Projekti slovenske mreže ASPnet
Ciljna skupina
- OŠ, 1. - 3. razred (90)
- OŠ, 4. - 6. razred (98)
- OŠ, 7. - 9. razred (118)
- srednja šola (103)
- vrtec (79)
Osrednja tema
- Demokracija (0)
- Materni jezik (0)
- Migracije in begunci (0)
- Okolje (0)
- Priložnosti za mlade (0)
- Solidarnost (0)
- Trajnostni način življenja (0)
- Vrednote in stališča (0)
- Zdrav način življenja (0)
- Šport (0)
Način povezovanja
Teme
121 projektov
Dediščina v rokah mladih. Mladi posvojijo spomenik
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Belokranjskega odreda Semič
Projekt bo potekal v več fazah, najbolj zgoščeno v zadnjem tednu meseca septembra za vse učence šole in povabljene učence drugih šol. V različnih delavnicah bodo spoznavali dediščino domačega kraja. Za učence in dijake UNESCO šol bomo pripravili fotografsko potepanje po kočevarski vasi.
Arhitekturna dediščina v fotografiji
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Srednja gradbena, geodetska, okoljevarstvena šola in strokovna gimnazija Ljubljana
Arhitekturna dediščina je dokument časa, ki ga srečujemo na vsakem koraku. Sporoča nam, kakšen odnos so imeli predniki do prostora in okolja ter kako so v njem in z njim živeli. Arhitekturna dediščina se lahko ohranja le, če jo razumemo kot kakovostne ostanke oblikovanega prostora. Z ohranjanjem le-te pa bogatimo svoj bivanjski prostor. Sodelujoči učenci in dijaki naj skozi fotografijo v domačem kraju prepoznajo in predstavijo arhitekturno dediščino vpeto v sodobni prostor vključno z izdelanimi detajli, uporabljenimi materiali in mojstrskimi tehnikami.
Dediščina v rokah mladih. Mladi posvojijo spomenik
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Belokranjskega odreda Semič
Projekt bo potekal v več fazah, najbolj zgoščeno v zadnjem tednu meseca septembra za vse učence šole in povabljene učence drugih šol. V različnih delavnicah bodo spoznavali dediščino domačega kraja. Za učence in dijake UNESCO šol bomo pripravili fotografsko potepanje po kočevarski vasi.
Branje - moje sanje
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Franja Goloba Prevalje
Kot vsako leto bomo tudi prihodnje razpisali natečaj na temo Branje - moje sanje. Razmišljali bomo o vodi.
DEDIŠČINA REDKIH IN IZGINJAJOČIH POKLICEV
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Srednja gradbena, geodetska, okoljevarstvena šola in strokovna gimnazija Ljubljana
Življenje, človekovo delovanje, razmišljanje nikoli ne miruje. Odvija se neprekinjen razvoj. Ob tem ostajajo orodja, dejavnosti, načini bivanja in delovanja, ki zastarajo. Nadomestimo jih z novimi. Med vsem kar smo nadomestili z novi so tudi poklici, ki izginjajo ali pa so že zelo redki. Številne dejavnosti ne ustrezajo potrebam današnjega časa, ker so današnji poklici specializirani in tehnično veliko bolj napredni.
DREVO = ŽIVLJENJE
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Frana Kranjca
Osnovni cilj projekta je vzgajanje, ozaveščanje in usposabljanje za sprejemanje aktivne vloge v življenju posameznika kot dela globalne vizije sveta. Je interdisciplinarni projekt odprtega učnega okolja. Takšen je tudi vpet v šolski kurikulum. Vse šolsko leto se odvija pri pouku in drugih šolskih dejavnostih na razpisano globalno temo. Lahko se izvaja z različnimi skupinami učencev (vsi učenci šole, določena triada, razred, interesna dejavnost, raziskovalna skupina ipd.), prilagajajo se cilji, vsebine, zahtevnost itd.
Drevo = življenje
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Frana Kranjca
Osnovni cilj nacionalnega projekta Unesco ASP DREVO = ŽIVLJENJE je vzgajanje, ozaveščanje in usposabljanje za sprejemanje aktivne vloge v življenju posameznika kot dela globalne vizije sveta. Je interdisciplinarni projekt odprtega učnega okolja. Takšen je tudi vpet v šolski kurikulum. Vse šolsko leto se odvija pri pouku in drugih šolskih dejavnostih na razpisano globalno temo.
Dediščina v rokah mladih - mladi posvojijo spomenik
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Belokranjskega odreda Semič
Projekt bo potekal v več fazah. V prvi bomo za učence in dijake UNESCO šol pripravili fotografsko potepanje po kočevarski vasi. Drugi del bo potekal na daljavo, kjer bodo prijavljene Unesco šole imele možnost sodelovati v projektu tako, da bodo v svojem okolju izvedle aktivnosti ob svojih posvojenih spomenikih.
Dediščina v rokah mladih. Mladi posvojijo spomenik
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Belokranjskega odreda Semič
Projekt bo potekal v več fazah, najbolj zgoščeno v zadnjem tednu meseca septembra za vse učence šole in povabljene učence drugih šol. V različnih delavnicah bodo spoznavali dediščino domačega kraja. Za učence in dijake UNESCO šol bomo pripravili fotografsko potepanje po kočevarski vasi.
Dobre vesti iz naše šole in našega mesta/kraja
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Ledina
V šolskem letu 2023/24 bomo v projektu Dobre vesti iz naše šole in našega mesta/kraja nadaljevali s temo »Vrednote v luči vseživljenjskega učenja«, ki jo bomo nadgradili z vrednoto »Mir«. Prijave bomo zbirali do 30. 9. 2023. Razpisali bomo literarni natečaj na temo "Mir" in ob koncu šolskega leta ovrednotili vsa prispela dela. Najboljše izdelke sodelujočih šol bomo vključili v že nastajajočo knjigo z naslovom Vrednote v luči vseživljenjskega učenja. Rok za oddajo literarnih prispevkov je 29. 3. 2024. Prijavnica in evalvacijsko poročilo, ki bosta v elektronski obliki, bo šolam in vrtcem na voljo na spletni strani projekta Dobre vesti iz naše šole in našega mesta/kraja http://www.o-ledina.si/strani/126/dobre-vesti-iz-nase-sole-in-nasega-mesta. Rok oddaje evalvacijskega poročila je 15. 6. 2024. Vse pomembnejše informacije bomo sproti objavljali na spletni strani našega projekta http://www.o-ledina.si/strani/126/dobre-vesti-iz-nase-sole-in-nasega-mesta.
DRUGAČNOST NAS BOGATI
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Frana Metelka Škocjan
S projektom Drugačnost nas bogati želimo učence ozavestiti o pomenu medkulturnega učenja in dialoga, strpnosti, sodelovanja v vse bolj raznoliki družbi ter pomenu miru in spoštovanju človekovih pravic. Učence želimo z izkustvenim učenjem ozavestiti in pripraviti na življenje v sodobni, vse bolj medkulturni družbi.
Jesenički
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Toneta Čufarja Jesenice
Jeseničane nas bogati multikulturnost, na enem prostoru živi več pripadnikov različnih kultur in ver. Tudi na naši šoli je tako. Trudimo se učiti drug od drugega, premagovati predsodke, sprejemati drugačnost kot del življenja, pomembno se nam zdi medsebojno sodelovanje. Držimo se načela, da tako kot knjige ne sodiš po platnicah, človeka ne ocenjuješ po zunanjosti in po tem, od kod prihaja. Te vrednote predstavljamo z emblemom naše šole, s katerim smo prikazali učence in zaposlene kot različne ptice mavričnih barv. Po pripovedih starejših Jeseničanov naj bi Jesenice lahko dobile ime tudi po pticah sinicah (sinica – senica - jesenica – ptički Jesenički). Ptički Jesenički predstavljajo različne kulture združene pod eno skupno, trdno in mogočno osnovnošolsko streho, ki je upodobljena s kraticami OŠTČ. Ptice se iz preteklosti ozirajo naprej: v prihodnost in napredek. S svojimi odprtimi kljunčki nizajo različne ideje, iščejo rešitve, sodelujejo in ustvarjalno prispevajo k doseganju skupnih ciljev. Varno zavetje nam nudi, Jeseničanom na videz prepoznaven, hrib Petelin (1448m), zadnji hrib na zahodnem delu planote Mežakle, pod katerim stoji stavba šole. Emblem z vrednotami naše šole je leta 1995 simbolno upodobil dolgoletni učitelj likovne vzgoje na šoli, Slavko Ilenič.
Festival Jezikajmo - Zbliževanje kultur
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola prof. dr. Josipa Plemlja Bled
Vsako leto v mesecu aprilu OŠ prof. dr. Josipa Plemlja Bled organizira festival Jezikajmo ─ zbliževanje kultur. Z glasbo in plesom, recitacijami ter gledališkimi odlomki nastopajoči prepletajo mnogo raznolikih kultur in jezikov ter jih združijo v eno umetniško zgodbo, s čimer želimo mlade naučiti spoštovanja medkulturnega bogastva.
