Pojdi na glavno vsebino
UNESCO pridružene šole (ASPnet)UNESCO pridružene šoleNacionalna koordinacijaSlovenijeOrganizacija Združenih narodov za izobraževanje,znanost in kulturo

Šolsko leto 2021 / 2022

18 projektov

Dediščina v rokah mladih. Mladi posvojijo spomenik

Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Belokranjskega odreda Semič

Projekt bo potekal v več fazah, najbolj zgoščeno v zadnjem tednu meseca septembra za vse učence šole in povabljene učence drugih šol. V različnih delavnicah bodo spoznavali dediščino domačega kraja. Za učence in dijake UNESCO šol bomo pripravili fotografsko potepanje po kočevarski vasi.

Podrobnosti projekta

DRUGAČNOST NAS BOGATI

Teme: Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Frana Metelka Škocjan

S projektom Drugačnost nas bogati želimo učence ozavestiti o pomenu medkulturnega učenja in dialoga, strpnosti, sodelovanja v vse bolj raznoliki družbi ter pomenu miru in spoštovanju človekovih pravic. Učence želimo z izkustvenim učenjem ozavestiti in pripraviti na življenje v sodobni, vse bolj medkulturni družbi. V projekt želimo vključiti naslednje teme: Izobraževanje za trajnostni razvoj, globalno zbliževanje kultur, otrokovo pravice mir in človekove pravice. Projekt je zasnovan na dveh dejavnostih, ki se medsebojno prepletata in dopolnjujeta s ciljem zavedanja, da nas drugačnost bogati ter s poudarkom na VZGOJI ZA EMPATIJO, ALTRUIZMU in MEDSEBOJNEM SODELOVANJU. Cilj projekta je učencem približati DRUGE KULTURE, NARODE TER SVET DRUGAČNIH, jih učiti in naučiti strpnosti, medsebojnega sodelovanja in spoštovanja, nenasilnega reševanja konfliktov, predvsem pa življenja brez predsodkov, spoštovanja drugih kultur in življenja v družbi brez meja.

Podrobnosti projekta

Izboljšajmo odnos do hrane

Teme: Kulturna raznolikost, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Leskovec pri Krškem

Učence bi radi izobrazili o tem, kako ravnati s hrano, kam z odpadno hrano in kam s hrano, ki ostane nerazdeljena. Naučili se bodo sami pripraviti količinsko primeren uravnotežen obrok. Naučili se bodo razumeti in spoštovati prehranjevalne navade različnih narodov in skupnosti.

Podrobnosti projekta

Jezikajmo - Zbliževanje kultur

Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola prof. dr. Josipa Plemlja Bled

Projekt Jezikajmo ─ Zbliževanje kultur se na na OŠ prof. dr. Josipa Plemlja Bled odvija že vrsto let. Vsako leto učenci osnovnih in srednjih šol na zaključni prireditvi na festivalu Jezikajmo predstavijo glasbene, plesne in gledališke odlomke in tako prepletejo mnogo raznolikih kultur in jezikov ter jih združijo v eno umetniško zgodbo. S festivalom želimo mlade naučiti spoštovanja medkulturnega in jezikovnega bogastva.

Podrobnosti projekta

"KAJ SKRIVA NAŠE SRCE?" / "CHE COSA NASCONDE IL NOSTRO CUORE?"

Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Vincenzo e Diego De Castro Piran

Misli ne izbirajo kod in kam, misli gredo, kamor jih vodi srce, pravijo modreci. V šolskem letu 2021/22 smo se na OŠ Vincenzo e Diego de Castro Piran zato odločili nagovoriti UNESCO pridružene šole in vrtce v tem duhu. Beseda srce je namreč širokega pomena. Je vitalni organ našega telesa, obenem pa označuje tudi inteligenco, individualnost, moč, predvsem pa ljubezen. Ljubezen do svojcev, prijateljev, do sočloveka, do samega sebe, pa tudi do jezika in vsega, kar nas obkroža. Vse to pa dopušča posamezniku prosto pot do uresničevanja UENSCO ciljev.

