Šolsko leto 2023 / 2024
Ciljna skupina
54 projektov
8. UNESCOv ASP tek mladih
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj
Nosilec: Gimnazija Ptuj
Osrednji dogodek projekta je tekaška prireditev, ki ni tekmovalnega značaja in bo imel več spremljevalnih aktivnosti, kot so ulične delavnice, stojnice, glasbene skupine - vsebinsko vezane na teme projekta.
Branje - moje sanje
Teme: Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Franja Goloba Prevalje
Glavni namen projekta Branje – moje sanje je promocija branja in skrb za trajnostni način življenja.
DEDIŠČINA REDKIH IN IZGINJAJOČIH POKLICEV
Teme: Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Srednja gradbena, geodetska, okoljevarstvena šola in strokovna gimnazija Ljubljana
Življenje, človekovo delovanje, razmišljanje nikoli ne miruje. Odvija se neprekinjen razvoj. Ob tem ostajajo orodja, dejavnosti, načini bivanja in delovanja, ki zastarajo. Nadomestimo jih z novimi. Med vsem kar smo nadomestili z novi so tudi poklici, ki izginjajo ali pa so že zelo redki. Številne dejavnosti ne ustrezajo potrebam današnjega časa, ker so današnji poklici specializirani in tehnično veliko bolj napredni.
Dediščina v rokah mladih - mladi posvojijo spomenik
Teme: Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Belokranjskega odreda Semič
Projekt bo potekal v več fazah. V prvi bomo za učence in dijake UNESCO šol pripravili fotografsko potepanje po kočevarski vasi. Drugi del bo potekal na daljavo, kjer bodo prijavljene Unesco šole imele možnost sodelovati v projektu tako, da bodo v svojem okolju izvedle aktivnosti ob svojih posvojenih spomenikih.
Dobre vesti iz naše šole in našega mesta/kraja
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Ledina
V šolskem letu 2023/24 bomo v projektu Dobre vesti iz naše šole in našega mesta/kraja nadaljevali s temo »Vrednote v luči vseživljenjskega učenja«, ki jo bomo nadgradili z vrednoto »Mir«. Prijave bomo zbirali do 30. 9. 2023. Razpisali bomo literarni natečaj na temo "Mir" in ob koncu šolskega leta ovrednotili vsa prispela dela. Najboljše izdelke sodelujočih šol bomo vključili v že nastajajočo knjigo z naslovom Vrednote v luči vseživljenjskega učenja. Rok za oddajo literarnih prispevkov je 29. 3. 2024. Prijavnica in evalvacijsko poročilo, ki bosta v elektronski obliki, bo šolam in vrtcem na voljo na spletni strani projekta Dobre vesti iz naše šole in našega mesta/kraja http://www.o-ledina.si/strani/126/dobre-vesti-iz-nase-sole-in-nasega-mesta. Rok oddaje evalvacijskega poročila je 15. 6. 2024. Vse pomembnejše informacije bomo sproti objavljali na spletni strani našega projekta http://www.o-ledina.si/strani/126/dobre-vesti-iz-nase-sole-in-nasega-mesta.
DRUGAČNOST NAS BOGATI
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Frana Metelka Škocjan
S projektom Drugačnost nas bogati želimo tako otroke v vrtcu, učence, dijake, kot tudi širšo skupnost ozavestiti o pomenu medkulturnega učenja in dialoga, strpnosti, sodelovanja v vse bolj raznoliki družbi ter o pomenu miru in spoštovanju človekovih pravic. Otroke v vrtcu, učence in dijake želimo z izkustvenim učenjem pripraviti na življenje v sodobni, vse bolj medkulturni družbi.
Festival Jezikajmo - zbliževanje kultur
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola prof. dr. Josipa Plemlja Bled
Vsako leto v aprilu OŠ prof. dr. Josipa Plemlja Bled organizira festival Jezikajmo ─ Zbliževanje kultur. Z glasbo, plesom, recitacijami in gledališkimi odlomki nastopajoči prepletajo mnogo raznolikih kultur in jezikov ter jih združijo v eno umetniško zgodbo, s čimer želimo mlade naučiti spoštovanja medkulturnega bogastva.