Jezero je - jezera ni 2022
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Srednja gradbena, geodetska, okoljevarstvena šola in strokovna gimnazija Ljubljana
Projekt »Jezero je – jezera ni 2022« bo potekal v Dolnjem jezeru ob Cerkniškem jezeru aprila 2022. Če ga ne bomo mogli izvesti na licu mesta, ga bomo izpeljali na daljavo. V projektu mentorji spodbujamo vse štiri Deloresove stebre izobraževanje. Projekt je pomemben, ker delamo na celostnem razvoju posameznika, ki z delom v skupini in v naravi pridobi izkušnje, ki jih ne more v razredu. Posameznik se mora naučiti koristno uporabljati svoje sposobnosti in znanje zase in za druge. Udeleženci bodo spoznavali naravno in kulturno dediščino ter oblikovali primeren odnos do vsega kar jih obdaja. Učili se bodo strpnosti, sodelovanja in trajnosti.
Dobre vesti iz naše šole in našega mesta/kraja
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Ledina
V projektu Dobre vesti iz naše šole in našega mesta/kraja bomo v šolskem letu 2022/23 nadaljevali z raziskovanjem in ustvarjanjem na izbrano temo »Vrednote v luči vseživljenjskega učenja«. Učenci bodo raziskovali na izbrano temo in ustvarjali na literarnem in likovnem področju. Ob koncu šolskega leta 2022/23 bomo izdali knjigo vseh sodelujočih šol, kjer bomo predstavili naše skupno delo in izdelke.
DRUGAČNOST NAS BOGATI
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Frana Metelka Škocjan
S projektom Drugačnost nas bogati želimo tako otroke v vrtcu, učence, dijake, kot tudi širšo skupnost ozavestiti o pomenu medkulturnega učenja in dialoga, strpnosti, sodelovanja v vse bolj raznoliki družbi ter o pomenu miru in spoštovanju človekovih pravic. Otroke v vrtcu, učence in dijake želimo z izkustvenim učenjem pripraviti na življenje v sodobni, vse bolj medkulturni družbi.
IdenTItet@
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Selnica ob Dravi
Identiteta je celota posameznikovih značilnosti, po katerih se loči od drugih ljudi. Identiteta nas opredeljuje. Identiteta nas druži. Brez identitete ne obstajamo … Vabljeni k sodelovanju v različnih aktivnostih, preko katerih bomo mladim približali razumevanje in sprejemanje pojmov, kot so drugačnost, večkulturnost, varovanje podatkov, s čimer bomo krepili tudi vezi med UNESCO šolami, izmenjali izkušnje poučevanja in utrjevali kompetence kritičnega mišljenja ter vseživljenjskega učenja.
Jezikajmo - Zbliževanje kultur
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola prof. dr. Josipa Plemlja Bled
Projekt Jezikajmo ─ Zbliževanje kultur se na na OŠ prof. dr. Josipa Plemlja Bled odvija že vrsto let. Vsako leto učenci osnovnih in srednjih šol na zaključni prireditvi na festivalu Jezikajmo predstavijo glasbene, plesne in gledališke odlomke in tako prepletejo mnogo raznolikih kultur in jezikov ter jih združijo v eno umetniško zgodbo. S festivalom želimo mlade naučiti spoštovanja medkulturnega in jezikovnega bogastva.
DREVO = ŽIVLJENJE
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Frana Kranjca
Osnovni cilj projekta DREVO = ŽIVLJENJE je vzgajanje, ozaveščanje in usposabljanje za sprejemanje aktivne vloge v življenju posameznika kot dela globalne vizije sveta. Je interdisciplinarni projekt odprtega učnega okolja. Takšen je tudi vpet v šolski kurikulum. Vse šolsko leto se odvija pri pouku in drugih šolskih dejavnostih na razpisano globalno temo. Lahko se izvaja z različnimi skupinami učencev (vsi učenci šole, določena triada, razred, interesna dejavnost, raziskovalna skupina ipd.), prilagajajo se cilji, vsebine, zahtevnost itd.
Festival Jezikajmo - zbliževanje kultur
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola prof. dr. Josipa Plemlja Bled
Vsako leto v aprilu OŠ prof. dr. Josipa Plemlja Bled organizira festival Jezikajmo ─ Zbliževanje kultur. Z glasbo, plesom, recitacijami in gledališkimi odlomki nastopajoči prepletajo mnogo raznolikih kultur in jezikov ter jih združijo v eno umetniško zgodbo, s čimer želimo mlade naučiti spoštovanja medkulturnega bogastva.
Gorniški tabor
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola 16. decembra Mojstrana
Gorniški tabor v Vratih Gorniški tabor ima na naši šoli že bogato tradicijo. Septembra 2024 bomo organizirali že 30. Tabor bo potekal v začetku septembra štiri nepozabne dni v Triglavskem narodnem parku, kjer si bomo naš Triglav ogledali z različnih zornih kotov. Projekt bo potekal tekom šolskega leta tudi na vsaki posamezni šoli, ki se bo vključila v projekt.
"KAJ SKRIVA NAŠE SRCE?" / "CHE COSA NASCONDE IL NOSTRO CUORE?"
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Vincenzo e Diego De Castro Piran
Misli ne izbirajo kod in kam, misli gredo, kamor jih vodi srce, pravijo modreci. V šolskem letu 2021/22 smo se na OŠ Vincenzo e Diego de Castro Piran zato odločili nagovoriti UNESCO pridružene šole in vrtce v tem duhu. Beseda srce je namreč širokega pomena. Je vitalni organ našega telesa, obenem pa označuje tudi inteligenco, individualnost, moč, predvsem pa ljubezen. Ljubezen do svojcev, prijateljev, do sočloveka, do samega sebe, pa tudi do jezika in vsega, kar nas obkroža. Vse to pa dopušča posamezniku prosto pot do uresničevanja UENSCO ciljev.
DRUGAČNOST NAS BOGATI
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Frana Metelka Škocjan
S projektom Drugačnost nas bogati želimo učence ozavestiti o pomenu medkulturnega učenja in dialoga, strpnosti, sodelovanja v vse bolj raznoliki družbi ter pomenu miru in spoštovanju človekovih pravic. Z izkustvenim učenjem jih želimo pripraviti na življenje v sodobni, vse bolj medkulturni družbi. Cilj projekta je učencem približati druge kulture, narode ter svet drugačnih, jih učiti in naučiti strpnosti, medsebojnega sodelovanja in spoštovanja, nenasilnega reševanja konfliktov, predvsem pa življenja brez predsodkov, spoštovanja drugih kultur in življenja v družbi brez meja.
Festival Jezikajmo - zbliževanje kultur
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola prof. dr. Josipa Plemlja Bled
Projekt Jezikajmo ─ Zbliževanje kultur se bo letos odvijal že sedmo leto. Vsako leto skušamo preko glasbe, plesa, recitacij in gledaliških odlomkov preplesti mnogo raznolikih kultur in jezikov ter jih združiti v eno umetniško zgodbo, s čimer želimo mlade naučiti spoštovanja medkulturnega bogastva.
Jezikajmo – zbliževanje kultur
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola prof. dr. Josipa Plemlja Bled
Projekt Jezikajmo ─ Zbliževanje kultur se bo letos odvijal že šesto leto. Vsako leto skušamo preko glasbe, plesa, recitacij in gledaliških odlomkov preplesti mnogo raznolikih kultur in jezikov ter jih združiti v eno umetniško zgodbo, s čimer želimo mlade naučiti spoštovanja medkulturnega bogastva.
Izboljšajmo odnos do hrane
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Leskovec pri Krškem
Učence bi radi izobrazili o tem, kako ravnati s hrano, kam z odpadno hrano in kam s hrano, ki ostane nerazdeljena. Naučili se bodo sami pripraviti količinsko primeren uravnotežen obrok. Naučili se bodo razumeti in spoštovati prehranjevalne navade različnih narodov in skupnosti.
Ko bi jaz vedela!
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Srednja ekonomska šola in gimnazija Maribor
Ko bi jaz vedela! Doživljanje ljudske pesmi nekoč in danes. Skozi spoznavanje in odkrivanje kulturne dediščine se učimo spoštovati ustvarjeno in iskati načine za to, da se kljub hitrim spremembam in modernizaciji, ohrani.
Jaz do tebe, ti do mene
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Davorina Jenka Cerklje na Gorenjskem
Osrednji temi natečaja sta mir in kultura nenasilja. S projektom želimo učence in dijake spodbuditi k razmisleku o tem, kako biti občutljiv do drugih in sprejemati drugačnost, si prisluhniti in zaupati ter tako krepiti medsebojne odnose. Učenci od 7. do 9. razreda in dijaki so vabljeni k pisanju pesmi v obliki kaligrama v slovenščini ali v tujem jeziku.
Kralj Matjaž pod goro Peco
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Črna na Koroškem
Konec januarja vsako leto v Črni na Koroškem gradimo snežne gradove kralja Matjaža. V naš kraj vabimo učence, dijake in mentorje, da skupaj z nami doživijo zimsko pravljico in se udeležijo dvodnevnega tabora Kralja Matjaža.
