Šolsko leto 2024 / 2025
Ciljna skupina
- OŠ, 1. - 3. razred (15)
- OŠ, 4. - 6. razred (16)
- OŠ, 7. - 9. razred (19)
- srednja šola (15)
- vrtec (14)
Vrsta projekta
21 projektov
Barviti svet lišajev
Vrsta projekta: Dodatni projekt
Teme: Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Gimnazija Gian Rinaldo Carli Koper
Lišaji se razlikujejo glede na barvo, obliko in tudi odpornost na onesnaževalce. Namen projekta je privabiti otroke, da v naravi opazujejo lišaje ter izračunajo indeks biodiverzitete lišajev, s katerim izvejo, kako je čist zrak v njihovi okolici.
DREVO = ŽIVLJENJE
Vrsta projekta: Dodatni projekt
Teme: Kulturna raznolikost, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Frana Kranjca
Osnovni cilj projekta je vzgajanje, ozaveščanje in usposabljanje za sprejemanje aktivne vloge v življenju posameznika kot dela globalne vizije sveta. Je interdisciplinarni projekt odprtega učnega okolja. Takšen je tudi vpet v šolski kurikulum. Vse šolsko leto se odvija pri pouku in drugih šolskih dejavnostih na razpisano globalno temo. Lahko se izvaja z različnimi skupinami učencev (vsi učenci šole, določena triada, razred, interesna dejavnost, raziskovalna skupina ipd.), prilagajajo se cilji, vsebine, zahtevnost itd.
DRUGAČNOST NAS BOGATI
Vrsta projekta: Dodatni projekt
Teme: Kulturna raznolikost, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Frana Metelka Škocjan
S projektom Drugačnost nas bogati želimo učence ozavestiti o pomenu medkulturnega učenja in dialoga, strpnosti, sodelovanja v vse bolj raznoliki družbi ter pomenu miru in spoštovanju človekovih pravic. Učence želimo z izkustvenim učenjem ozavestiti in pripraviti na življenje v sodobni, vse bolj medkulturni družbi.
Festival Jezikajmo - Zbliževanje kultur
Vrsta projekta: Dodatni projekt
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola prof. dr. Josipa Plemlja Bled
Vsako leto v mesecu aprilu OŠ prof. dr. Josipa Plemlja Bled organizira festival Jezikajmo ─ zbliževanje kultur. Z glasbo in plesom, recitacijami ter gledališkimi odlomki nastopajoči prepletajo mnogo raznolikih kultur in jezikov ter jih združijo v eno umetniško zgodbo, s čimer želimo mlade naučiti spoštovanja medkulturnega bogastva.
Gorniški tabor
Vrsta projekta: Dodatni projekt
Teme: Kulturna dediščina, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola 16. decembra Mojstrana
Gorniški tabor v Vratih Gorniški tabor ima na naši šoli že bogato tradicijo. Septembra 2024 bomo organizirali že 30. Tabor bo potekal v začetku septembra štiri nepozabne dni v Triglavskem narodnem parku, kjer si bomo naš Triglav ogledali z različnih zornih kotov. Projekt bo potekal tekom šolskega leta tudi na vsaki posamezni šoli, ki se bo vključila v projekt.
Kako se pa ti igraš?
Vrsta projekta: Dodatni projekt
Teme: Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost
Nosilec: Osnovna šola Šmihel
Mentor z učenci izdela družabno igro po lastni izbiri. Izdelana je lahko tudi igra za igro zunaj. Igro nato izmenjamo s še eno sodelujočo šolo.
Kam z odpadnim materialom
Vrsta projekta: Dodatni projekt
Teme: Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Franca Rozmana - Staneta
Ukvarjali se bomo z zmanjševanjem potreb, omejevanjem potrošništva, recikliranjem.