Gorniški tabor v Vratih
Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola 16. decembra Mojstrana
Gorniški tabor ima na naši šoli že bogato tradicijo. Septembra 2023 bomo organizirali že 29. Tabor bo potekal v začetku septembra štiri nepozabne dni v Triglavskem narodnem parku, kjer si bomo naš Triglav ogledali z različnih zornih kotov.
Gozd in naravno okolje skozi otrokove oči
Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Gimnazija Škofja Loka
Vabimo vas, da med letom z otroki raziskujete in tako preživite del dneva v naravnem okolju, ki vam ga ponuja vaš kraj. Naj to postane del vašega učnega, rekreacijskega in sprostitvenega prostora, tako da usmerjene kot da proste dejavnosti.
Izboljšajmo odnos do hrane
Teme: Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Leskovec pri Krškem
Učence bi radi izobrazili o tem, kako ravnati s hrano, kam z odpadno hrano in kam s hrano, ki ostane nerazdeljena. Naučili se bodo sami pripraviti količinsko primeren uravnotežen obrok. Naučili se bodo razumeti in spoštovati prehranjevalne navade različnih narodov in skupnosti.
Jaz do tebe, ti do mene
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Davorina Jenka Cerklje na Gorenjskem
Osrednji temi natečaja sta mir in kultura nenasilja. S projektom želimo učence in dijake spodbuditi k razmisleku o tem, kako biti občutljiv do drugih in sprejemati drugačnost, si prisluhniti in zaupati ter tako krepiti medsebojne odnose. Učenci od 7. do 9. razreda in dijaki so vabljeni k pisanju pesmi v obliki kaligrama v slovenščini ali v tujem jeziku.
Jezero je - jezera ni 2024
Teme: Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Srednja gradbena, geodetska, okoljevarstvena šola in strokovna gimnazija Ljubljana
V projektu mentorji delamo na celostnem razvoju posameznika. Želimo vzgojiti samostojne, učljive, srečne, srčne in zdrave posameznike. Mladim želimo približati naravo, ki je naša učilnica. Udeleženci bodo spoznavali naravno in kulturno dediščino ter oblikovali primeren odnos do vsega kar jih obdaja. Učili se bodo strpnosti, sodelovanja in trajnosti. Po našem prihodu v Koper se bomo na Carpacciovem trgu razdelili v skupine po delavnicah in se razkropili po prečudovitem historičnem mestnem jedru Kopra. Udeležencem bomo omogočili raznolike delavnice, ki se bodo izvajale na prostem in bodo izvedene glede na število prijavljenih in vremenske pogoje.
Kako se pa ti igraš?
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost
Nosilec: Osnovna šola Šmihel
Pri projektu sodelujeta prva in druga triada. S pomočjo mentorja učenci izdelajo družabno igro z navodili. Koordinator določi pare šol, ki si med sabo po pošti izmenjajo igre.
KAM Z ODPADNIM MATERIALOM
Teme: Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Franca Rozmana - Staneta
Projekt je namenjen predvsem zmanjševanju potreb, zmanjševnju odpadkov vseh oblik in recikliranju.
Kapljice življenja - JAZ
Teme: Kultura miru in nenasilja
Nosilec: Osnovna šola dr. Jožeta Pučnika Črešnjevec
Osrednji namen projekta je spoznavanje in sprejemanje sebe in sebi drugačnih. Dejavnosti bodo namenjene opolnomočenju, krepitvi močnih »plati« posameznika, povezovanju v razredno, šolsko in lokalno skupnost in medvrstniškemu ter medgeneracijskemu sodelovanju.
Ko bi jaz vedela!
