Pojdi na glavno vsebino

Obudimo pisanje pisem

Teme: Kulturna dediščina
Ključne besede: Jeziki
Nosilec: Osnovna šola Zreče
Vodja projekta: Mateja Potočnik (mateja.potocnik [afna] oszrece.si)
Ciljna skupina: OŠ, 4. - 6. razred, OŠ, 7. - 9. razred

Živimo v dobi moderne tehnologije, ki daje prednost tipkanju. Žal se v zadnjih časih na pisanje klasičnih pisem, napisanih z roko, pozablja. Tvorjena besedila pogosto tudi niso v skladu z jezikovno in slogovno normo knjižne zvrsti, da o čitljivosti zapisa sploh ne govorimo. Projekt se navezuje na vsebine slovenščine, glavni cilj projekta je na zabaven način prispevati k izboljšanju pismenosti. Vse, kar potrebujete za izvedbo projekta, so beli listi in črtalniki (lahko jih fotokopirate). Da bodo pisma napisana čimbolj smiselno, jasno in razumljivo ter v skladu z jezikovno in slogovno normo knjižne zvrsti, učenci besedilo najprej napišejo v zvezek, nato zvezke med sošolci menjajo in popravijo morebitne napake. Pri tem jim je v pomoč tudi učitelj/-ica. Popravljeno besedilo nato prepišejo na bele liste. Pri prepisu so še posebno pozorni, da je njihovo besedilo zapisano čitljivo. Pisma vseh sodelujočih učencev pošljemo v eni kuverti, ki je naslovljena na šolo (s pripisom razreda, ki so mu pisma namenjena). Mi vam bomo med prijavljenimi šolami, glede na število sodelujočih učencev v razredu in razred, poiskali šolo, s katero si boste dopisovali. Potrebno bo izmenjati vsaj dvoje pisem. Za vsako pismo učencem predlagajte osrednjo temo. V prvem pismu se lahko na primer učenci predstavijo, napišejo nekaj o sebi in svoji družini, o morebitnih hišnih ljubljenčkih, o stvareh, ki jih radi počnejo ... V drugem pismu lahko na primer predstavijo svoj domači kraj in šolo, v tretjem pismu pa lahko opišejo, kako so preživeli zadnje počitnice oz. kakšne načrte imajo za počitnice. V vsebino pisem naj vključijo tudi razmišljanje o trajnostnem razvoju (skrb za varovanje okolja, medkulturnost, preprečevanje konfliktov, vprašanja neenakosti ipd.).

Na elektronski naslov mateja.potocnik@oszrece.si je potrebno do 8. 10. 2021 poslati prijavnico, iz katere je razvidno število, razred, imena sodelujočih učencev in naslov šole. Nato bomo posredovali imena in naslov sodelujočih piscev iz druge šole. V kolikor bi se v naslednjem šolskem letu zopet srečali z delom na daljavo, bi lahko učenci svoja pisma fotografirali in jih poslali po elektronski pošti. Zaključek projekta bo 21. 2. 2022, ko obeležujemo mednarodni dan maternega jezika. Do tega dne je potrebno oddati tudi poročilo.

 

Zavedati se namreč moramo, da je pismenost trajno razvijujoča se zmožnost posameznika, pridobljeno znanje in spretnosti pa posamezniku omogočajo uspešno in ustvarjalno osebnostno rast. Naša naloga je, da pismenosti namenimo posebno pozornost, saj je slovenščina bistveni element naše kulturne in nacionalne identitete. Mnoge študije pisanju z roko pripisujejo ključno vlogo pri koordinaciji oči in rok. Znanstveniki so si enotni, da se s pomočjo pisanja z roko izboljšujejo prepoznavanje črk in besed, abstraktno mišljenje in spomin. Učitelji ugotavljamo, da so grafomotorične zmožnosti učencev slabo razvite, na drugi strani pa učitelji opazujemo spretno rokovanje učencev s sodobnimi tehnologijami. S projetkom si želimo, da bi se učenci izboljšali tudi na področju bralne pisemnosti. Naš cilj je, da bi učenci razvili pozotiven odnos do vseh vrst  pismenosti in bodo za pisane z roko bolj motivirani. Tako bomo pripomogli h kakovostnejšemu izobraževanju ter oblikobvanju uspešnih in ustvarjalnih ljudi.

Fotogalerija

Sodelujoče šole in vrtci ASPnet

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...