LIKOVNIKI NA AART
Vrsta projekta: Dodatni projekt
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja
Nosilec: Osnovna šola Antona Aškerca Rimske Toplice
Likovniki na AART je celoletni projekt, z vrhuncem na srečanju mladih likovnikov in njihovih mentorjev, ki bo 20. maja 2025 na OŠ Antona Aškerca Rimske Toplice. Pred srečanjem se bodo sodelujoči učenci s svojimi mentorji tematsko pripravljali na dogodek, po srečanju pa bo sledila postavitev in otvoritev likovne razstave v enem izmed javnih prostorov v občini Laško.
Mlade oči v pesmih pomladi
Vrsta projekta: Dodatni projekt
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Alojza Gradnika Dobrovo
Pesniški literarni natečaj na temo pomladi, prijateljstva in otroštva oz. mladosti.
Moder stol - nekdo misli nate
Vrsta projekta: Dodatni projekt
Teme: Kulturna dediščina, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Maksa Pleteršnika Pišece
Projekt je trajnosten (obnavljanje starih stolov) in humanističen.
Moje pravice
Vrsta projekta: Dodatni projekt
Teme: Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo
Nosilec: Osnovna šola Frana Kranjca
Pomembno je, da mladi poznajo človekove pravice in z njimi tudi povezane odgovor
Obudimo pisanje pisem
Vrsta projekta: Dodatni projekt
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Zreče
Projekt Obudimo pisanje pisem se navezuje na vsebine slovenščine, glavni cilj projekta je na zabaven način prispevati k izboljšanju pismenosti. Vse, kar potrebujete za izvedbo projekta, so beli listi in črtalniki (lahko jih fotokopirate). Na elektronski naslov mateja.potocnik@oszrece.si je potrebno do 20. oktobra 2024 poslati prijavnico, iz katere bo razvidno število sodelujočih učencev v projektu, razred in imena sodelujočih. Zaradi lažjega določevanja parov predlagam, da v skupini prijavite 10 učencev. Po tem datumu boste prejeli podatke o učencih z druge šole (ime, razred, naslov šole), s katerimi si boste dopisovali skozi vse šolsko leto. K projektu se lahko prijavijo učenci osnovnih šol od 4. do 9. razreda. Mentorji, ki boste do konca maja oddali poročilo o izvedenem projektu, boste prejeli potrdilo o sodelovanju.
Od pšeničke do potičke
Vrsta projekta: Dodatni projekt
Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Frana Metelka Škocjan
Bogate izkušnje in znanje o naravi, kulturni in naravni dediščini, skrbi za okolje starejših naj preide na mlajše generacije. Naučimo jih speči kruh, potico in zaplešimo ljudski ples.
Platforma raznolikosti
Vrsta projekta: Dodatni projekt
Teme: Kulturna dediščina, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Fokovci
Želeli smo približati čudoviti svet narave in zapuščino naših prednikov svetu »sodobnih« učencev, da bi ga doživeli skozi fotografski- ali videoobjektiv, skozi obdelavo posnetkov, pripravo ustvarjalnih e-gradiv, ki bi jih lahko delili s svojimi vrstniki in na svojevrsten način doživljali naravne in kulturne posebnosti svojega okolja. S projektom želimo zagotoviti povezanost šol z lokalnim okoljem in povezanost v okviru mreže, želimo dodati svoj kamenček v bogat mozaik naše kulturne in naravne dediščine. Po tematikah, vezanih na glasbo, stročnice, arhitekturo, kraljestva živali, domače obrti in kulinarično dediščino, se bomo v šol. l. 2024/25 dotaknili domačij in njihovih zgodb, zaradi tega je naslov letošnjega projekta DOMAČIJE PRIPOVEDUJEJO.
SKRITI KOTIČKI MOJEGA KRAJA
Vrsta projekta: Dodatni projekt
Teme: Kulturna dediščina, Globalno državljanstvo, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Odranci
Skriti kotički mojega kraja pozivajo sodelujoče šole k odkrivanju, raziskovanju, spoznavanju, promoviranju še neodkritih, pozabljenih ali premalo raziskanih predelov, posebnosti in značilnosti svojega kraja.