Teme: Kulturna dediščina
Nosilec: Srednja ekonomska šola in gimnazija Maribor
Ko bi jaz vedela! Ohranjanje in doživljanje ljudskega izročila nekoč in danes. S projektom želimo povezati različne generacije v smislu sodelovanja pri odkrivanju kulturne dediščine naših prednikov. Osredotočili se bomo na pesem – tisto zapeto (v okviru ljudskih pesmi) in tisto zapisano. Tudi sami se bomo preizkusili v pisanju pesmi, se potrudili biti drug drugemu navdih pri iskanju rim in si predstaviti izdelke, ki smo jih uspeli ustvariti. NOVO: V letošnjem letu bomo k raziskovanju slovenske ljudske pesmi in folklore dodali tudi tujo. V projekt bomo vključili učence in dijake, ki prihajajo iz tujih držav. Spodbudili jih bomo, da tudi oni s pomočjo svojih staršev in starih staršev pobrskajo po svoji narodni folklorni zakladnici in nam pomagajo narediti nabor ljudskega izročila, ki ga želimo obvarovati pred pozabo. Pričakujemo nova znanstva, nove izkušnje, nova spoznanja in znanja, predvsem pa si želimo s skupnimi močmi in povezanim delom, sodelovanjem ustvariti pozitivno atmosfero delovnega okolja, ki bo omogočilo in spodbudilo kreativnost na področjih, ki se jih morda sami pri sebi niti ne zavedamo, da bi jih lahko razvijali, krepili, negovali. Želimo ustvariti okolje, ki bi vsakemu posamezniku dalo občutek sprejetosti, pohvalo, občutek vrednosti.
Kralj Matjaž pod goro Peco
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Črna na Koroškem
V okviru projekta potekata dve različni dejavnosti, saj se lahko učenci in dijaki prijavijo na gradnjo snežnih gradov in preživijo zanimiva dneva na dvodnevnem zimskem taboru. Gradove pa lahko izdelajo tudi iz odpadne embalaže in tako prispevajo h koristni rabi odpadnega materiala. Udeleženci med seboj stkejo nova prijateljstva, so ustvarjalni in kreativni ter koristno preživljajo prosti čas.
Kraljestvo živali
Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Fokovci
Poudarek na živalih, ki opozarjajo na pomen skrbi živali, njihovega življenjskega prostora in s tem ohranjanja živalskih vrst.
Kreaktivci (kreativno aktivni učenci)
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola dr. Jožeta Toporišiča Dobova
Projekt je namenjen kreativnemu izražanju in krepitvi pripadnosti šoli. V letošnjem šolskem letu vas torej vabimo, da ste skupaj z otroci/učenci/dijaki aktivni in kreativni. Da torej postanete Kreaktivci!
Likovni extempore
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Šempas
Projekt Likovni Ex Tempore poudarja sodelovanje v duhu kulture miru in nenasilja, strpnosti in sodelovanja, sprejemanja drugačnosti, v skrbi za osebnostni razvoj vsakega posameznika in za ohranitev naravne in kulturne dediščine. Skozi ustvarjalno druženje učenci spoznavajo kulturno in naravno dediščino kraja, posebnosti krajine in arhitekture ter modernejše tokove v likovnem ustvarjanju.
LIKOVNIKI NA AART - Srečanje mladih likovnikov in njihovih mentorjev
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost
Nosilec: Osnovna šola Antona Aškerca Rimske Toplice
Likovniki na AART je srečanje mladih likovnikov in njihovih mentorjev, ki bo potekalo maja 2024, na OŠ Antona Aškerca Rimske Toplice. Na srečanju bodo učenci risali in slikali na določeno temo, likovni pedagogi pa se družili, povezovali, izmenjevali izkušnje ter dobre prakse.
MAVRICA UMETNOSTI KULTURNE RAZNOLIKOSTI
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Jožeta Moškriča
Glavni cilj v našem projektu je delo za razvijanje sobivanja, sprejetosti , učenje strpnosti in drugačnosti, ki se veliko združuje in prepleta v glasbeni in likovni umetnosti. Učenci bodo pri različnih umetniških delavnicah in dramskih temah ustvarjali : MAVRICO UMETNOSTI KULTURNE RAZNOLIKOSTI.