Kralj Matjaž pod goro Peco
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Črna na Koroškem
Projekt je usmerjen v varovanje in ohranjanje naše kulturne dediščine, varovanje okolja, spoznavanje našega kraja, koroškega narečja in lika kralja Matjaža. V okviru projekta organiziramo dvodnevni tabor in skupinsko gradnjo snežnih gradov (v živo). Gradnja gradov iz odpadne embalaže ter zimski foto natečaj bosta potekala na daljavo.
Jezero je - jezera ni 2024
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Srednja gradbena, geodetska, okoljevarstvena šola in strokovna gimnazija Ljubljana
V projektu mentorji delamo na celostnem razvoju posameznika. Želimo vzgojiti samostojne, učljive, srečne, srčne in zdrave posameznike. Mladim želimo približati naravo, ki je naša učilnica. Udeleženci bodo spoznavali naravno in kulturno dediščino ter oblikovali primeren odnos do vsega kar jih obdaja. Učili se bodo strpnosti, sodelovanja in trajnosti. Po našem prihodu v Koper se bomo na Carpacciovem trgu razdelili v skupine po delavnicah in se razkropili po prečudovitem historičnem mestnem jedru Kopra. Udeležencem bomo omogočili raznolike delavnice, ki se bodo izvajale na prostem in bodo izvedene glede na število prijavljenih in vremenske pogoje.
HOLZwoodDRVOles - ustvarjalni žiga-žaga ples
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Selnica ob Dravi
Ob raziskovanju domačega kraja smo ugotovili, da smo že stoletja močno povezani z lesom. Z razpisanim projektom želimo otrokom in mladim ponuditi priložnosti raziskovanja, igre in poljubnega ustvarjanja z lesom ali o lesu, ob tem pa graditi miren in boljši svet z medsebojnim povezovanjem, razumevanjem in sodelovanjem.
Mednarodni Unesco tabor Premikamo meje - Sadeži duha
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Maksa Pleteršnika Pišece
Izvajali bomo dneve dejavnosti, tematsko povezane z mednarodnim letom sadja. Zaradi upoštevanja varnostnih priporočil bo sodelovanje s partnerskimi šolami potekalo virtualno.
MAVRICA UMETNOSTI KULTURNE RAZNOLIKOSTI
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Jožeta Moškriča
Glavne teme pri izvajanje projekta : kulturna raznolikost, kulturna dediščina kultura miru in nenasilja, medkulturno sobivanje in učenje Ekološko ozaveščanje planeta.. Prepletamo kulturno vzgojni pomen socialne enotnosti in različnosti. Vzgoja za kulturo miru in nenasilja temelji na razvijanju slehernega posameznika in njegove identitete, na nacionalni identiteti in medkulturni vzgoji, vzgoji za demokratično državljanstvo, učenju o človekovih pravicah in njihovem uveljavljanju, vzgoji za sposobnost življenja s konflikti, vzgoji za hitrejše uveljavljanje vrednot. Vzgoja za kulturo miru in nenasilja je socialno učenje in metoda učenja in dela, ki podpira varovanje in ohranjanje človekovega življenjskega prostora. Je proces vseživljenjskega učenja.
Ko bi jaz vedela! Ljudska pesem nekoč in danes.
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Srednja ekonomska šola in gimnazija Maribor
Osnovno izhodišče je ohranjanje kulturne dediščine. V ta namen želimo mlade seznanjati z njo in skozi ta znanja, vedenja in spoznanja privzgajati odnos do zapuščine naših prednikov. Razvijati želimo vrednostni in spoštljiv odnos do kulturne zapuščine in zavedanje potrebe po razvijanju oblik ohranjanja le-te.
MEJA - NAŠA PRETEKLOST IN SKUPNA EVROPSKA PRIHODNOST
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Gimnazija Nova Gorica
V projektu obeležimo mednarodni dan miru s športnimi in kulturnimi dejavnostmi ob Pomniku braniteljem slovenske zemlje na Cerju.
Mednarodni Unescov tabor Premikamo meje: Zgodbe, ki nas premikajo
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Maksa Pleteršnika Pišece
Projekt “Premikamo meje: Zgodbe, ki nas premikajo” je namenjen raziskovanju moči zgodb in njihovega vpliva na naše življenje. Skozi različne delavnice in aktivnosti bomo učence spodbujali k ustvarjanju, deljenju in analizi zgodb, ki jih navdihujejo in premikajo meje njihovega razmišljanja.
Menjaj branje in sanje
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Gimnazija Ledina
Menjaj branje in sanje je projekt spodbujanja branja. Sodelujoči organizirajo izmenjavo knjig s posvetili, na zaključnem druženju na Gimnaziji Ledini pa spoznajo z literaturo povezane ustvarjalce in sodelujejo v delavnicah, povezanih z izbranim literarnim delom.
Jezik - kamenček v mozaiku kulture
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Šmihel
Osnovna šola Šmihel bo razširila in nadgradila lanski projekt. Naslov projekta je Jezik - kamenček v mozaiku kulture. Jezik je pomemben del kulture. Vsak otrok se ima pravico izražati v maternem jeziku. Šola je stičišče različnih kultur, torej tudi jezika. Romski učenci se ob vključitvi v osnovno šolo srečajo z učnim jezikom, ki ni njihov materni jezik. Ob tem doživljajo nemalo stisk in težav. S projektom želimo romskim učencem pomagati pri ohranjanju njihovega maternega jezika in jih tudi na ta način spodbujati k ohranjanju njihove kulturne dediščine in k vključenosti na vseh področjih življenja. Ostalim učencem pa želimo približati romski jezik kot materni jezik njihovih sošolcev in s tem krepiti vrednote kot so medkulturni dialog, spoštovanje pravic ... Vsi udeleženci se bodo srečali z zapisanim romskim in slovenskim besedilom, na podlagi katerega bodo poustvarjali na dramskem, lutkovnem in kulinaričnem področju. Ker je jezik del kulture, ki nas povezuje in zbližuje, bodo učenci spoznavali in usvajali enostavnejše romske povedi skozi dramsko igro, lutkovno predstavo in v povezavi z besedilom pripravljali enostavnejše kulinarične dobrote. Skozi projekt se bodo učenci učili sobivanja različnih kultur, vrednosti in pomembnosti vsake kulture ter razvijali in krepili samozavest na področju uporabe maternega jezika v šolskem prostoru.
Meja: Umetnost kot pot do miru
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Gimnazija Nova Gorica
Projekt Meja: Umetnost kot pot do miru spodbuja vključevanje umetnosti v mirovno vzgojo, ki ne le obogati učne izkušnje, ampak učence tudi opremi s čustvenimi in kognitivnimi orodji, potrebnimi za prispevanje k bolj mirnemu svetu. Umetnost lahko na različne načine pomembno prispeva k vzgoji za mir s spodbujanjem empatije, kritičnega mišljenja in kulturne zavesti: • spodbuja empatijo in razumevanje: umetnost učencem in dijakom omogoča, da izrazijo svoja čustva in razumejo čustva drugih ter spodbuja empatijo; • skupne izkušnje: ogled in ustvarjanje umetnosti iz različnih okolij pomaga učencem in dijakom ceniti različne perspektive in izkušnje; • analiziranje umetnosti: interpretacija umetniških del in razprava o njih spodbujata kritično razmišljanje, saj učenci razmišljajo o temah miru in konfliktov, prikazanih v umetnosti; • ustvarjalno reševanje problemov vključuje inovativnost ter veščine, ki jih je mogoče prenesti na reševanje konfliktov in vzpostavljanje miru. • medvrstniško in medgeneracijsko sodelovanje spodbuja spoštovanje ter uči sodelovanja in strpnosti.
Mednarodni tabor Premikamo meje
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Maksa Pleteršnika Pišece
Mednarodni tabor Premikamo meje predstavlja raziskovalni, kreativni in povezovalni model učne prakse, ki na različne načine povezuje šolo z njenim ožjim in širšim okoljem ter z mednarodnim prostorom.
Meja – naša preteklost in naša skupna evropska prihodnost
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Gimnazija Nova Gorica
Slovenci, Italijani in Furlani ponovno odkrivamo prostor, ki je bil v 20. stoletju nasilno razdeljen in je ločeval romanski in slovanski svet. Kot člen v mreži, ki je odprta navzven, se skušamo tudi sami odpirati drugim in samim sebi. Projekt, ki ga vodimo, povezovalno spodbuja ustvarjalnost dijakov, učiteljev in mentorjev.
Mlade oči v pesmih pomladi
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Alojza Gradnika Dobrovo
Projekt zajema pesniški natečaj za mladostnike na temo prijateljstva, ljubezni ali pomladi, ki se bo zaključil na Svetovni dan poezije in bo obeležen z osrednjo prireditvijo v obliki literarnega večera in z izdano zbirko izbranih pesmi.
