Pojdi na glavno vsebino
UNESCO pridružene šole (ASPnet)UNESCO pridružene šoleNacionalna koordinacijaSlovenijeOrganizacija Združenih narodov za izobraževanje,znanost in kulturo

Obudimo pisanje pisem

Osrednja tema: Materni jezik
Sorodne teme: Priložnosti za mlade, Trajnostni način življenja
Nosilec: Osnovna šola Zreče
Ciljna skupina: OŠ, 4. - 6. razred, OŠ, 7. - 9. razred, srednja šola

Opis projekta

Živimo v dobi moderne tehnologije, ki daje prednost tipkanju. Žal se v zadnjih časih na pisanje klasičnih pisem, napisanih z roko, pozablja. Tvorjena besedila pogosto tudi niso v skladu z jezikovno in slogovno normo knjižne zvrsti, da o čitljivosti zapisa sploh ne govorimo.

Projekt se navezuje na vsebine slovenščine, glavni cilj projekta je na zabaven način prispevati k izboljšanju pismenosti. Vse, kar potrebujete za izvedbo projekta, so beli listi in črtalniki (lahko jih fotokopirate).

Da bodo pisma napisana čimbolj smiselno, jasno in razumljivo ter v skladu z jezikovno in slogovno normo knjižne zvrsti, učenci besedilo najprej napišejo v zvezek, nato zvezke med sošolci menjajo in popravijo morebitne napake. Pri tem jim je v pomoč tudi učitelj/-ica. Popravljeno besedilo nato prepišejo na bele liste. Pri prepisu so še posebno pozorni, da je njihovo besedilo zapisano čitljivo. Pisma vseh sodelujočih učencev pošljemo v eni kuverti, ki je naslovljena na šolo (s pripisom razreda, ki so mu pisma namenjena).

Mi vam bomo med prijavljenimi šolami, glede na število sodelujočih učencev v razredu in razred, poiskali šolo, s katero si boste dopisovali. Potrebno bo izmenjati vsaj dvoje pisem.

Za vsako pismo učencem predlagajte osrednjo temo. V prvem pismu se lahko na primer učenci predstavijo, napišejo nekaj o sebi in svoji družini, o morebitnih hišnih ljubljenčkih, o stvareh, ki jih radi počnejo ... V drugem pismu lahko na primer predstavijo svoj domači kraj in šolo, v tretjem pismu pa lahko opišejo, kako so preživeli zadnje počitnice oz. kakšne načrte imajo za počitnice. V vsebino pisem naj vključijo tudi razmišljanje o trajnostnem razvoju (skrb za varovanje okolja, medkulturnost, preprečevanje konfliktov, vprašanja neenakosti ipd.).

Pričakovani cilji in rezultati

Zavedati se moramo, da je pismenost trajno razvijajoča se zmožnost posameznika, pridobljeno znanje in spretnosti pa posamezniku omogočajo uspešno in ustvarjalno osebnostno rast. Naša naloga je, da pismenosti namenimo posebno pozornost, saj je slovenščina bistveni element naše kulturne in nacionalne identitete. Mnoge študije pisanju z roko pripisujejo ključno vlogo pri koordinaciji rok in oči; znanstveniki so si enotni, da se s pomočjo pisanja z roko izboljšujejo prepoznavanje črk in besed, abstraktno mišljenje in spomin. Učitelji pa ugotavljamo, da so grafomotorične zmožnosti učencev slabo razvite. Pogosto, kadar imamo možnost opazovati te iste učence za računalnikom ali s pametnim telefonom v roki, pa smo nemalo presenečeni in se kar ne moremo načuditi, ko vidimo, kako spretno upravljajo s sodobnimi tehnologijami. Zato bi želeli s projektom dodati delček k izboljšanju (bralne) pismenosti. Naš cilj je, da bodo učenci razvili pozitiven odnos do vseh vrst pismenosti in bodo za pisanje z roko bolj motivirani. Tako bomo posledično prispevali h kakovostnejšemu izobraževanju ter oblikovanju uspešnih in ustvarjalnih ljudi.  

Časovnica

Na elektronski naslov lucija.levart@oszrece.si je potrebno do 8. 9. 2019, ko obeležujemo mednarodni dan pismenosti, poslati prijavnico, iz katere je razvidno število sodelujočih učencev v projektu (tj. število učencev v razredu), razred in imena sodelujočih. Po tem datumu boste prejeli podatke o učencih z druge šole (ime, razred, naslov šole), s katerimi si boste dopisovali. Zaključek projekta bo 21. februarja 2020, ko obeležujemo mednarodni dan maternega jezika. Do tega datuma je potrebno oddati poročilo o izvedenem projektu.

Sodelujoče šole in vrtci ASPnet

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...