Meja: Mir se začne s tabo in mano
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Trajnostni razvoj
Nosilec: Gimnazija Nova Gorica
Delo v projektu Meja temelji na štirih Delorsovih stebrih izobraževanja. Stebre razvijamo s kakovostnim poukom, Mladi skozi delo v projektu Meja utrjujejo zavest o pomenu sodelovanja v mreži. Kot njeni dragoceni in potrebni člani pridobivajo izkušnjo sodelovalnega in izkustvenega učenja, raziskovanja, prijateljevanja z elementi zavezništva. S pomočjo načela prepoznavanja drugih preko sebe spoznavajo lastno notranjo moč in kakovost, ki jo lahko ponudijo drugim in tako nastopajo bolj samozavestno. Marsikatero vrednoto, ki krasi druge, pa lahko vgradijo v svoj lastni sistem vrednot. Mladi skozi sodelovanje v projektu Meja navezujejo stike z vsemi šolami ASPnet mreže in drugimi šolami, ki niso nujno članice mreže.
Menjaj branje in sanje
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Gimnazija Ledina
Menjaj branje in sanje je projekt spodbujanja branja. Sodelujoči organizirajo izmenjavo knjig s posvetili, na zaključnem druženju na Gimnaziji Ledini pa spoznajo z literaturo povezane ustvarjalce in sodelujejo v delavnicah, povezanih z izbranim literarnim delom.
MIROVNIŠKI FESTIVAL V SLOVENJ GRADCU
Teme: Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Prva osnovna šola Slovenj Gradec
Učenci si bodo pridobili nova spoznanja ter spretnosti s samostojnim delom. Z raziskovalnim učenjem pa bodo poglobili in razširili znanje o povezanosti različnih živalskih in rastlinskih sistemov ter odnos človeka do narave in okolja.
Mlade oči v pesmih pomladi
Teme: Kulturna raznolikost
Nosilec: Osnovna šola Alojza Gradnika Dobrovo
Projekt »Mlade oči v pesmih pomladi« bo sestavljen iz dveh delov. Glavnino projekta bo zajemal čas kreativnega pisanja poezije mladostnikov, ki se bodo skupaj z mentorji prijavili na pesniški natečaj. Drugi del projekta pa bo predstavljal slavnostni zaključek na literarnem večeru v Goriških brdih.
Mladi in mladi po srcu v sožitju
Teme: Trajnostni razvoj
Nosilec: Srednja zdravstvena in kozmetična šola Maribor
Gre za medgeneracijsko druženje starostnik- učenec ali dijak in prenos izkušenj in znanj med generacijami.
MODER STOL - NEKDO MISLI NATE
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Maksa Pleteršnika Pišece
MODER STOL povezuje generacije, staro in novo, znano in neznano, barve in besede ...
Moja stran Mojstrane
Teme: Kulturna dediščina
Nosilec: Osnovna šola 16. decembra Mojstrana
Temeljni cilj projekta je seznanjanje učencev s kulturno dediščino Mojstrane, kot kraja na vstopu v Triglavski narodni park, kjer so bili doma odlični športniki, gorniki in občudovalci gora. Udeleženci so spoznali vzroke za razvoj različnih gospodarskih dejavnosti skozi zgodovino kraja in njihov vpliv na okolje. Seznanili se bodo z vplivi turizma, ki ga poskušamo usmeriti v trajnostnega. Želimo ohranjati gorniško kulturo z ozaveščanjem o pomembnosti neokrnjene narave alpskega sveta.