Mlade oči v pesmih pomladi
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Alojza Gradnika Dobrovo
Pesniški literarni natečaj na temo pomladi, prijateljstva in otroštva oz. mladosti.
MODER STOL - NEKDO MISLI NATE
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Maksa Pleteršnika Pišece
Projekt je mnogo več kot le barvanje starih in odsluženih stolov. Je relativno enostaven in finančno nezahteven, nenasilno povezuje socialno učenje s tehniško-likovno kulturo in spodbuja ekološko občutljivost. Omogoča vključitev raznolikih tem, ki so osnova za pogovor, izbrane besede pa se zapišejo na stol.
Kreaktivci (kreativno aktivni učenci)
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola dr. Jožeta Toporišiča Dobova
Projekt je namenjen kreativnemu izražanju in krepitvi pripadnosti šoli. V letošnjem šolskem letu vas torej vabimo, da ste skupaj z otroci/učenci/dijaki aktivni in kreativni. Da torej postanete Kreaktivci!
Mladi in mladi po srcu v sožitju
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Srednja zdravstvena in kozmetična šola Maribor
Prijave šol bodo potekale do 30.11.2020 po elektronski pošti. Projekt bo potekal od novembra do maja. Vsa morebitna dodatna pojasnila in gradiva boste prejela po prijavi. Do 1.6. 2021 pošljete vse sodelujoče šole potek, poročilo in evalvacijo projekta, s fotografijami in drugimi izdelki. Konec junija bo izdelana skupna evalvacija vseh sodelujočih šol v projektu. Izdelano bo elektronsko poročilo, objavljeno na spletni strani šole, pod zavihkom dejavnosti- projekti- UNESCO.
Ko bi jaz vedela!
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Srednja ekonomska šola in gimnazija Maribor
Doživljanje ljudskega izročila nekoč in danes. Spoznavanje in prepoznavanje domače in tudi tuje folkloristike. Samostojno ustvarjanje, moderniziranje, prenašanje znanje in folklorne izkušnje na druge itd.
Model stol – nekdo misli nate
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Maksa Pleteršnika Pišece
Pogovorna delavnica na določeno temo, barvanje starih stolov z modro barvo, pisanje pomembnih besed ali sporočil z rumeno barvo. Stol dobi svoj pomen v skupini ali se ga podari drugi ustanovi.
Moder stol - nekdo misli nate
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Maksa Pleteršnika Pišece
Projekt je trajnosten (obnavljanje starih stolov) in humanističen.
Mednarodni Unesco tabor Premikamo meje - Razkošje v travi
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Maksa Pleteršnika Pišece
Osrednji sklop dejavnosti se dogaja v okviru tridnevnega mednarodnega srečanja, ki se ga udeležujejo skupine učencev/dijakov s svojimi mentorji iz drugih slovenskih, hrvaških in srbskih šol.
MAVRICA UMETNOSTI KULTURNE RAZNOLIKOSTI
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Jožeta Moškriča
Glavni cilj v našem projektu je delo za razvijanje sobivanja, sprejetosti , učenje strpnosti in drugačnosti, ki se veliko združuje in prepleta v glasbeni in likovni umetnosti. Učenci bodo pri različnih umetniških delavnicah in dramskih temah ustvarjali : MAVRICO UMETNOSTI KULTURNE RAZNOLIKOSTI.
Menjaj branje in sanje
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Gimnazija Ledina
Menjaj branje in sanje je projekt spodbujanja branja. Sodelujoči organizirajo izmenjavo knjig s posvetili, na zaključnem druženju na Gimnaziji Ledini pa spoznajo z literaturo povezane ustvarjalce in sodelujejo v delavnicah, povezanih z izbranim literarnim delom.
MIROVNIŠKI FESTIVAL V SLOVENJ GRADCU
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Prva osnovna šola Slovenj Gradec
Učenci si bodo pridobili nova spoznanja ter spretnosti s samostojnim delom. Z raziskovalnim učenjem pa bodo poglobili in razširili znanje o načinih življenja ljudi v svoji okolici skozi zgodovinski čas.
Menjaj branje in sanje
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Gimnazija Ledina
Menjaj branje in sanje je projekt spodbujanja branja. Sodelujoči organizirajo izmenjavo knjig s posvetili, na zaključnem druženju na Gimnaziji Ledini pa spoznajo z literaturo povezane ustvarjalce in sodelujejo v delavnicah, povezanih z izbranim literarnim delom.
Obudimo pisanje pisem
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Zreče
Projekt Obudimo pisanje pisem se navezuje na vsebine slovenščine, glavni cilj projekta je na zabaven način prispevati k izboljšanju pismenosti. Vse, kar potrebujete za izvedbo projekta, so beli listi in črtalniki (lahko jih fotokopirate). Na elektronski naslov mateja.potocnik@oszrece.si je potrebno do 20. oktobra 2024 poslati prijavnico, iz katere bo razvidno število sodelujočih učencev v projektu, razred in imena sodelujočih. Zaradi lažjega določevanja parov predlagam, da v skupini prijavite 10 učencev. Po tem datumu boste prejeli podatke o učencih z druge šole (ime, razred, naslov šole), s katerimi si boste dopisovali skozi vse šolsko leto. K projektu se lahko prijavijo učenci osnovnih šol od 4. do 9. razreda. Mentorji, ki boste do konca maja oddali poročilo o izvedenem projektu, boste prejeli potrdilo o sodelovanju.
Od preizkušenj do uspeha
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Loka Črnomelj
Temeljni namen projekta Od preizkušenj do uspeha je krepitev človekovih pravic, spodbujanje empatije, razumevanja in sprejemanja drugačnosti ter krepitev zaupanje vase in v svoje sposobnosti.
Pletemo niti mreže z multikulti jezikanjem
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Griže
Evropski dan jezikov od leta 2001 obeležujemo 26. septembra. V projektu Pletemo niti mreže z multikulti jezikanjem bomo poleg jezika preučevali tudi države, kjer je posamezen jezik uraden jezik. Oddelčne skupnosti si bodo po svojih merilih izbrale državo, ki jo bodo raziskovale skozi različna področja: geografskega, jezikovnega, političnega, kulturnega, naravnih znamenitosti, glasbe, značilne hrane, znanih osebnosti … Podobna naloga čaka tudi vas sodelujoče ustanove, kjer si želimo, da na svoj način predstavite izbrano državo/države sveta. Izpolnjene prijavnice skupaj z izdelki (plakat, fotografije, video, avdio, powerpoint predstavitev, likovne in druge izdelke …), bomo sprejemali do petka, 1. 10. 2021.
MODER STOL - NEKDO MISLI NATE
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Maksa Pleteršnika Pišece
Barvanje starih in odsluženih stolov, risanje ornamentov in pisanje besed oziroma sporočil, ki imajo poseben pomen.
Otroštvo podaja roko modrosti
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Cvetka Golarja
Projekt Otroštvo podaja roko modrosti poudarja pomen vzpostavljanja pristnih prijateljskih odnosov med mladimi in starejšimi. Preko različnih oblik sodelovanja med generacijami želimo razvijati strpnost med generacijami; oblikovati otrokov odnos do bolezni, starosti, invalidnosti, smrti, žalovanja; se učiti sodelovati s starejšimi v različnih delavnicah, na prireditvah ter se učiti »dajati« in »sprejemati«.
POŠLJIMO SAPICO PRIJATELJSTVA
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Pesnica
Rezultat projekta je znati živeti skupaj, kljub naši različnosti ter ohranjati naš planet za zanamce. Medgeneracijsko povezovanje prinaša vsem sodelujočim novo kvaliteto življenja; na eni strani zagotavlja občutek sprejetosti in varnosti, lajša osamljenost ter krepi duševno in telesno zdravje; po drugi strani pa bogati mlade z izkušnjami.
MODER STOL - NEKDO MISLI NATE
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Maksa Pleteršnika Pišece
MODER STOL povezuje generacije, staro in novo, znano in neznano, barve in besede ...
Platforma raznolikosti
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Fokovci
Želeli smo približati čudoviti svet narave in zapuščino naših prednikov svetu »sodobnih« učencev, da bi ga doživeli skozi fotografski- ali videoobjektiv, skozi obdelavo posnetkov, pripravo ustvarjalnih e-gradiv, ki bi jih lahko delili s svojimi vrstniki in na svojevrsten način doživljali naravne in kulturne posebnosti svojega okolja. S projektom želimo zagotoviti povezanost šol z lokalnim okoljem in povezanost v okviru mreže, želimo dodati svoj kamenček v bogat mozaik naše kulturne in naravne dediščine. Po tematikah, vezanih na glasbo, stročnice, arhitekturo, kraljestva živali, domače obrti in kulinarično dediščino, se bomo v šol. l. 2024/25 dotaknili domačij in njihovih zgodb, zaradi tega je naslov letošnjega projekta DOMAČIJE PRIPOVEDUJEJO.
