Pojdi na glavno vsebino
UNESCO pridružene šole (ASPnet)UNESCO pridružene šoleNacionalna koordinacijaSlovenijeOrganizacija Združenih narodov za izobraževanje,znanost in kulturo

Kako čudovit je ta svet!

Osrednja tema: Trajnostni način življenja
Sorodne teme: Diskriminacija, Enakopravnost spolov, Materni jezik, Migracije in begunci, Okolje, Solidarnost, Vrednote in stališča, Šport
Nosilec: Osnovna šola Cirila Kosmača Piran
Ciljna skupina: OŠ, 1. - 3. razred, OŠ, 4. - 6. razred, OŠ, 7. - 9. razred, srednja šola, vrtec

Opis projekta

Kako čudovit je ta svet!

 

Zavedamo se, da je marsikaj čudovitega prekrito z grozo, negativizmom in uničenjem. A  z vzpodbujanjem k opazovanju, spoznavanju, raziskovanju, razvijanju ter ohranjanju vsega lepega in dobrega,  lahko naredimo korak bliže, da se bo ta čudoviti svet razkrival vedno bolj in bolj.

 

V prihajajočem šolskem letu se bomo usmerili v spoznavanje posameznikov, ki so ali pa še vedno prispevajo v naše skupno dobro. Ker bodo dejavnosti  potekale  na petih  projektnih področjih (identiteta, mir, okolje, dediščina in turizem), ne bo težko najti vzornikov, ki so pustili ali še vedno ustvarjajo svojo čudovito sled. Pa naj bo to znanstvenik, pisatelj, učitelj, glasbenik, športnik, okoljevarstvenik, vrstnik, starš, ljubitelj starin, kuhar, literarni junak, arhitekt, borec za človekove pravice, vrtnar ...

 

Kako se bomo lotili dela, je odvisno od nas samih. Izbrano osebnost lahko »posvoji« razred, interesna skupina, posameznik. Zakaj ne bi to postal izziv tudi za nas učitelje? Zagotovo ima vsak izmed nas nekoga, čigar modrosti nam predstavlja  poseben pomen in moč.

 

Kako boste izbrano  osebnost in njen doprinos k boljšemu svetu predstavili?  Obliko izberete sami. Lahko je to poster, literarni ali likovni izdelek, video ...

 

Lahko tudi sami kaj postorimo v smeri poti, ki jo je začrtala izbrana osebnost? Poskusimo. Bodimo aktivni! Povežimo se z zunanjem okoljem, napišimo pismo, pripravimo prireditev, zasadimo drevo, organizirajmo čistilno akcijo ali delavnico za starše, meščane ...

 

Naj bodo naše poti proti ciljem tiste, ki spreminjajo svet. Počasi, a na bolje.

Pričakovani cilji in rezultati

Preko izbranih osebnosti in raziskovanja njihovega pozitivnega prispevka v ta svet želimo vzbuditi motivacijo za izvajanje kratkoročnih ali dolgoročnih dejanj, ki bodo pozitivno vplivala na izobraževanje in ozaveščanje otrok in odraslih. Projekt je zasnovan na petih delovnih področjih: identiteta, vzgoja za mir in nenasilje, okolje, dediščina, turizem. Na ta način želimo sodelujoče usmeriti v pomembne segmente trajnostnega razvoja in trajnostnega načina življenja.

 

Pričakovani cilji:

 

- Prekoobravnave izbrane osebnosti razumeti možnosti in razsežnosti človekovega prispevka k uresničevanju ciljev  trajnostnega razvoja in trajnostnega načina življenja, razumevanju in spoštovanju človekovih pravic ter enakosti spolov, k spodbujanju kulture miru in nenasilja, državljanstva sveta ter k spoštovanju kulturne raznolikosti in prispevku kulture k trajnostnemu razvoju.

 

- Spoznati, da v življenju vsi nimamo enakih možnosti.

 

- Zavedati se, da imamo dolžnost in pravico, da spreminjamo do sveta  zase in za tiste, ki jim je odvzeta ta možnost.

 

- Ugotoviti, da imamo možnost vpliva na trajnostno izboljšanje življenjskih pogojev, spoštovanje pravic ljudi in živali. In uzavestiti dejstvo, da noben prispevek v tej smeri ni nepomemben ali premajhen.

 

- Izpeljati akcijo/dejanje v smeri aktivnega državljanstva sveta.

 

Poleg tega pričakujemo:

- razvijanje lastne identitete in spoznavanje identitete drugih ljudi, narodov,

- identificiranje turizma (in morebitnih drugih gospodarskih panog) kot možnost in ne prepreko za trajnostni razvoj,

- spoznavanja naravne in kulturne dediščine lokalnega in širšega okolja,

- raziskovanje posledic globalnih ekoloških problemov ter iskanja konkretnih rešitev zanje,

- razumevanje pomena miru in medsebojnega spoštovanja,

- razumevanja pomembnosti izobraževanja za vse ljudi,

- razumevanja pomembnosti spoštovanja človekovih pravic ter učenja konstruktivnega reševanja konfliktov...

 

Poleg zgoraj navedenih pričakovanih ciljev in rezultatov bomo učenci in učiteji pridobivali in poglabljali znaja s področja maternih in tujih jezikov, komunikacije, uporabe IKT,  timskega in sodelovalnega učenja in organizacije dela. Tudi tokrat pričakujemo sodelovanje predstavnikov različnih generacij ter iz različnih kulturnih iz jezikovnih okolij.

Časovnica

Projekt bo potekal celo leto, v maju pa se mu bomo na matični šoli intenzivneje posvetili, in sicer z aktivnostmi v modelu intertedna. Vključene šole se lahko odločijo za eno ali drugo možnost (delo skozi leto in/ali model intertedna). Pomembno je, da se v okviru intertedna projektu posvetijo in medsebojno povežejo učenci različnih starostnih skupin in predmetnih področij.

 

Projektno delo bo sklenjeno na prireditvi v Piranu.  Šole, ki se bodo odločile  za sodelovanje v živo, bodo vabljene na ogled prireditve in k sodelovanju na delavnicah. Lahko pa bodo tudi sodelovale s točko programa in/ali tematsko obarvano delavnico.

 

Možno bo torej sodelovanje na daljavo in/ali v živo.

 

Predviden časovni potek projekta:

- do 4. 11. 2019 – sprejemanje prijav;

- 11. 11. 2019 – podrobnejša navodila prijavljenim članom in članicam;

- 5. 6. 2020 – oddaja prispevkov in poročanja;

- do 22. 5. 2020 – izvedba aktivnosti vmodelu intertedna (lahko tudi drug termin);

- predvidoma 22. 5. 2020 – zaključna prireditev z delavnicami in predstavitvami v Piranu.

 

Predstavitve lastnega dela bodo sodelujoči objavili na spletni strani svoje šole, nam pa poslali povezavo, da jo bomo objavili v naši skupni predstavitvi projekta. Poleg tega bomo prosili za kratko poročanje v  fotografiji (1-4) in besedi (do cca. 100).

Sodelujoče šole in vrtci ASPnet

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...