NAŠA JAPKA
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Selnica ob Dravi
S projektom NAŠA JAPKA bomo lokalno, nacionalno in mednarodno sodelovali ter raziskovali naravno in kulturno dediščino v povezavi z jabolkom, raziskovali pojem »jabolko spora« in vzgajali za mir, osveščali o trajnostnem in zdravem načinu življenja s spodbujanjem uživanja zdrave in lokalno pridelane hrane ter ustvarjali na likovnem, literarno-jezikovnem in fotografskem natečaju. Udeleženci bodo spoznali »kraljico jabolk«, se preizkusili v peki jabolčnih dobrot, se pridružili učnemu pravljičnemu sprehodu po Jabolčni poti, kjer bo možnost tudi kolesarjenja, sodelovali na delavnicah o »jabolku spora«, literarno, likovno in tehnično ustvarjali, raziskovali lokalno kulturno in naravno dediščino …
Ne drži jezika za zobmi!
Teme: Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Dušana Flisa Hoče
V projektu Ne drži jezika za zobmi! bomo spoznavali jezikovno raznolikost Evropske unije, jezike, ki se jih učimo v šolah, in jezike, ki jih v naš učni prostor prinašajo učenci različnih kultur in narodnosti ter narečnih skupin. Sodelujoči bodo ustvarjali razglednice, na kateri bodo na eni strani ilustrirali, kako bi se sami in v okviru šole/svojega kraja/mesta povezovali s prijatelji drugih kultur, na drugi strani pa bodo prijatelja nagovorili/povabili v svoj kraj/mesto/državo, in sicer v izbranem jeziku ali narečju. Izdelki bodo razstavljeni na razstavi v Hočah, najboljši bodo nagrajeni.
Obudimo pisanje pisem
Teme: Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Zreče
Projekt Obudimo pisanje pisem se navezuje na vsebine slovenščine, glavni cilj projekta je na zabaven način prispevati k izboljšanju pismenosti. Vse, kar potrebujete za izvedbo projekta, so beli listi in črtalniki (lahko jih fotokopirate). Na elektronski naslov mateja.potocnik@oszrece.si je potrebno do 20. oktobra 2023 poslati prijavnico, iz katere bo razvidno število sodelujočih učencev v projektu, razred in imena sodelujočih. Po tem datumu boste prejeli podatke o učencih z druge šole (ime, razred, naslov šole), s katerimi si boste dopisovali. K projektu se lahko prijavijo učenci osnovnih šol od 4. do 9. razreda in srednješolci. Mentorji, ki boste do konca maja oddali poročilo o izvedenem projektu, boste prejeli potrdilo o sodelovanju.
Od preizkušenj do uspeha
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Loka Črnomelj
Temeljni namen projekta Od preizkušenj do uspeha je krepitev človekovih pravic, spodbujanje empatije, razumevanja in sprejemanja drugačnosti ter krepitev zaupanje vase in v svoje sposobnosti.
Od pšeničke do potičke
Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Frana Metelka Škocjan
S projektom Od pšeničke do potičke smo želeli, da bi se učenci povezali z naravo, se navdušili nad opazovanjem narave in seveda peko različnih peciv ali kruha. Kulturna dediščina in bogate izkušnje starejše generacije naj bi prešle na mlajše.
Otroštvo podaja roko modrosti
Teme: Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Cvetka Golarja
Projekt Otroštvo podaja roko modrosti poudarja pomen vzpostavljanja pristnih prijateljskih odnosov med mladimi in starejšimi. Preko različnih oblik sodelovanja med generacijami želimo razvijati strpnost med generacijami; oblikovati otrokov odnos do bolezni, starosti, invalidnosti, smrti, žalovanja; se učiti sodelovati s starejšimi v različnih delavnicah, na prireditvah ter se učiti »dajati« in »sprejemati«.
Pletemo niti mreže s srcem in z glavo
Teme: Kultura miru in nenasilja
Nosilec: Osnovna šola Griže
S projektom Pletemo niti mreže s srcem in z glavo želimo učence spodbuditi, da razmišljajo o šoli kot o prostoru, kjer vladata strpnost in nenasilje.