Pošljimo sapico prijateljstva
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Pesnica
Rezultat projekta je znati živeti skupaj, kljub naši različnosti ter ohranjati naš planet za zanamce. Medgeneracijsko povezovanje prinaša vsem sodelujočim novo kvaliteto življenja; na eni strani zagotavlja občutek sprejetosti in varnosti, lajša osamljenost ter krepi duševno in telesno zdravje; po drugi strani pa bogati mlade z izkušnjami. Temeljni cilji projekta: • razvijanje štirih Delorsovih stebrov (živeti, vedeti, biti, delati skupaj), • izboljšati kakovost človekovega življenja, • spodbujanje pozitivnih medosebnih odnosov, • ohranjanje povezanosti in sožitje med generacijami ter učenje od starejših, • spodbujanje medgeneracijske solidarnosti in medsebojne pomoči, • spreminjanje osebnega odnosa in ravnanja, • povezovanje s širšo lokalno skupnostjo, • učiti nenasilno reševanje konfliktov, predvsem pa življenja brez predsodkov. Skozi ves projekt si prizadevamo k uresničitvi ciljev trajnostnega razvoja, kar pomeni opremiti učence z znanji in spretnostmi, ki bi jih spodbujale h kulturi nenasilja in miru, spoštovanju kulturne raznolikosti, navedle k zavedanje o težavah, katerih del smo, ter morebitnih rešitvah, ki jih skupaj ustvarjamo.
Ne drži jezika za zobmi!
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Dušana Flisa Hoče
V projektu Ne drži jezika za zobmi! bomo spoznavali jezikovno raznolikost Evropske unije, jezike, ki se jih učimo v šolah, in jezike, ki jih v naš učni prostor prinašajo učenci različnih kultur in narodnosti ter narečnih skupin. Sodelujoči bodo ustvarjali razglednice, na kateri bodo na eni strani ilustrirali, kako bi se sami in v okviru šole/svojega kraja/mesta povezovali s prijatelji drugih kultur, na drugi strani pa bodo prijatelja nagovorili/povabili v svoj kraj/mesto/državo, in sicer v izbranem jeziku ali narečju. Izdelki bodo razstavljeni na razstavi v Hočah, najboljši bodo nagrajeni.
Pozdrav ptic miru
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Lava
NAMEN večletnega projekta Osnovne šola Lava Celje je ozaveščanje učencev, dijakov in ljudi v okolju o pomenu miru in vzdrževanju dobrih medsebojnih odnosov doma in po svetu. Letos se z dejavnostmi odzivamo na stanje nizke kulture komuniciranja v družbi in pojava negativnih in nestrpnih razmišljanj, zato bomo usmerjeno sledili cilju izboljšati kulturo komunikacije in dialoga.
Obudimo pisanje pisem
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Zreče
Na elektronski naslov mateja.potocnik@oszrece.si je potrebno do 10. 10. 2022 poslati prijavnico, iz katere je razvidno število, razred, imena sodelujočih učencev in naslov šole. Nato bomo posredovali imena in naslov sodelujočih piscev iz druge šole. V kolikor bi se v naslednjem šolskem letu zopet srečali z delom na daljavo, bi lahko učenci svoja pisma fotografirali in jih poslali po elektronski pošti. Zaključek projekta bo 21. 2. 2023, ko obeležujemo mednarodni dan maternega jezika. Do tega dne je potrebno oddati tudi poročilo.
NAŠA JAPKA
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Selnica ob Dravi
S projektom NAŠA JAPKA bomo lokalno, nacionalno in mednarodno sodelovali ter raziskovali naravno in kulturno dediščino v povezavi z jabolkom, raziskovali pojem »jabolko spora« in vzgajali za mir, osveščali o trajnostnem in zdravem načinu življenja s spodbujanjem uživanja zdrave in lokalno pridelane hrane ter ustvarjali na likovnem, literarno-jezikovnem in fotografskem natečaju. Udeleženci bodo spoznali »kraljico jabolk«, se preizkusili v peki jabolčnih dobrot, se pridružili učnemu pravljičnemu sprehodu po Jabolčni poti, kjer bo možnost tudi kolesarjenja, sodelovali na delavnicah o »jabolku spora«, literarno, likovno in tehnično ustvarjali, raziskovali lokalno kulturno in naravno dediščino …
Otroštvo podaja roko modrosti
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Cvetka Golarja
Projekt Otroštvo podaja roko modrosti poudarja pomen vzpostavljanja pristnih prijateljskih odnosov med mladimi in starejšimi. Preko različnih oblik sodelovanja med generacijami želimo razvijati strpnost med generacijami; oblikovati otrokov odnos do bolezni, starosti, invalidnosti, smrti, žalovanja; se učiti sodelovati s starejšimi v različnih delavnicah, na prireditvah ter se učiti »dajati« in »sprejemati«
Ne drži jezika za zobmi!
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Dušana Flisa Hoče
V projektu Ne drži jezika za zobmi! bomo spoznavali jezikovno raznolikost Evropske unije, jezike, ki se jih učimo v šolah, in jezike, ki jih v naš učni prostor prinašajo učenci različnih kultur in narodnosti ter narečnih skupin. Sodelujoči bodo ustvarjali razglednice, na kateri bodo na eni strani ilustrirali, kako bi se sami in v okviru šole/svojega kraja/mesta povezovali s prijatelji drugih kultur, na drugi strani pa bodo prijatelja nagovorili/povabili v svoj kraj/mesto/državo, in sicer v izbranem jeziku ali narečju. Izdelki bodo razstavljeni na razstavi v Hočah, najboljši bodo nagrajeni.
Slovenski izgnanci od 1941 do 1945
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Gimnazija Brežice
Izgnanci, novodobni migranti in begunci; projekt zasnovan na vseh 4 stebrih, ključno pa je znati živeti skupaj in graditi kulturo miru in nenasilja.
Obudimo pisanje pisem
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Zreče
Projekt Obudimo pisanje pisem se navezuje na vsebine slovenščine, glavni cilj projekta je na zabaven način prispevati k izboljšanju pismenosti. Vse, kar potrebujete za izvedbo projekta, so beli listi in črtalniki (lahko jih fotokopirate). Na elektronski naslov mateja.potocnik@oszrece.si je potrebno do 20. oktobra 2023 poslati prijavnico, iz katere bo razvidno število sodelujočih učencev v projektu, razred in imena sodelujočih. Po tem datumu boste prejeli podatke o učencih z druge šole (ime, razred, naslov šole), s katerimi si boste dopisovali. K projektu se lahko prijavijo učenci osnovnih šol od 4. do 9. razreda in srednješolci. Mentorji, ki boste do konca maja oddali poročilo o izvedenem projektu, boste prejeli potrdilo o sodelovanju.
Tujejezični recital Jezik – kultura in tradicija
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Gimnazija Škofja Loka
Projekt Tujejezični recital Jezik - kultura in tradicija je tradicionalni Unescov projekt Gimnazije Škofja Loka. Poudarja pomen rabe tujih jezikov skupaj z rabo materinščine. Jezik je orodje za sporazumevanje, obenem pa se z jezikom učimo kulture naroda, spoznamo njegovo zgodovino in kulturno dediščino. S temi spoznanji širimo obzorja znanja in duha, našo toleranco do drugačnih, predvsem pa bogatimo svojo lastno izobrazbo. V šolskem letu 2020/21 Gimnazija Škofja Loka praznuje 70letnico. Rdeča nit vseh prireditev ob obeležitvi obletnice je Čas in moto praznovanja »In vendar se vrti…). Tematiko in naslov recitala bomo tako letos povezali s praznovanjem.
ŠOLSKE OLIMPIJSKE IGRE
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Selnica ob Dravi
Šolske olimpijske igre so na OŠ Selnica ob Dravi že utečen slavnostni šolski projekt, ki bi ga radi kot dobro prakso in prijetno izkušnjo prenesli tudi na druge šole UNESCO ASPnet Slovenije z namenom povezovanja, sodelovanja in športnega udejstvovanja v olimpijskem duhu, brez diskriminacije, z medsebojnim razumevanjem, v duhu prijateljstva in fair playa.
Od preizkušenj do uspeha
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Loka Črnomelj
Temeljni namen projekta Od preizkušenj do uspeha je krepitev človekovih pravic, spodbujanje empatije, razumevanja in sprejemanja drugačnosti ter krepitev zaupanje vase in v svoje sposobnosti.
Tvoj jezik, moj jezik
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Šmihel
Projekt bo s pomočjo literarnih besedil (različnih glede na starostno stopnjo prijavljenih šol) predstavil romski jezik. Učenci bodo spoznali osnovno besedišče in skozi literarno delo tudi romski vsakdan.
PO POTEH STAREGA HRASTA
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola in vrtec Apače
Projekt PO POTEH STAREGA HRASTA pokriva tematiko kulturne dediščine, trajnostnega razvoja ter multikulturnega sobivanja na apaškem polju skozi stoletja.
