DRUGAČNOST NAS BOGATI
Teme: Kulturna raznolikost, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Ključne besede: Človekove pravice, Demokracija in pravičnost, Enakopravnost spolov, Mir, Naučiti se živeti skupaj, Solidarnost, Svoboda izražanja, Toleranca, Vključenost in pravičnost
Nosilec: Osnovna šola Frana Metelka Škocjan
Vodja projekta: Katja Žibert (katja.zibert [afna] os-skocjan.si)
Ciljna skupina: vrtec, OŠ, 1. - 3. razred, OŠ, 4. - 6. razred, OŠ, 7. - 9. razred, srednja šola
S projektom Drugačnost nas bogati želimo učence ozavestiti o pomenu medkulturnega učenja in dialoga, strpnosti, sodelovanja v vse bolj raznoliki družbi ter pomenu miru in spoštovanju človekovih pravic. Učence želimo z izkustvenim učenjem ozavestiti in pripraviti na življenje v sodobni, vse bolj medkulturni družbi.
V projekt želimo vključiti naslednje teme:
- ü Izobraževanje za trajnostni razvoj,
- ü globalno zbliževanje kultur,
- ü otrokovo pravice
- ü mir in človekove pravice.
V projektu sledimo cilju 4.7 izobraževanje za trajnostni razvoj in globalno državljanstvo, torej sledimo temu, da do leta 2030 vsi učenci pridobijo znanje in veščine, potrebne za spodbujanje trajnostnega razvoja, med drugim z izobraževanjem za trajnostni razvoj in trajnostni način življenja, človekove pravice, enakost med spoloma, spodbujanje kulture miru in nenasilja, državljanstvo in spoštovanje kulturne raznolikosti ter prispevek k trajnostnemu razvoju kulture
Projekt je zasnovan na dveh dejavnostih, ki se medsebojno prepletajo in dopolnjujejo s ciljem zavedanja, da nas drugačnost bogati ter s poudarkom na VZGOJI ZA EMPATIJO, ALTRUIZMU in MEDSEBOJNEM SODELOVANJU.
Cilj projekta je učencem približati DRUGE KULTURE, NARODE TER SVET DRUGAČNIH, jih učiti in naučiti strpnosti, medsebojnega sodelovanja in spoštovanja, nenasilnega reševanja konfliktov, predvsem pa življenja brez predsodkov, spoštovanja drugih kultur in življenja v družbi brez meja.
DEJAVNOSTI POTEKAJO NA DALJAVO:
Želimo si, da bi učenci preko sodelovanja z drugimi krepili področje socialnega zavedanja in odnosnih spretnosti. Ko se družijo in sodelujejo, krepijo svojo sposobnost empatije in zavzemanja perspektive drugih. Za vsako sodelovanje in dobre medosebne odnose potrebujemo spretnosti jasnega sporočanja in aktivnega poslušanja. Učence tekom celega šolskega leta spodbujamo, da si nudijo medsebojno pomoč pri različnih dejavnostih (učna pomoč, sodelovanje pri oblikovanju oddelčnih aktivnosti…), spodbujamo medgeneracijsko sodelovanje (pomoč starejšim), pomoč pri vsakodnevnih hišnih opravilih ter sodelovanje starejših učencev z mlajšimi (prijateljski razredi, tutorstvo).
UNESCO DAN - izvedba delavnic, izvedenih v petek popoldne, v maju 2025. Sodelujoči učenci dan preživijo na raznovrstnih delavnicah.
Projekt bomo zaključili 21. maja 2025, na svetovni dan kulturne raznolikosti za dialog in razvoj.
Prosimo, da se k projektu prijavite do 31. oktobra 2024 na e-naslov:
ROK ZA PRIJAVO: 31. 10. 2024
ROK ZA ODDAJO POROČILA: 31. 5. 2025
Potrdilo se izda nosilcem aktivnosti, ki oddajo poročilo o poteku projekta.
Več informacij najdete na:
https://www.frana-metelka-skocjan.si/projekti/