Pojdi na glavno vsebino

Od pšeničke do potičke

Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Ključne besede: Naučiti se živeti skupaj, Okolje
Nosilec: Osnovna šola Frana Metelka Škocjan
Vodja projekta: Urška Rudman (urska.rudman [afna] os-skocjan.si)
Ciljna skupina: OŠ, 1. - 3. razred, OŠ, 4. - 6. razred, OŠ, 7. - 9. razred

S projektom Od pšeničke do potičke želimo otroke učiti živeti z naravo ter jih seznaniti s pomenom kulturne in naravne dediščine. Želimo jim približati pomembnost skrbi za okolje in naš skupni dom, planet Zemlja, naučiti delovati lokalno in globalno. Predvsem želimo, da bi se v tem svetu sodobnih tehnologij in dobrin za trenutek ustavili, pogledali okoli sebe ter začutili lepoto svojega doma in pestrosti dobrin, katere nam nudi narava okoli nas. Začutili smo tudi, da je potrebno krepiti medgeneracijsko sodelovanje in učenje. Znanje, ki ga premorejo starejši je potrebno prenesti na mlajše ter s tem dati možnost socialne vključenosti in pripadnosti tudi starejšim. Ob vsem želimo spodbuditi medgeneracijsko druženje.

Z dejavnostmi projekta Od pšeničke do potičke želimo da bogate izkušnje in znanje o naravi, kulturni in naravni dediščini, skrbi za okolje starejših preidejo na mlajše. Ob tem pa se vsi skupaj učimo strpnosti drug od drugega. Vse to zapoveduje eden izmed štirih stebrov izobraževanja Naučiti se živeti skupaj (živeti v medgeneracijskem sožitju), kateremu želimo slediti. Seveda pa bomo sledili tudi preostalim trem. V projektu bomo sledimo cilju 4. 7 izobraževanje za trajnostni razvoj.

V naslednjem šolskem letu bomo poudarek dali na žitu Ajdi in ob tem spoznavali lokalne ajdove jedi. Spoznavali, zbirali in zapisovali bomo lokalne recepte. Pripravljali bomo različne jedi iz ajde. Dejavnosti bomo povezovali z DEKD (dnevi kulturne dediščine). 

Cilje projekta bomo uresničevali v sodelovanju s starejšimi lokalnimi prebivalci, ki bodo povabljeni k različnimi delavnicam, izdelovanju tehniških izdelkov in predstavitvi šeg in navad lokalnega okolja in kmečkih opravil, povezanih s temo projekta. Učenci se bodo odpravili na pohod po Mlinarjevi poti in spoznavali mline ob poti. Z obiskom pekarne bodo spoznali potek peke kruha. Mlajši otroci bodo ob pravljicah, pesmih spoznavali pomen kulturne in naravne dediščine ter obiskali lokalne znamenitosti. Pri lokalnih kmetih bodo spoznali današnje delo kmeta ter sodelovali pri kmečkih opravilih. Nova znanja bodo pridobili tudi z raziskovanjem narave, lokalne hrane, ljudskih običajev, šeg in navad ter spoznavanjem svojega lokalnega okolja.

Projekt bo  potekal skozi celo šolsko leto, Izvajali ga bomo v vrtcu in vseh razredih osnovne šole.

Zaključili ga bomo 25. 5. 2021, na dan kulture in raznolikosti za dialog in razvoj.

Sodelujoče šole, ki bodo opravile dejavnosti ter poslale poročila s fotografijami, bodo po zaključku projekta prejele potrdilo, ovrednoteno z 1 točko. Potrdilo bo izdano na podlagi pravilnika o napredovanju zaposlenih v vzgoji in izobraževanju v nazive (Uradni list RS, št. 54/02, 123/08, 44/09, 18/10 in 113/20) – 20. člen, točka a, 2. alinea.

V projekt se bo možno vključiti na daljavo in v živo.

Smernice za izvedbo dejavnosti na daljavo:

  • Izvajanje tehniških in naravoslovnih dni v okviru katerih lahko obiščejo lokalne kmete, pekarne, mline ter spoznavajo kmečka opravila in sodelujejo pri njih.
  • Povezovanje s starejšimi lokalnimi prebivalci ter spoznavanje različnih ljudskih običajev ter predmetov, ki so povezni s setvijo in žetvijo.
  • Obisk muzejev.
  • Priprava različnih jedi.
  • Vnašanje v pouk različnih dejavnosti, ki so povezane z raziskovanjem narave, njenim opazovanje, predvsem na področju obdelovanja polj.
  • Priprava in izvedba delavnic s podrobnim spoznavanjem ajde.
  • Lastna priprava moke in peka peciva ter drugih dobrot.
  • Vnašanje vsebin projekta v dejavnosti, ki se že izvajajo na šoli.
  • Obisk etnoloških parkov ter druge lokalne znamenitosti, ki se tematsko povezujejo s temo projekta.
  • Obisk mlinov in seznanitev z njegovim delovanjem.
  • Obisk pekarn.
  • Spoznavanje ljudske pesmi in plese povezane z ajdo.
  • Likovno in literarno poustvarjanje na temo projekta.
  • Prebiranje literarnih del na temo ajde, ljudskih običajev, šeg in navad.
  • Izdelovanje različne tehnične izdelke v povezavi s temo projekta.

 

  • SODELOVANJE V ŽIVO

Šole, ki se bodo odločile za sodelovanje v živo, bodo povabljene k športnim aktivnostim na naši šoli: pohod po Mlinarjevi poti, kolesarjenje ob reki Krki s spoznavanjem mlinov na poti. Šola lahko prijavi 2 - 3 učence na srečanje v živo ter se skupaj s svojimi mentorji pridružili pohodu, kolesarjenju...

Prijave zbiramo do vključno 30. septembra 2021

Fotogalerija

Sodelujoče šole in vrtci ASPnet

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...