Učenec poučuje: TEMA ni določena
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: IV. osnovna šola Celje
Ob svetovnem dnevu učiteljev, 5. oktober, smo dan želeli obeležiti malo drugače. Učencem ponudimo možnost, da se sami preizkusijo v vlogi vzgojitelja/učitelja/profesorja, da sami oblikujejo učni proces. Projekt se izvaja določen dan, na daljavo, na prijavljenih šolah. Po izvedbi projekta se vodji projekta pošlje evalvacijsko poročilo.
Tik nad osrčjem Zemlje
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Alojza Gradnika Dobrovo
Projekt temelji na zbiranju glasovnih posnetkov šole nosilke in sodelujočih šol, ki se bodo sproti nalagali na posebej oblikovan YouTube kanal. Prispevke bo vseskozi povezovala tematska nit kulturne in geografske raznolikosti, ki jo bodo sodelujoči raziskovali v svojem domačem okolju.
Otroštvo podaja roko modrosti
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Cvetka Golarja
Projekt Otroštvo podaja roko modrosti poudarja pomen vzpostavljanja pristnih prijateljskih odnosov med mladimi in starejšimi. Preko različnih oblik sodelovanja med generacijami želimo razvijati strpnost med generacijami; oblikovati otrokov odnos do bolezni, starosti, invalidnosti, smrti, žalovanja; se učiti sodelovati s starejšimi v različnih delavnicah, na prireditvah ter se učiti »dajati« in »sprejemati«.
Pošljimo sapico prijateljstva
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Pesnica
/
Pozdrav ptic miru
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Lava
"Pozdrav ptic miru" je nacionalni UNESCO projekt z mednarodno udeležbo, katerega namen je ozaveščanje učencev, dijakov in ljudi v okolju o pomenu miru in vzdrževanju dobrih medsebojnih odnosov doma in po svetu. Vrednoti, ki sta v zadnjem času na veliki preizkušnji. Projektne aktivnosti vsako leto spremlja vodilna oziroma osrednja tema. V šolskem letu 2024/2025 se osrednja tema glasi: »V miru so združene: sanje, ljubezen, znanje, svoboda, pravičnost in poštenost.«
POŠLJIMO SAPICO PRIJATELJSTVA
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Pesnica
Medgeneracijsko povezovanje prinaša vsem sodelujočim novo kvaliteto življenja; na eni strani zagotavlja občutek sprejetosti in varnosti, lajša osamljenost ter krepi duševno in telesno zdravje; po drugi strani pa bogati mlade z izkušnjami za življenje.
Unescova priložnost: STARA igr(ač)a ZA NOVO veselje
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Zreče
Projekt Unescova priložnost: STARA igr(ač)a ZA NOVO veselje bo v šolskem letu 2020/2021 trajal od oktobra do maja. Nanj se lahko prijavite do vključno 2. oktobra 2020, in sicer na e-naslov lucija.levart@oszrece.si. Dejavnosti v okviru projekta (zamenjava iger, igrač, športnih pripomočkov, ki so se jih otroci/učenci naveličali, a so še vedno uporabni in zanimivi za koga drugega, spoznavanje in igranje iger, ki so jih nekoč igrali naši predniki) lahko v prostorih svojega zavoda izvedete kadar koli v času trajanja projekta, zaželeno pa je, da morda v mesecu oktobru, ko obeležujemo teden otroka, v božično-novoletnem času ali v tednu, ko praznujemo dan Zemlje (22. april). Najpozneje do 31. maja 2021 na navedeni e-naslov pošljite primere dobre prakse, fotoreportažo, poročilo z natančnimi podatki (mentorji in število sodelujočih otrok/učencev po triadah) oz. povezavo do spletnih strani, kjer si bo mogoče ogledati prispevke o tem, kako je potekala zamenjava iger, igrač in športnih pripomočkov oz. kako ste se družili ob igri na vaši šoli/v vrtcu.
Tvoj jezik, moj jezik – bogatejša kultura
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Šmihel
Projekt Tvoj jezik, moj jezik – bogatejša kultura je zasnovan z namenom, da udeležencem na zanimiv in drugačen način ponudi učenje romskega jezika.
Unescove igre brez meja
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Vrtec Galjevica
S kulturo športa bomo razvijali skrb za zdravje, pozitivno samopodobo, sodelovanje in timsko delo in ob izvajanju različnih dejavnosti bomo spodbujali medgeneracijsko sodelovanje in sodelovanje z vrtci v tujini /Erasmus +, eTwinning. Skozi športni dogodek bomo razvijali odnos do okolja in okoljske zavesti, spodbujali bomo etično moralne vrednote in skrb za sočloveka ter spoštovali otrokove pravice, strpnost, sodelovanje in solidarnost.Krepili bomo medsebojno razumevanje, spoštovanje, sodelovalno učenje ter sposobnost razumevanja.
Učenec poučuje: Slovenija moja dežela
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: IV. osnovna šola Celje
Učenci se na svetovni dan učiteljev preizkusijo v učiteljski vlogi. Na poučevanje se morajo, ob pomoči učiteljev, pripraviti s pisno pripravo. Učenci - učitelji naj bodo pri učenju kreativni, inovativni in domiselni. Po učenju pa se opravi pogovor o doživljanju učne ure z vsemi deležniki učne ure (učenec- učitelj, mentor, ter učenci, ki so poslu šali učno uro.
SPREHAJALNICA PO KAPELI NAD NOVO GORICO
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Šolski center Nova Gorica, Biotehniška šola Šempeter
Nad najmlajšim slovenskim mestom, Novo Gorico, se dviga manjša vzpetina, od koder sega pogled vse do Krasa, Vipavske doline, Goriških brd, Trnovskega gozda in tudi preko meje na sosednjo Gorico, Furlanijo in Benečijo. Ta hrib se imenuje Kostanjevica, ker so tam nekoč rastli mogočni kostanji, domačini pa jo kličemo Kapela. Skupaj se bomo sprehodili po Kapeli in preko zgodovinsko -umetniško -literarnih delavnic spoznavali Frančiškanski samostan, ki je bil letos razglašen za kulturni spomenik državnega pomena.
Unesco ima talent
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Cvetka Golarja
Imate na šoli veliko talentov? Učenci radi plešejo? Mogoče pojejo ali pa igrajo na inštrument? Radi imitirajo? Če ste vsaj na enega od teh vprašanj v mislih odgovorili z da, ste ravno prava šola, da se pridružite našemu nacionalnemu projektu »Unesco ima talent«.
Pošljimo sapico prijateljstva
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Pesnica
Skozi ves projekt si prizadevamo opremiti učence z znanji in spretnostmi, ki bi jih spodbujale h kulturi nenasilja in miru, spoštovanju kulturne raznolikosti, navedle k zavedanje o težavah, katerih del smo, ter morebitnih rešitvah, ki jih skupaj ustvarjamo. V projektu lahko sodelovanje poteka na dva načina: - SODELOVANJE Z INSTITUCIJO V KRAJU (Dom starejših, društva…) - vzpostaviti oz. nadaljevati in okrepiti stik s starostniki v domu starejših ali raznih društvih. - POMOČ POSAMEZNIKA IZBRANI OSEBI - zbrati osebo, ki potrebuje pomoč in ji to V projekt se lahko vključijo šole, vrtci ali druge ustanove, ki želijo spodbuditi razvoj medgeneracijskega prostovoljstva oz. to že počnejo.
Šolske olimpijske igre 2024
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Selnica ob Dravi
Šolske olimpijske igre je OŠ Selnica ob Dravi prvič organizirala leta 1996. Tradicijo ohranjamo vsakič, ko potekajo poletne olimpijske igre, tako tudi letos po Parizu.
Slovenski izgnanci od 1945 do 1945
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Gimnazija Brežice
Izgnanci, novodobni migranti in begunci; projekt je zasnovan na vseh štirih Delorsovih stebrih , ključno pa je, znati živeti skupaj in graditi kulturo miru in nenasilja.
Pozdrav ptic miru
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Lava
"Pozdrav ptic miru" je nacionalni UNESCO projekt z mednarodno udeležbo, katerega namen je ozaveščanje učencev, dijakov in ljudi v okolju o pomenu miru in vzdrževanju dobrih medsebojnih odnosov doma in po svetu. Vrednoti, ki sta v zadnjem času na veliki preizkušnji. Projektne aktivnosti vsako leto spremlja vodilna oziroma osrednja tema. V šolskem letu 2023/2024 se osrednja tema glasi: »Pomagajmo graditi svet, ki ne bo ujet v ekran in bo zazrt v svetel dan«.
Tabor ustvarjalcev dobrih vesti
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola XIV. divizije Senovo
Tabor ustvarjalcev dobrih vesti bo v šolskem letu 2024/25 že 16. po vrsti. Vsa leta je ta dogodek ponujal bogat, aktualen in poučen program z nadgradnjo ter osrednjo temo. Letos se bo tabor odvijal med 24. in 25. aprilom 2025, ko bomo skupaj raziskovali nove ideje in načine, kako širiti pozitivne vrednote v naši skupnosti.