Po poti kulturne in naravne dediščine
Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Turnišče
Mladi velikokrat premalo cenimo dragocenosti iz preteklosti. Zato je prav, da začnemo spreminjati svoje mišljenje ter prevzemati, ohranjati in širiti to, kar so nam zapustili naši predniki. Vse to nas je prepričalo, da obudimo spomine preteklosti. S tem bomo pripomogli k ohranjanju bogate kulturne in naravne dediščine. Naj bo naše Turnišče kraj z bogato dediščino in obetavno prihodnostjo. Na delavnicah bomo otroke – učence popeljali skozi svet življenja panonskega človeka, kjer bodo spoznali bogato kulturno in naravno dediščino. Pred začetkom delavnic bomo na šoli priredili kratko kulturno prireditev. Rdeča nit prireditve bo obarvana s točkami kulturne in naravne dediščine občine Turnišče.
Pošljimo sapico prijateljstva
Teme: Globalno državljanstvo, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Pesnica
Skozi ves projekt si prizadevamo opremiti učence z znanji in spretnostmi, ki bi jih spodbujale h kulturi nenasilja in miru, spoštovanju kulturne raznolikosti, navedle k zavedanje o težavah, katerih del smo, ter morebitnih rešitvah, ki jih skupaj ustvarjamo. V projektu lahko sodelovanje poteka na dva načina: - SODELOVANJE Z INSTITUCIJO V KRAJU (Dom starejših, društva…) - vzpostaviti oz. nadaljevati in okrepiti stik s starostniki v domu starejših ali raznih društvih. - POMOČ POSAMEZNIKA IZBRANI OSEBI - zbrati osebo, ki potrebuje pomoč in ji to V projekt se lahko vključijo šole, vrtci ali druge ustanove, ki želijo spodbuditi razvoj medgeneracijskega prostovoljstva oz. to že počnejo.
Pozdrav ptic miru
Teme: Kultura miru in nenasilja, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Lava
"Pozdrav ptic miru" je nacionalni UNESCO projekt z mednarodno udeležbo, katerega namen je ozaveščanje učencev, dijakov in ljudi v okolju o pomenu miru in vzdrževanju dobrih medsebojnih odnosov doma in po svetu. Vrednoti, ki sta v zadnjem času na veliki preizkušnji. Projektne aktivnosti vsako leto spremlja vodilna oziroma osrednja tema. V šolskem letu 2023/2024 se osrednja tema glasi: »Pomagajmo graditi svet, ki ne bo ujet v ekran in bo zazrt v svetel dan«.
Projekt Unescova priložnost: STARA igr(ač)a ZA NOVO veselje
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Zreče
Zamenjava iger, igrač in športnih pripomočkov, ki so se jih otroci že naveličali, ali igranje iger naših dedkov in babic je nepozabna priložnost, ki bo prinesla veliko veselja otrokom, učencem in njihovim mentorjem.
S pravljico skozi čas
Teme: Kulturna dediščina, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Vrtec Mornarček Piran
Rdeča nit projekta je raziskovati kulturno dediščino ob pravljicah in legendah domačega kraja.
SIMBOLIKA V SLOVENSKEM LJUDSKEM STAVBARSTVU - 2024
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Srednja gradbena, geodetska, okoljevarstvena šola in strokovna gimnazija Ljubljana
Prepoznavanje vrednot stavbne dediščine lastnega kraja, krepi identiteto posameznika. Ko mladi spoznajo lastno dediščino kot vrednoto, jo spoštujejo in ohranjajo v prihodnosti. Preko projekta se proces spoznavanja dediščine začne v detajlu simbolike likovnega okrasja starih stavb. Postopoma se preko vključenosti širšega prostora nadgrajuje in posredno vpliva na širšo javnost in prostor kraja.
SKRITI KOTIČKI MOJEGA KRAJA
Teme: Globalno državljanstvo, Kulturna dediščina, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Odranci
Skriti kotički mojega kraja pozivajo sodelujoče šole k odkrivanju, raziskovanju, spoznavanju, promoviranju še neodkritih, pozabljenih ali premalo raziskanih predelov svojega kraja.