Podrobnosti projekta

Kralj Matjaž pod goro Peco

Teme: Kulturna dediščina, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Črna na Koroškem

Projekt je usmerjen v varovanje in ohranjanje naše kulturne dediščine, varovanje okolja, spoznavanje našega kraja, koroškega narečja in lika kralja Matjaža. V okviru projekta organiziramo dvodnevni tabor in skupinsko gradnjo snežnih gradov (v živo). Gradnja gradov iz odpadne embalaže ter zimski foto natečaj bosta potekala na daljavo.

Podrobnosti projekta

MEJA - NAŠA PRETEKLOST IN SKUPNA EVROPSKA PRIHODNOST

Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Gimnazija Nova Gorica

V projektu obeležimo mednarodni dan miru s športnimi in kulturnimi dejavnostmi ob Pomniku braniteljem slovenske zemlje na Cerju.

Podrobnosti projekta

Mlade oči v pesmih pomladi

Teme: Kulturna raznolikost, Kultura miru in nenasilja, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Alojza Gradnika Dobrovo

Projekt zajema pesniški natečaj za mladostnike na temo prijateljstva, ljubezni ali pomladi, ki se bo zaključil na Svetovni dan poezije in bo obeležen z osrednjo prireditvijo v obliki literarnega večera in z izdano zbirko izbranih pesmi.

Podrobnosti projekta

Moje pravice

Teme: Kulturna raznolikost, Kultura miru in nenasilja, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Frana Kranjca

Človekove pravice so osrednja tema projekta MOJE PRAVICE. Pomembno je, da mladi poznajo človekove pravice in z njimi tudi povezane odgovornosti, da jih razumejo in predvsem udejanjajo v vsakdanjem življenju. Mladi skozi spoznavanje pravic in njihovo raziskovanje aktivno sodelujejo pri ozaveščanju o pomembnosti spoštovanja človekovih pravic, s kreativnim ustvarjalnim delom na koncu izdelajo izdelek, s katerim bodisi na šolski razstavi bodisi s pošiljko humanitarni organizaciji uresničijo cilje projekta.

Podrobnosti projekta

POŠLJIMO SAPICO PRIJATELJSTVA

Teme: Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Pesnica

Rezultat projekta je znati živeti skupaj, kljub naši različnosti ter ohranjati naš planet za zanamce. Medgeneracijsko povezovanje prinaša vsem sodelujočim novo kvaliteto življenja; na eni strani zagotavlja občutek sprejetosti in varnosti, lajša osamljenost ter krepi duševno in telesno zdravje; po drugi strani pa bogati mlade z izkušnjami.

Podrobnosti projekta

ŠOLSKE OLIMPIJSKE IGRE

Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Selnica ob Dravi

Šolske olimpijske igre so na OŠ Selnica ob Dravi že utečen slavnostni šolski projekt, ki bi ga radi kot dobro prakso in prijetno izkušnjo prenesli tudi na druge šole UNESCO ASPnet Slovenije z namenom povezovanja, sodelovanja in športnega udejstvovanja v olimpijskem duhu, brez diskriminacije, z medsebojnim razumevanjem, v duhu prijateljstva in fair playa.

Podrobnosti projekta

Tik nad osrčjem Zemlje

Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Alojza Gradnika Dobrovo

Projekt temelji na zbiranju glasovnih posnetkov šole nosilke in sodelujočih šol, ki se bodo sproti nalagali na posebej oblikovan YouTube kanal. Prispevke bo vseskozi povezovala tematska nit kulturne in geografske raznolikosti, ki jo bodo sodelujoči raziskovali v svojem domačem okolju.

Podrobnosti projekta

Tvoj jezik, moj jezik – bogatejša kultura

Teme: Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Šmihel

Projekt Tvoj jezik, moj jezik – bogatejša kultura je zasnovan z namenom, da udeležencem na zanimiv in drugačen način ponudi učenje romskega jezika.

Podrobnosti projekta

Učenec poučuje: Slovenija moja dežela

Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: IV. osnovna šola Celje

Učenci se na svetovni dan učiteljev preizkusijo v učiteljski vlogi. Na poučevanje se morajo, ob pomoči učiteljev, pripraviti s pisno pripravo. Učenci - učitelji naj bodo pri učenju kreativni, inovativni in domiselni. Po učenju pa se opravi pogovor o doživljanju učne ure z vsemi deležniki učne ure (učenec- učitelj, mentor, ter učenci, ki so poslu šali učno uro.