Unescova priložnost: STARA igra(ča) ZA NOVO veselje
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Zreče
V okviru projekta Unescova priložnost: STARA igra(ča) ZA NOVO veselje si bodo otroci/učenci zamenjali igrače, igre ali športne pripomočke, ki so se jih že naveličali, a so še še vedno uporabni in zanimivi za koga drugega. Prav tako bodo spoznavali igre naših dedkov in babic in poskrbeli, da ne utonejo v pozabo. Projekt bo v šolskem letu 2021/2022 trajal od oktobra do maja. Nanj se lahko prijavite do vključno 4. oktobra 2021, in sicer na e-naslov unesco@oszrece.si. Dejavnosti v okviru projekta (zamenjava iger, igrač, športnih pripomočkov, spoznavanje in igranje iger) lahko v prostorih svojega zavoda izvedete kadar koli v času trajanja projekta, zaželeno pa je, da morda v mesecu oktobru, ko obeležujemo teden otroka, v božično-novoletnem času ali v tednu, ko praznujemo dan Zemlje (22. april). Najpozneje do 31. maja 2022 na navedeni e-naslov pošljite poročilo s primeri dobre prakse, v obliki fotoreportaže ... V poročilo ne pozabite navesti natančnih podatkov o vseh sodelujočih (mentorji in število sodelujočih otrok/učencev po triadah) ter povezave do spletnih strani, kjer si bo mogoče ogledati prispevke o tem, kako je potekala zamenjava iger, igrač in športnih pripomočkov oz. kako ste se družili ob igri na vaši šoli/v vrtcu. Vsi mentorji boste ob pravočasno poslanem poročilu o delu prejeli potrdilo o sodelovanju v projektu.
Projekt Unescova priložnost: STARA igr(ač)a ZA NOVO veselje
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Zreče
Zamenjava iger, igrač in športnih pripomočkov, ki so se jih otroci že naveličali, ali igranje iger naših dedkov in babic je nepozabna priložnost, ki bo prinesla veliko veselja otrokom, učencem in njihovim mentorjem.
S pravljico skozi čas
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Vrtec Mornarček Piran
Rdeča nit projekta je raziskovati kulturno dediščino ob pravljicah in legendah domačega kraja.
Tujejezični recital Jezik - kultura in tradicija
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Gimnazija Škofja Loka
Tujejezični recital Jezik - kultura in tradicija Projekt Tujejezični recital Jezik - kultura in tradicija je tradicionalni Unescov projekt Gimnazije Škofja Loka. Poudarja pomen rabe tujih jezikov skupaj z rabo materinščine. Jezik je orodje za sporazumevanje, obenem pa se z jezikom učimo kulture naroda, spoznamo njegovo zgodovino in kulturno dediščino. S temi spoznanji širimo obzorja znanja in duha, našo toleranco do drugačnih, predvsem pa bogatimo svojo lastno izobrazbo. Leto 2022 je Generalna skupščina Združenih narodov razglasila za mednarodno leto trajnostnega razvoja gorskih območij. Tema recitala bodo tako gore, hribi, planine, doline…
SIMBOLIKA V SLOVENSKEM LJUDSKEM STAVBARSTVU - 2024
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Srednja gradbena, geodetska, okoljevarstvena šola in strokovna gimnazija Ljubljana
Prepoznavanje vrednot stavbne dediščine lastnega kraja, krepi identiteto posameznika. Ko mladi spoznajo lastno dediščino kot vrednoto, jo spoštujejo in ohranjajo v prihodnosti. Preko projekta se proces spoznavanja dediščine začne v detajlu simbolike likovnega okrasja starih stavb. Postopoma se preko vključenosti širšega prostora nadgrajuje in posredno vpliva na širšo javnost in prostor kraja.
Z odra na oder
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Leona Štuklja Maribor
Projekt Z Odra na oder je namenjen druženju, spoznavanju in prikazu dela osnovnošolskih gledaliških skupin ob uresničevanju UNESCO ciljev. Nastopajoči lahko brez treme in strahu pred ocenjevanjem prikažejo lastno ustvarjalnost svojim vrstnikom in vsem ostalim obiskovalcem.
Učenec poučuje: Evropsko leto mladih ali Mednarodno leto trajnostnega razvoja gorskih območij
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: IV. osnovna šola Celje
Učenci se lahko preizkusijo v vlogi učitelja. Spoznajo proces poučevanja in položaj učitelja, spozna svojo odgovornost za svoj intelektualni razvoj in svojo vključenost v izobraževalni proces.
Vrednote v luči vseživljenjskega učenja
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Ledina
V projektu Dobre vesti iz naše šole in našega mesta/kraja bomo pozornost namenili boljšemu razumevanju med ljudmi, spoštovanju sebe in drugih, kulturne raznolikosti, varovanju okolja ter naravne in kulturne dediščine. Učenci bodo raziskovali na izbrano temo »Vrednote v luči vseživljenjskega učenja« in ustvarjali na področju umetnosti.
Unesco ima talent
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Cvetka Golarja
Imate na šoli veliko talentov? Učenci radi plešejo? Mogoče pojejo ali pa igrajo na inštrument? Radi imitirajo? Če ste vsaj na enega od teh vprašanj v mislih odgovorili z da, ste ravno prava šola, da se pridružite našemu nacionalnemu projektu »Unesco ima talent«.
Živa knjižnica
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Gimnazija Novo mesto
Živa knjižnica je projekt, ki nagovarja temeljne cilje in vrednote Unesca. Je sredstvo, s katerim preko inovativne metode aktivnega dialoga ozaveščamo in izobražujemo o človeških vrednotah, človekovih pravicah in spodbujamo razpravo o predsodkih in stereotipih v družbi. Metoda Žive knjižnice sooči bralca/bralko z lastnimi predsodki in stereotipnimi predstavami ter nudi konkretno možnost se v živo srečati z lastnim stereotipom.
Unescova priložnost: STARA igra(ča) ZA NOVO veselje
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Zreče
Zaradi nevarnosti vpliva materialistično naravnane družbe in širjenja z njo povezanih nezdravih vrednot v okviru Unesca izvajamo projekt Unescova priložnost: STARA igra(ča) ZA NOVO veselje. Vrtčevski otroci in osnovnošolski učenci menjavajo igre, igrače in športne pripomočke, ki so še uporabni, a jih ne uporabljajo več, ker so se jih naveličali. Prav tako kakovostno preživljajo prosti čas in obujajo igre naših prednikov ter tako krepijo in razvijajo medvrstniško interakcijo.
Živimo skupaj
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Kapela
Projekt Živimo skupaj sloni na 4 stebrih Delorsovega izobraževanja, poudarek pa deje učenju dela in izvajanju konkretnih delovnih nalog skozi aktivno vključevanje sodelujočih. Kot pove že naslov gre za skupno delo več generacij, znotraj katerih se razvijajo interesi vsakega posameznika, ki spoštuje sebe v razvijanju lastnih potencialov in strpno dovoli možnosti in razvijanje interesov tudi drugim, s skupnim ciljem po občem dobrem. Rdeča nit dejavnosti je trajnostni razvoj in pozitivno naravnano globalno državljanstvo, ki ohranja naravno in kulturno dediščino, ter upošteva potrebe po sodelovanju, strpnosti in sprejemanju drugačnosti ob skrbi za osebnostni razvoj posameznika, v miru in nenasilju, kar je v sedanjih kriznih časih še posebej pomembno. Delavnice so načrtovane skozi medgeneracijska druženja s poudarkom na solidarnosti do starejših občanov in ohranitev kulturne dediščine skozi spoznavanje življenja nekoč in danes. Naravno dediščino spoznavamo v neposrednem stiku z gozdom in vodo, ki ju direktno v okolju predstavljajo mentorji – gozdarji. Trajnostni način življenja razvijamo skozi delo z odpadnim materialom in skrbjo za okolje, skozi razvijanje ročnih spretnosti ob izdelovanju izdelkov. Skupaj iščemo trajnostne rešitve za izboljšanje življenjskega in delovnega okolja. Dodajamo tudi noto samostojnosti in karierne orientacije preko razvijanja podjetniške žilice. Zdrav način življenja gojimo v delavnicah, ki predstavljajo skrb za zdravje, s spoznavanjem lokalne - tradicionalne - zdrave prehrane, skozi gojenje rastlin in kulinarično predelavo. Predstavljamo tudi aktivnosti za dvig samopodobe skozi skrb za lastno telo, preko športa in kozmetičnega urejanja. Vrednote in stališča imajo sodelujoči možnost predstaviti preko usmerjene rabe maternega jezika in formacijo prispevkov s katerimi se predstavijo, ob enem pa predstavljajo tudi pestro paleto aktivnosti, ki jih imajo možnost spoznavati. Soočeni so z različnimi poklici, do katerih razvijejo lastno stališče in naravnanost. Projekt bo najverjetneje nadgrajen tudi z digitalno komunikacijo, znotraj katere bodo upoštevani zgoraj navedeni cilji. Delavnice so priložnost mladim, da spoznavajo svoje interese in sebe skozi soočanje z dejanskim življenjem, z možnostjo iskanja odgovorov na vprašanja pri poučenih mentorjih. Navajajo se na delo, ki jim omogoča razvijanje lastnih interesov in omogoča podajo lastnega prispevka v skupno dobro. Učijo se iskanja trajnostnih oblik življenja, v lastno, lokalno in globalno dobro, predvsem pa so pri delu aktivni in razvijajo lastne interese, vedenja in zmožnosti, ki bodo v življenju koristila njim in družbi.