SPREHAJALNICA PO KAPELI NAD NOVO GORICO
Teme: Kulturna dediščina
Nosilec: Šolski center Nova Gorica, Biotehniška šola Šempeter
V štirih delavnicah bomo predstavili bisere Kostanjevice, ki so vpisani v Register nepremične kulturne dediščine, in sicer štiristo let staro samostansko cerkev, grobnice zadnjih članov francoske kraljeve rodbine Burbonov in Škrabčevo knjižnico.
UČENEC POUČUJE: DEDIŠČINA NAŠEGA KRAJA
Teme: Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje
Nosilec: IV. osnovna šola Celje
Učenci se na svetovni dan učiteljev preizkusijo v učiteljski vlogi. Spoznajo proces poučevanja in položaj učitelja, spoznajo svojo odgovornost za svoj intelektualni razvoj in svojo vključenost v izobraževalni proces. Na poučevanje se morajo, ob pomoči učiteljev, pripraviti s pisno pripravo. Učenci - učitelji naj bodo pri učenju kreativni, inovativni in domiselni. Po učenju pa se opravi pogovor o doživljanju učne ure z vsemi deležniki učne ure (učenec- učitelj, mentor, ter učenci, ki so poslu šali učno uro). FRAN: dediščina 1. Premoženje, dobljeno po umrlem; 2. Kar je prevzeto iz preteklosti: naravna, kulturna, duhovna, arheološka, arhitekturna, botanična, etnološka, memorialna, integralna,…
UMETNOST V STRPNOSTI
Teme: Kultura miru in nenasilja, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Franca Rozmana - Staneta
V tem obdobju nestrpnosti si še vedno želimo najti dobre plati v vsakem človeku, začeti pa moramo vsak pri sebi. Iskali bomo načine ozaveščanja čustev in dejanj pri sebi in načine, kako jih pozunanjimo na prijazen, socialčno sprejemljiv način.
V sodelovanju z naravo sam pridelam hrano
Teme: Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Zreče
S projektom želimo otroke navdušiti in naučiti sobivanja, spremljanje rasti in razvoja rastlin, skrbeti za svoje zdravje in negovati naš planet Zemljo. Projekt je namenjen različnim ciljnim skupinam, od najmlajših do srednješolcev. S projektom želimo otroke vzpodbuditi za opazovanje narave, jo razumeti in negovati.
V šoli čebel
Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj
Nosilec: Gimnazija Jožeta Plečnika Ljubljana
Projekt "V šoli čebel" bo tudi letos odkrival zanimanje za opazovanje narave in vsega, kar je povezano s čebelami. Čebele nas bodo v projektu vodile v med-predmetno in medgeneracijsko sodelovanje, naučile nas bodo, da nam narava lahko veliko nudi in nas veliko nauči. Ob raziskovanju in opazovanju čebel, žuželk in medovitih rastlin v naši okolici in šolskem vrtu se bomo tako učili živeti z naravo, negovali čut odgovornosti do okolja in hkrati poskrbeli za svoje zdravje in za zdravje svojih bližnjih. V letošnjem letu bomo poudarek dajali kulinaričnim dobrotam in izdelkom iz medu.
Večerja
Teme: Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: GRM Novo mesto, Srednja šola za gostinstvo in turizem
Na naši šoli veliko pozornosti posvečamo gastronomiji in kulinariki ter kulturi prehranjevanja, saj je to temeljna vsebina naših izobraževalnih programov, želimo pa, da si vsi mladostniki oblikujejo lasten odnos do prehrane in presodijo prehranjevanje kot vrednoto ter tako usvojijo trajnostno skrb za zdrav življenjski slog. Želimo spodbuditi mladostnike, da pri pripravi Večerje strpno sodelujejo, spoznavajo kulinarično dediščino razl. skupin, se zavedajo okoljskih problemov, ki se pojavljajo pri pridelavi hrane, in iščejo možnosti reševanja le-teh. Cilji projekta: - osveščati o pomenu zdrave prehrane - uporabiti ekološko pridelane sestavine lokalnega izvora - uzavesti pomen priprave posebnih (svečanih) obrokov hrane kot obreda - pripraviti tradicionalne jedi (v sodobni preobleki) in navezati na kulturno dediščino - ponuditi jedem ustrezno pijačo - osveščati o bontonu pri uživanju hrane - dekorirati prostor in jedi , ...