Torkarjeva likovna kolonija
Vrsta projekta:
Notice: Array to string conversion in /var/www/www.aspnet.si/tpl-compiled/sl/73d77b85111621212a51b30272d9fbe5cad79d29.file.product-list.tpl.php on line 182
Array
Teme: Kulturna dediščina
Nosilec: Osnovna šola Koroška Bela Jesenice
Torkarjeva likovna kolonija je nacionalni projekt OŠ Koroška Bela Jesenice, ki vključuje učence UNESCO in bližnjih šol v kulturno življenje ožjega in širšega okolja. Učenci se povežejo z vrstniki iz drugih šol Slovenije in z različnimi oblikami likovnih dejavnosti (risanje, slikanje) ustvarjajo likovna dela na prostem. Poudarek je na kulturnem vrednotenju in varovanju kulturne dediščine.
V sodelovanju z naravo sam pridelam hrano
Vrsta projekta: Dodatni projekt
Teme: Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Zreče
Namen projekta je navdušiti in naučiti mlade sobivanja z naravo, spremljati rasti in razvoj rastlin, skrbeti za svoje zdravje, negovati naš planet Zemljo in delovati trajnostno.
V šoli čebel
Vrsta projekta: Dodatni projekt
Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Gimnazija Jožeta Plečnika Ljubljana
Projekt "V šoli čebel" zbuja zanimanje za opazovanje narave in vsega, kar je povezano s čebelami. Čebele nas bodo v projektu vodile v med-predmetno in medgeneracijsko sodelovanje, naučile nas bodo, da nam narava lahko veliko nudi in nas veliko nauči. Ob raziskovanju in opazovanju čebel, žuželk in medovitih rastlin v naši okolici in šolskem vrtu se bomo tako učili živeti z naravo, negovali čut odgovornosti do okolja in hkrati poskrbeli za svoje zdravje in za zdravje svojih bližnjih.
VČERAJ HIŠICA - DANES ZAKLAD: Poplavna varnost od Gruberja do Plečnika
Vrsta projekta: Dodatni projekt
Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Srednja gradbena, geodetska, okoljevarstvena šola in strokovna gimnazija Ljubljana
Ljubljana, slovenska prestolnica, je skozi stoletja doživela številne preobrazbe, tako urbanistično kot v odnosu do naravnih nevarnosti. Eno ključnih vprašanj, s katerim so se njeni prebivalci in mestni načrtovalci soočali, so poplave. Zgodovina reševanja poplavne varnosti Ljubljane sega več stoletij nazaj, pri čemer izstopata dva ključna posameznika, ki sta s svojimi projekti zaznamovala mesto – inženir Gabrijel Gruber in arhitekt Jože Plečnik. Zato danes Ljubljana predstavlja primer uspešnega sobivanja z naravo in trajnostnega razvoja. Osnovna ideja projekta je vzgajati in izobraževati za primeren odnos do naše stavbne in kulturne dediščine.
Voda, kaj mi pomeni?
Vrsta projekta: Dodatni projekt
Teme: Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Srednja vzgojiteljska šola, gimnazija in umetniška gimnazija Ljubljana
Projekt obeležuje dan vode (22. 3.).
Živimo skupaj
Vrsta projekta: Dodatni projekt
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Kapela
Projekt Živimo skupaj temelji na medsebojnem in medgeneracijskem povezovanju s ciljem spoznavanja sebe in drugih v medsebojnem učenju. S projektom želimo spodbuditi povezanost s svojo okolico in k medsebojno izmenjavanje znanja ter izkušenj, spoznavanje novih poti, ki ob tem pomembno vplivajo na pozitiven globalni trajnostni razvoj. Namen projekta je praktično izdelovanje izdelkov, ki krepijo naše spretnosti, razvedrijo naš vsakdan in širijo naša obzorja.