Z odra na oder
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Leona Štuklja Maribor
Projekt je namenjen prikazu dela osnovnošolskih gledaliških skupin ob uresničevanju Unescovih ciljev. Projekt je tradicionalen, saj bo že 25. po vrsti.
UČENEC POUČUJE: DEDIŠČINA NAŠEGA KRAJA
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: IV. osnovna šola Celje
Učenci se na svetovni dan učiteljev preizkusijo v učiteljski vlogi. Spoznajo proces poučevanja in položaj učitelja, spoznajo svojo odgovornost za svoj intelektualni razvoj in svojo vključenost v izobraževalni proces. Na poučevanje se morajo, ob pomoči učiteljev, pripraviti s pisno pripravo. Učenci - učitelji naj bodo pri učenju kreativni, inovativni in domiselni. Po učenju pa se opravi pogovor o doživljanju učne ure z vsemi deležniki učne ure (učenec- učitelj, mentor, ter učenci, ki so poslu šali učno uro). FRAN: dediščina 1. Premoženje, dobljeno po umrlem; 2. Kar je prevzeto iz preteklosti: naravna, kulturna, duhovna, arheološka, arhitekturna, botanična, etnološka, memorialna, integralna,…
Živa knjižnica
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Gimnazija Novo mesto
Temeljni namen projekta Živa knjižnica je ozavestiti udeleženke in udeležence o temeljnih človekovih pravicah, ki so med drugim tudi temeljne vrednote Unesca.
Živimo skupaj
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Kapela
Živimo skupaj je projekt, ki povezuje grajenje pozitivnih medsebojnih in medgeneracijskih odnosov, s praktičnim delom in Delorsovim stebrom – Učiti se- da bi znali delati. V delavnicah skušamo uporabiti znanje o trajnostnem in globalnem načinu življenja. Med raznolikimi druženji v delavnicah, ki nastajajo na podlagi interesov učencev vsako leto sproti, izdelujemo iz naravnega in odpadnega materiala. Namen imamo praktično razvijati interese in jih uporabiti za spoznavanje ljudi, kulture, tradicije in okolja. Delavnice so načrtovane skozi medgeneracijska druženja s poudarkom na solidarnosti do starejših občanov, spoznavanjem naravne in kulturne dediščine skozi spoznavanje življenja nekoč in danes. Navezujemo pa se tudi na svetovni dan voda, saj datumsko sovpada z izvedbo projekta Živimo skupaj.
Vsaka vas ima svoj glas, vsaka pesem svoj naglas
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Davorina Jenka Cerklje na Gorenjskem
Vsaka vas ima svoj glas, vsaka pesem svoj naglas je dvodelni projekt, pri katerem želimo spodbuditi pisanje pesmi v domačem narečju in s tem pokazati na njihovo pestrost ter slikovitost pesniške besede.
Veselje do znanosti
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Gimnazija Celje - Center
Projekt je namenjen dijakom in osnovnošolcem, ki jih zanimajo naravoslovne znanosti. Z zanimivimi eksperimenti jim te znanosti želimo približati, jim prikazati njihovo uporabnost v vsakdanjem življenju ter jih usmeriti v raziskovanje in samostojno odkrivanje na področju naravoslovja. V goste vedno povabimo priznanega strokovnjaka s področja naravoslovja. Sodelujemo s strokovnjaki s fakultet iz Ljubljane in Maribora, z Institutom Jožef Stefan, Hišo eksperimentov, … Kadar okoliščine to dopuščajo, k sodelovanju povabimo tudi naše partnerje iz tujine. Prireditev je razdeljena na dva dela, v prvem delu je plenarni prikaz eksperimentov, ki ga pripravi osrednji gost prireditve, v drugem delu pa dijaki in učenci pod mentorstvom naših učiteljev in učiteljev gostujočih šol samostojno izvajajo eksperimente. Del prireditve je namenjen tudi druženju in izmenjavi izkušenj tako med učitelji kot učenci in dijaki. Vsak udeleženec izvede tri do štiri delavnice (odvisno od števila prijavljenih). V projektu dajemo velik poudarek medpredmetnemu povezovanju, kompleksnosti in uporabnosti znanja, razvijanju in osvajanju temeljnih kompetenc, upoštevamo principe avtentičnega učenja ter spodbujamo dijake in učence k razumevanju vseživljenjskega učenja in konkretne uporabnosti znanj. Projekt omogoča tudi medgeneracijsko in medvrstniško druženje, z mednarodno izmenjavo dijakov pa tudi spoznavanje novih kultur, okolji in jezikov. S pomočjo različnih medijev pa promoviramo naravoslovne znanosti tudi v širši prostor.
Z odra na oder
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Leona Štuklja Maribor
Z odra na oder je tradicionalno srečanje osnovnošolskih gledaliških skupin, s katerim uresničujemo vrednote UNESCa. Srečanje ni tekmovalne narave, saj omogočimo vsem sodelujočim prikaz njihove odrske ustvarjalnosti. Ob tem se mladi srečujejo in družijo s svojimi vrstniki, srečujejo z drugimi kulturami in jeziki ter se preko umetnosti oblikujejo kot osebnosti v določenem prostoru in času.
VičMUN 2023
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Gimnazija Vič
Učenci in dijaki simulirajo konferenco Združenih narodov in v komitejih debatirajo o vnaprej pripravljenih temah. Cilj konference je napisati in potrditi resolucijo.
Živa knjižnica
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Gimnazija Novo mesto
Temeljni namen projekta Živa knjižnica je ozavestiti udeleženke in udeležence o temeljnih človekovih pravicah, ki so med drugim tudi temeljne vrednote Unesca.
Živimo skupaj
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Kapela
Projekt Živimo skupaj temelji na medsebojnem in medgeneracijskem povezovanju s ciljem spoznavanja sebe in drugih v medsebojnem učenju. Poudarek dajemo praktičnemu delu in uresničevanju Delorsovih stebrov, predvsem stebra - učiti se, da bi znali delati. Dejavnosti temeljijo na spoštovanju trajnostnega in globalnega načina življenja. Spoznavamo lokalno tradicijo in jo povezujemo z interesi današnje mladine, ki na praktičen način spoznavajo kulturno raznolikost domačega okolja. Gradimo na medgeneracijskem prenosu znanja s poudarkom na medsebojni solidarnosti. Projekt zaokrožamo z obeležbo svetovnega dneva voda, ki sovpada z datumom finalizacije projekta in zajema globalni in lokalni vpliv na okolje.
Z odra na oder
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Leona Štuklja Maribor
Umetnostna vzgoja oziroma vzgoja skozi umetnost in kulturo omogoča posameznikovo osebnostno rast, spodbuja različne oblike mišljenja, predstavlja osnovo za družbo, temelječo na znanju, ustvarjalnosti in strpnosti.
Z odra na oder
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Leona Štuklja Maribor
Srečanje osnovnošolskih gledaliških skupin in predstavitev produkcije dramskih šolskih skupin oziroma krožkov.
Živimo skupaj
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Kapela
Projekt Živimo skupaj temelji na medsebojnem in medgeneracijskem povezovanju s ciljem spoznavanja sebe in drugih v medsebojnem učenju. S projektom želimo spodbuditi povezanost s svojo okolico in k medsebojno izmenjavanje znanja ter izkušenj, spoznavanje novih poti, ki ob tem pomembno vplivajo na pozitiven globalni trajnostni razvoj. Namen projekta je praktično izdelovanje izdelkov, ki krepijo naše spretnosti, razvedrijo naš vsakdan in širijo naša obzorja.
Živa knjižnica
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Gimnazija Novo mesto
Temeljni namen projekta Živa knjižnica je ozavestiti udeleženke in udeležence o temeljnih človekovih pravicah, ki so med drugim tudi temeljne vrednote Unesca.
Živimo skupaj
Osrednja tema: podatek še ni vnešen
Nosilec: Osnovna šola Kapela
Projekt Živimo skupaj temelji na medsebojnem in medgeneracijskem povezovanju s ciljem spoznavanja sebe in drugih v medsebojnem učenju. Poudarek dajemo praktičnemu delu in uresničevanju Delorsovih stebrov, predvsem stebra - učiti se, da bi znali delati. Dejavnosti temeljijo na spoštovanju trajnostnega in globalnega načina življenja. Spoznavamo lokalno tradicijo in jo povezujemo z interesi današnje mladine, ki na praktičen način spoznavajo kulturno raznolikost domačega okolja. Gradimo na medgeneracijskem prenosu znanja s poudarkom na medsebojni solidarnosti. Projekt zaokrožamo z obeležbo svetovnega dneva voda, ki sovpada z datumom finalizacije projekta in zajema globalni in lokalni vpliv na okolje.