Veselje do znanosti
Teme: Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Gimnazija Celje - Center
Projekt je namenjen dijakom in osnovnošolcem, ki jih zanimajo naravoslovne znanosti. Z zanimivimi eksperimenti jim te znanosti želimo približati, jim prikazati njihovo uporabnost v vsakdanjem življenju ter jih usmeriti v raziskovanje in samostojno odkrivanje na področju naravoslovja. V goste vedno povabimo priznanega strokovnjaka s področja naravoslovja. Sodelujemo s strokovnjaki s fakultet iz Ljubljane in Maribora, z Institutom Jožef Stefan, Hišo eksperimentov, … Kadar okoliščine to dopuščajo, k sodelovanju povabimo tudi naše partnerje iz tujine. Prireditev je razdeljena na dva dela, v prvem delu je plenarni prikaz eksperimentov, ki ga pripravi osrednji gost prireditve, v drugem delu pa dijaki in učenci pod mentorstvom naših učiteljev in učiteljev gostujočih šol samostojno izvajajo eksperimente. Del prireditve je namenjen tudi druženju in izmenjavi izkušenj tako med učitelji kot učenci in dijaki. Vsak udeleženec izvede tri do štiri delavnice (odvisno od števila prijavljenih). V projektu dajemo velik poudarek medpredmetnemu povezovanju, kompleksnosti in uporabnosti znanja, razvijanju in osvajanju temeljnih kompetenc, upoštevamo principe avtentičnega učenja ter spodbujamo dijake in učence k razumevanju vseživljenjskega učenja in konkretne uporabnosti znanj. Projekt omogoča tudi medgeneracijsko in medvrstniško druženje, z mednarodno izmenjavo dijakov pa tudi spoznavanje novih kultur, okolji in jezikov. S pomočjo različnih medijev pa promoviramo naravoslovne znanosti tudi v širši prostor.
VičMUN 2023
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Gimnazija Vič
Učenci in dijaki simulirajo konferenco Združenih narodov in v komitejih debatirajo o vnaprej pripravljenih temah. Cilj konference je napisati in potrditi resolucijo.
Vzgajamo zelišča - Sodobna uporaba zelišč
Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Jožeta Krajca Rakek
Udeleženci projekta bodo raziskovali načine uporabe zelišč skozi čas in jih poskušali uporabljati na nove izvirne načine.
Z odra na oder
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Leona Štuklja Maribor
Srečanje osnovnošolskih gledaliških skupin in predstavitev produkcije dramskih šolskih skupin oziroma krožkov.
Živimo skupaj
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Kapela
Projekt Živimo skupaj temelji na medsebojnem in medgeneracijskem povezovanju s ciljem spoznavanja sebe in drugih v medsebojnem učenju. Poudarek dajemo praktičnemu delu in uresničevanju Delorsovih stebrov, predvsem stebra - učiti se, da bi znali delati. Dejavnosti temeljijo na spoštovanju trajnostnega in globalnega načina življenja. Spoznavamo lokalno tradicijo in jo povezujemo z interesi današnje mladine, ki na praktičen način spoznavajo kulturno raznolikost domačega okolja. Gradimo na medgeneracijskem prenosu znanja s poudarkom na medsebojni solidarnosti. Projekt zaokrožamo z obeležbo svetovnega dneva voda, ki sovpada z datumom finalizacije projekta in zajema globalni in lokalni vpliv na okolje.