Otroštvo podaja roko modrosti
Osrednja tema: Solidarnost
Sorodne teme: Priložnosti za mlade, Trajnostni način življenja, Vrednote in stališča
Nosilec: Osnovna šola Cvetka Golarja
Ciljna skupina: OŠ, 1. - 3. razred, OŠ, 4. - 6. razred, OŠ, 7. - 9. razred, srednja šola, vrtec
Projekt Otroštvo podaja roko modrosti poudarja pomen vzpostavljanja pristnih prijateljskih odnosov med mladimi in starejšimi. Preko različnih oblik sodelovanja med generacijami želimo razvijati strpnost med generacijami; oblikovati otrokov odnos do bolezni, starosti, invalidnosti, smrti, žalovanja; se učiti sodelovati s starejšimi v različnih delavnicah, na prireditvah ter se učiti »dajati« in »sprejemati«.
Projekt smo v šolskem letu 2019/20 izvedli osmo leto zapored skupaj s petimi vrtci in osmimi šolami, ki so od meseca oktobra do meseca maja izvedle različne oblike sodelovanja med generacijami. Skupaj je v projektu sodelovalo 14 zavodov, 173 mentorjev in 1696 otrok. V mesecu maju so šole poslale poročila glede na razpis. Iz vseh prejetih poročil je bilo oblikovano e-glasilo, ki je objavljeno na spletni strani OŠ Cvetka Golarja Škofja Loka, pod zavihkom UNESCO.
Z izvedbo projekta smo dosegli zastavljene cilje, saj so sodelujoči v projektu Otroštvo podaja roko modrosti skozi celo leto preko različnih aktivnosti krepili medgeneracijske vezi. Vzpostavljali so pristne in prijateljske odnose s starejšimi, razvijali so medsebojno strpnost v skupnih dejavnostih. Oblikovali so si pogled na bolezen, starost, invalidnost, smrt in žalovanje. V medsebojnih druženjih so ustvarjali, se družili, drug od drugega prevzemali izkušnje, razvijali spoštovanje ter gradili strpno in socialno sožitje več generacij. Občutili so veselje in spoznali so, da potrebujemo drug drugega, saj če drug drugemu pomagamo z nasveti, izkušnjami, spodbudami, so naši koraki lažji, bolj varni in bolj odločni. Predvsem pa so se naučili dajati in sprejemati.
Izredne razmere zaradi razglašene pandemije v mesecu marcu so nekatere sodelujoče v projektu prisilile, da so odpovedali nekatera izmed načrtovanih srečanj, a so našli nove poti in načine ter se s starostniki v domovih ostarelih povezali na daljavo. Na ta način so jim vsaj za trenutek polepšali dan.
Projekt bi lahko povzela z naslednjimi besedami: prijateljstvo, medsebojno zaupanje, medsebojna pomoč in pozitiven odnos do družbeno koristnega dela. Tudi v tem šolskem letu je otroštvo ponovno podalo roko modrosti.