Podrobnosti projekta

Unescova priložnost: STARA igra(ča) ZA NOVO veselje

Teme: Kultura miru in nenasilja, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Zreče

V okviru projekta Unescova priložnost: STARA igra(ča) ZA NOVO veselje si bodo otroci/učenci zamenjali igrače, igre ali športne pripomočke, ki so se jih že naveličali, a so še še vedno uporabni in zanimivi za koga drugega. Prav tako bodo spoznavali igre naših dedkov in babic in poskrbeli, da ne utonejo v pozabo. Projekt bo v šolskem letu 2021/2022 trajal od oktobra do maja. Nanj se lahko prijavite do vključno 4. oktobra 2021, in sicer na e-naslov unesco@oszrece.si. Dejavnosti v okviru projekta (zamenjava iger, igrač, športnih pripomočkov, spoznavanje in igranje iger) lahko v prostorih svojega zavoda izvedete kadar koli v času trajanja projekta, zaželeno pa je, da morda v mesecu oktobru, ko obeležujemo teden otroka, v božično-novoletnem času ali v tednu, ko praznujemo dan Zemlje (22. april). Najpozneje do 31. maja 2022 na navedeni e-naslov pošljite poročilo s primeri dobre prakse, v obliki fotoreportaže ...  V poročilo ne pozabite navesti natančnih podatkov o vseh sodelujočih (mentorji in število sodelujočih otrok/učencev po triadah) ter povezave do spletnih strani, kjer si bo mogoče ogledati prispevke o tem, kako je potekala zamenjava iger, igrač in športnih pripomočkov oz. kako ste se družili ob igri na vaši šoli/v vrtcu. Vsi mentorji boste ob pravočasno poslanem poročilu o delu prejeli potrdilo o sodelovanju v projektu. 

Podrobnosti projekta

Z ustvarjanjem povezujemo

Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Davorina Jenka Cerklje na Gorenjskem

Živeti trajnostno pomeni živeti odgovorno. Odgovornost med drugim vključuje spoštljiv odnos do ljudi, kulturnega in naravnega okolja. Večja ko je človekova občutljivost za človeško življenje, bolj se v njem prebuja smisel za mir in spoštovanje okolja. S projektom »Z ustvarjanjem povezujemo« se navezujemo na vrednote kot so: mir, solidarnost in kulturne vrednote, ki povezujejo in združujejo različne generacije. Z ustvarjalnim dnem oz. projektom želimo spodbuditi in okrepiti sodelovanje z že sodelujočimi šolami in vključiti otroke ranljivih skupin (Varstveno delovni center Kranj, Varstveno delovni center INCE Mengeš, OŠ Helene Puhar, Mladinski center Škrlovec, CIRUS Kamnik).

Podrobnosti projekta

Živa knjižnica

Teme: Kulturna raznolikost, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje
Nosilec: Gimnazija Novo mesto

Temeljni namen projekta Živa knjižnica je ozavestiti udeleženke in udeležence o temeljnih človekovih pravicah, ki so med drugim tudi temeljne vrednote Unesca.

Podrobnosti projekta

Živimo skupaj

Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Kapela

Živimo skupaj je projekt, ki povezuje grajenje pozitivnih medsebojnih in medgeneracijskih odnosov, s praktičnim delom in Delorsovim stebrom – Učiti se- da bi znali delati. V delavnicah skušamo uporabiti znanje o trajnostnem in globalnem načinu življenja. Med raznolikimi druženji v delavnicah, ki nastajajo na podlagi interesov učencev vsako leto sproti, izdelujemo iz naravnega in odpadnega materiala. Namen imamo praktično razvijati interese in jih uporabiti za spoznavanje ljudi, kulture, tradicije in okolja. Delavnice so načrtovane skozi medgeneracijska druženja s poudarkom na solidarnosti do starejših občanov, spoznavanjem naravne in kulturne dediščine skozi spoznavanje življenja nekoč in danes. Navezujemo pa se tudi na svetovni dan voda, saj datumsko sovpada z izvedbo projekta Živimo skupaj.

Podrobnosti projekta

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...