Pojdi na glavno vsebino

Po poti kulturne in naravne dediščine

Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj
Ključne besede: Cilji trajnostnega razvoja (SDG), Naučiti se živeti skupaj
Nosilec: Osnovna šola Turnišče
Vodja projekta: Brigita Žerdin (brigita.zerdin [afna] guest.arnes.si)
Ciljna skupina: vrtec, OŠ, 1. - 3. razred, OŠ, 4. - 6. razred, OŠ, 7. - 9. razred, srednja šola

Mladi velikokrat premalo cenimo dragocenosti iz preteklosti. Zato je prav, da začnemo spreminjati svoje mišljenje ter prevzemati, ohranjati in širiti to, kar so nam zapustili naši predniki. Vse to nas je prepričalo, da obudimo spomine preteklosti. S tem bomo pripomogli k ohranjanju bogate kulturne in naravne dediščine. Naj bo naše Turnišče kraj z bogato dediščino in obetavno prihodnostjo. Na delavnicah bomo otroke – učence popeljali skozi svet življenja panonskega človeka, kjer bodo spoznali bogato kulturno in naravno dediščino. Pred začetkom delavnic bomo na šoli priredili kratko kulturno prireditev. Rdeča nit prireditve bo obarvana s točkami kulturne in naravne dediščine občine Turnišče.

V mesecu septembru bodo šole prejele opis projekta, obrazec za prijavo in obrazec za poročilo. Zainteresirane šole se prijavijo preko e-pošte. Prijave bomo zbirali v mesecu septembru (do konca meseca). Projekt bo potekal čez celo šolsko leto (za šole, ki bodo sodelovale na daljavo). Zaključno poročilo o opravljenem delu bodo morale sodelujoče šole oddati do 15. junija. V mesecu maju (2. oz. 3. teden; takrat najlepše zacveti Sibirska perunika) bomo izvedli delavnice v živo – enodnevne delavnice. Oblikovali bomo različne delavnice, ki bodo zajemale vsebine kulturne in naravne dediščine. Delavnice bodo aktualizirale svetovni dan kulturne raznolikosti.

Šole, ki bodo v projektu sodelovale na daljavo, bodo lahko čez šolsko leto literarno in likovno ustvarjale na vsebino kulturne in naravne dediščine svojega domačega kraja. Nastale izdelke nam pošljejo kadarkoli bodo želeli (od septembra do junija), najpozneje do 15. junija 2021. Opišejo lahko tudi različne dejavnosti, ki jih bodo izvajali v zvezi s kulturno in naravno dediščino svojega kraja. Prispele izdelke bomo objavili na naši spletni strani šole oz. razstavili na panoju za področje Unesco šole.

Šolam in sodelujočim mentorjem bomo kot šola izdali potrdilo o sodelovanju na projektu. Potrdila bomo izdali na koncu šolskega leta in jih poslali sodelujočim šolam in mentorjem priporočeno po navadni pošti.

 

  1. Delavnica : Ogled in predstavitev rastišča Sibirske perunike ter likovna delavnica

Udeleženci projekta si bodo ogledali rastišče Sibirske perunike. Skupina učencev OŠ Turnišče bo goste popeljala po rastišču in jim ga natančno opisala (kdaj in kako smo zavarovali območje – rastišče, kako skrbimo zanj, katere rastline poleg Sibirske perunike najdemo še na rastišču. Ogled bodo popestrili z zanimivostmi iz rastlinskega in živalskega sveta). V nadaljevanju bodo udeleženci likovno ustvarjali (izdelava makete cveta Sibirske perunike oziroma risanje cveta).

 

  1. Delavnica: Ogled domačije Štefana Kovača in Ancove galerije

Udeleženci projekta si bodo ogledali domačijo, ki predstavlja tipično panonsko hišo. Tekom ogleda bodo spoznali življenje panonskega človeka. Na delavnici se bodo lahko preizkusili v pripravi pristnih domačih jedi. Poleg kulinarike bodo spoznali še zanimivo obrt – izdelovanje izdelkov iz ličja. Tudi sami se bodo lahko naučili te spretnosti. Udeleženci delavnic bodo spoznali nekatere otroške igre kot so gumitvist, ristanc, zemljokrast, ki jih bodo seveda tudi preizkusili. V neposredni bližini domačije se nahaja Ancova galerija. V njej se nahaja zbirka predmetov, ki jih je pri svojem delu uporabljal kmečki človek (pohištvo, posoda, orodje,…).

 

  1. Delavnica: Ogled Čevljarskega in Kupinarskega muzeja

Udeleženci projekta si bodo ogledali Čevljarski muzej. Spoznali bodo življenje čevljarske družine. V nadaljevanju delavnice si bodo ogledali še muzej Kupinarstva in izvedeli, kdo so bili kupinarji in zakaj so del bogate kulturne dediščine. V tej delavnici bodo udeleženci projekta gledališko ustvarjali. Poskusili bodo zaigrati prizor Kupinarja in gospodinje.

 

Med delavnicami bo odmor za malico (pred delavnicami se malica razdeli na šoli). Po končanih delavnicah se udeleženci projekta zberejo na šoli na kosilu.

 

Časovna opredelitev projekta: 8. 30 – 13. 00

 

S projektom želimo uresničiti, da se mladi zavedajo pomena kulturne in naravne dediščine svojega kraja ter, da bodo iskali možnosti za njeno ohranitev in prepoznavnost v svetu. S tem bodo bogatili svojo lokalno skupnost.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fotogalerija

Sodelujoče šole in vrtci ASPnet

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...