescova priložnost: STARA igra(ča) ZA NOVO veselje si bodo otroci/učenci zamenjali igrače, igre ali športne pripomočke, ki so se jih že naveličali, a so še še vedno uporabni in zanimivi za koga drugega. Prav tako bodo spoznavali igre naših dedkov in babic in poskrbeli, da ne utonejo v pozabo. Projekt bo v šolskem letu 2021/2022 trajal od oktobra do maja. Nanj se lahko prijavite do vključno 4. oktobra 2021, in sicer na e-naslov unesco@oszrece.si. Dejavnosti v okviru projekta (zamenjava iger, igrač, športnih pripomočkov, spoznavanje in igranje iger) lahko v prostorih svojega zavoda izvedete kadar koli v času trajanja projekta, zaželeno pa je, da morda v mesecu oktobru, ko obeležujemo teden otroka, v božično-novoletnem času ali v tednu, ko praznujemo dan Zemlje (22. april). Najpozneje do 31. maja 2022 na navedeni e-naslov pošljite poročilo s primeri dobre prakse, v obliki fotoreportaže ...  V poročilo ne pozabite navesti natančnih podatkov o vseh sodelujočih (mentorji in število sodelujočih otrok/učencev po triadah) ter povezave do spletnih strani, kjer si bo mogoče ogledati prispevke o tem, kako je potekala zamenjava iger, igrač in športnih pripomočkov oz. kako ste se družili ob igri na vaši šoli/v vrtcu. Vsi mentorji boste ob pravočasno poslanem poročilu o delu prejeli potrdilo o sodelovanju v projektu. 

Podrobnosti projekta

V šoli čebel

Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Gimnazija Jožeta Plečnika Ljubljana

Projekt "V šoli čebel" zbuja zanimanje za opazovanje narave in vsega, kar je povezano s čebelami. Čebele nas bodo v projektu vodile v med-predmetno in medgeneracijsko sodelovanje, naučile nas bodo, da nam narava lahko veliko nudi in nas veliko nauči. Ob raziskovanju in opazovanju čebel, žuželk in medovitih rastlin v naši okolici in šolskem vrtu se bomo tako učili živeti z naravo, negovali čut odgovornosti do okolja in hkrati poskrbeli za svoje zdravje in za zdravje svojih bližnjih.

Podrobnosti projekta

Vrednote v luči vseživljenjskega učenja

Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Ledina

V projektu Dobre vesti iz naše šole in našega mesta/kraja bomo pozornost namenili boljšemu razumevanju med ljudmi, spoštovanju sebe in drugih, kulturne raznolikosti, varovanju okolja ter naravne in kulturne dediščine. Učenci bodo raziskovali na izbrano temo »Vrednote v luči vseživljenjskega učenja« in ustvarjali na področju umetnosti.

Podrobnosti projekta

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...