Dobre vesti iz naše šole in našega mesta/kraja
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Ključne besede: Biotska raznovrstnost, Demokracija in pravičnost, IKT, Medijska in informacijska pismenost, Naučiti se živeti skupaj, Okolje, Podnebne spremembe, Človekove pravice
Nosilec: Osnovna šola Ledina
Vodja projekta: Barbara Kosirnik (barbara.kosirnik [afna] o-ledina.si)
Ciljna skupina: OŠ, 1. - 3. razred, OŠ, 4. - 6. razred, OŠ, 7. - 9. razred, srednja šola, vrtec
V šolskem letu 2022/23 bomo v projektu Dobre vesti iz naše šole in našega mesta/kraja nadaljevali s temo »Vrednote v luči vseživljenjskega učenja«.
Vabilo s prijavnico, ki bo v elektronski obliki, bo šolam in vrtcem posredovano preko spletnega portala UNESCO ASP mreže, prijave pa bomo zbirali do 30. 9. 2022.
Prijavljene šole in vrtci bodo teden dni po zaključku prijave na projekt, na uvodnem sestanku ali po elektronski pošti, seznanjeni z delovnim gradivom.
Projekt bo potekal celo šolsko leto na daljavo in v živo. Delo na posameznih šolah in v vrtcih bodo le-te predstavile v okviru dvodnevnega tabora na Senovem, kjer bo potekala zaključna prireditev in razstava. Prireditev za javnost bo v kulturnem domu na Senovem.
V okviru projekta Dobre vesti iz naše šole in našega mesta/kraja bodo potekale mnoge Unescove aktivnosti v smislu medšolskega sodelovanja šol v domovini in tujini. Šole bodo izmenjevale svoja dogajanja preko IKT, videokonferenc, sodelovanju pri spletnem časopisu in srečanj v živo: na tradicionalnem enodnevnem srečanju v enem izmed slovenskih krajev, na srečanju otroških gledaliških skupin Z odra na oder na OŠ Leona Štuklja v Mariboru (samostojni Unescov projekt), na medmestni izmenjavi učencev in na dvodnevnem taboru na Senovem, ki ga organizira OŠ XIV. divizije Senovo za vse sodelujoče šole na isto temo (v okviru samostojnega Unescovega projekta Tabor ustvarjalcev Dobrih vesti). Na taboru bomo predstavili knjigo, ki bo nastala v okviru projekta Dobre vesti iz naše šole in našega mesta/kraja.
Učenci bodo raziskovali na izbrano tematiko, ustvarjali in soustvarjali na temo »Vrednote v luči vseživljenjskega učenja« in predstavili svoja prizadevanja na poljubnem področju delovanja, ki vodi k boljšemu razumevanju med ljudmi, spoštovanju sebe in drugih, varovanju okolja, raziskovanja in umetnosti. Svoje delo bodo predstavili drugim šolam kot primer uspešne prakse za poglabljanje in utrjevanje Unescovih ciljev skozi štiri stebre izobraževanja.
V šolskem letu 2022/23 bodo učenci aktivno raziskovali in pripravljali likovno, fotografsko in literarno gradivo o svoji uspešni praksi.
Skozi besedo in likovni motiv bodo udeleženci iskali, kaj se v šoli in okolici dogaja tudi glede aktualnih Unescovih tem: kulturna raznolikost, kulturna dediščina, medkulturno učenje, trajnostni razvoj in trajnostni življenjski slog. Z zbranim gradivom bodo prispevali k izmenjavi ugotovitev in izkušenj s svoje šole.
Vsem sodelujočim šolam in mentorjem bomo, ob zaključku projekta, izdali potrdila o sodelovanju.