Pojdi na glavno vsebino
UNESCO pridružene šole (ASPnet)UNESCO pridružene šoleNacionalna koordinacijaSlovenijeOrganizacija Združenih narodov za izobraževanje,znanost in kulturo

Od pšeničke do potičke

Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj
Ključne besede: Naučiti se živeti skupaj, Umetnost
Nosilec: Osnovna šola Frana Metelka Škocjan
Vodja projekta: URŠKA RUDMAN (urska.rudman [afna] os-skocjan.si)
Ciljna skupina: vrtec, OŠ, 1. - 3. razred, OŠ, 4. - 6. razred

S projektom Od pšeničke do potičke želimo otroke učiti živeti z naravo ter jih seznaniti s pomenom kulturne in naravne dediščine v svoji okolici. Želimo jim približati pomembnost skrbi za okolje in naš skupni dom, planet Zemlja. Naučiti delovati lokalno in globalno. Predvsem želimo, da bi se v tem svetu sodobnih tehnologij in dobrin za trenutek ustavili, pogledali okoli sebe ter začutili lepoto svojega doma in pestrosti dobrin, katere nam nudi narava okoli nas.

S projektom Od pšeničke do potičke želimo otroke učiti živeti z naravo ter jih seznaniti s pomenom kulturne in naravne dediščine v svoji okolici. Želimo jim približati pomembnost skrbi za okolje in naš skupni dom, planet Zemlja. Naučiti delovati lokalno in globalno. Predvsem želimo, da bi se v tem svetu sodobnih tehnologij in dobrin za trenutek ustavili, pogledali okoli sebe ter začutili lepoto svojega doma in pestrosti dobrin, katere nam nudi narava okoli nas. Začutili smo tudi, da je potrebno krepiti medgeneracijsko sodelovanje in učenje. Znanje, ki ga premorejo starejši je potrebno prenesti na mlajše ter s tem dati možnost socialne vključenosti in pripadnosti tudi starejšim. Ob vsem želimo spodbuditi medgeneracijsko druženje. Želimo, da bogate izkušnje in znanje o naravi, kulturni in naravni dediščini, skrbi za okolje starejših preide na mlajše. Ob tem pa se učimo strpnosti drug od drugega.

Cilje projekta bomo uresničevali v medgeneracijskem sodelovanju s starejšimi lokalnimi prebivalci. Učenci naj bi skozi projekt spoznavali sebe in svoj kraj. Na kratko naj bi predstavili sebe, osebno ali kot razredno celoto. Svojo predstavitev naj bi nadgradili s predstavitvijo dediščine domačega kraja. Lahko se izdela igra o domačem kraju in se jo poveže z značilnimi plesi kraja. Predstavi se lahko tudi značilno kulinariko kraja. Pri tem naj bi izdelali žitni izdelek in zapisali njegov recept. Ob zaključku projekta bi jaz kot koordinatorica projekta zbrala vse recepte in jih posredovala sodelujočim šolam.  

Pri dejavnostih se poslužujte sodelovanja s starejšim lokalnimi prebivalci. Mogoče pri peki ali pri predstavitvi kraja. Intervju s starejšim vaščanom, meščanom. » Kraj skozi oči mojega dedka«.

 

 

V projektu bomo sledimo cilju 4. 7 izobraževanje za trajnostni razvoj.

Projekt bo potekal skozi celo šolsko leto. Izvajali ga bomo v vrtcu in vseh razredih osnovne šole.

Zaključili ga bomo 21. 5. 2023, na dan kulturne raznolikosti za dialog in razvoj.

Prijavljene šole se v projekt lahko vključijo na daljavo ali v živo. Dejavnosti na daljavo se bodo izvajale na njihovih šolah. Poročila o izvedenih dejavnostih s fotografijami bomo sprejemali do konca maja 2023. Izdelki in fotografije bodo vključeni v razstavo ob zaključku projekta.

Lahko pa se prijavite tudi k sodelovanju v živo. V mesecu maju 2023 bomo izvedli delavnice na naši šoli. Vabljeni tudi na sodelovanje v živo.

 

Projekt bomo zaključili meseca maja 2023, ob tem bodo mentorji prejeli potrdila za sodelovanje na projektu.

 

 

 

  1. DEJAVNOSTI NA DALJAVO (smernice)

 

  • Izvajanje tehniških in naravoslovnih dni v okviru katerih lahko raziskujejo kulturno in naravno dediščino svojega kraja.
  • Obisk etnoloških parkov ter druge lokalne znamenitosti, ki se tematsko povezujejo s temo projekta.
  • Obisk muzejev.
  • Obisk mlinov in seznanitev z njegovim delovanjem.
  • Obisk pekarn.
  • Povezovanje s starejšimi lokalnimi prebivalci ter spoznavanje različnih ljudskih običajev ter predmetov, ki so povezni s setvijo in žetvijo.
  • Priprava različnih jedi.
  • Vnašanje v pouk različnih dejavnosti, ki so povezane z raziskovanjem narave, njenim opazovanje, predvsem na področju obdelovanja polj.
  • Priprava in izvedba delavnic s podrobnim spoznavanjem žit.
  • Lastna priprava žitnega izdelka.
  • Vnašanje vsebin projekta v dejavnosti, ki se že izvajajo na šoli.
  • Spoznavanje ljudskih pesmi in plesov povezanih z žiti.
  • Likovno in literarno poustvarjanje na temo Domači kraj.
  • Prebiranje literarnih del na temo žit, ljudskih običajev, šeg in navad.
  • Izdelovanje različnih tehničnih izdelkov v povezavi s krajem in žiti.

 

  1. SODELOVANJE V ŽIVO

 

Šole, ki se boste odločile za sodelovanje v živo, boste v mesecu maju 2023 sodelovale na delavnicah, ki bodo potekale v okviru Unescovega dneva.

Sodelujoči učenci in mentorji (2-3 učenci iz prijavljene šole in mentor) boste z vrstniki naše šole spoznavali naš kraj in njegovo kulturno in naravno dediščino, načine bivanja ter prehrano.

 

Izpolnjene prijavnice pošljite na naslov koordinatorja projekta: urska.rudman@os-skocjan.si. Prijave zbiramo do vključno 30. oktobra 2022.

 

 

 

Fotogalerija

Sodelujoče šole in vrtci ASPnet

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...