Pojdi na glavno vsebino

Čufarjev gladiator

Osrednja tema: Šport
Sorodne teme: Enakopravnost spolov, Gozdovi, Nacionalni parki, Okolje, Solidarnost, Trajnostni način življenja, Zdrav način življenja
Nosilec: Osnovna šola Toneta Čufarja
Ciljna skupina: OŠ, 4. - 6. razred

Opis projekta

Verjetno sleherni ljubitelj oblikovane narave pozna ljubljanski mestni park Tivoli, ki sega v samo središče mesta. Malo manj znano pa je, da zelene površine Tivolija, gozdnati predeli Rožnika in Šišenskega hriba sestavljajo krajinski park (509 ha), ki je bil leta 1984 razglašen za naravni spomenik in spomenik oblikovane narave. Naši učenci ga spoznavajo in obiskujejo v vseh letnih časih. Velikokrat se sprehodijo po Tivolski promenadi, v parku si ogledujejo priložnostne fotografske razstave, ali pa se podajo po Jesenkovi poti, ki je poimenovan poimenovano po botaniku in genetiku dr. Franu Jesenku. Krajinski park Tivoli, Rožnik in Šišenski hrib je označen s simbolom varstva in ohranjanja narave – pentljo, sestavljeno iz šestih zank, ki prehajajo ena v drugo in so nanizane v krogu. Pentlja predstavlja celovitost in medsebojno povezanost žive in nežive narave. Troje zank ponazarja neživi svet: vodo, zemljo in zrak, tri zanke pa živi svet: rastlinstvo, živalstvo in človeka.

Projekt Čufarjev gladiator na naši šoli izvajamo dve leti in si želimo, da bi se razširil.

Ta čudoviti svet narave bi radi delili s svojimi sovrstniki, ki bi tako na svojevrsten način doživljali naravne in kulturne posebnosti našega okolja, okolja v mestu, saj se projekt izvaja izključno v naravi in s pripomočki, ki jih lahko najdemo v naravi (kamenčki, vejice, listki, debla,…).

Učitelji v parku pripravimo progo, ki je označena s puščicami in vsebuje vmesne kontrolne točke, ki jih morajo obiskati učenci. Na kontrolnih točkah učenci izvajajo določene, večinoma gibalne naloge, ki pa so v povezavi z naravo. Včasih morajo tudi kaj nabrati, kaj pripraviti iz naravnih materialov ipd.

  • Učenci so razdeljeni v naključne skupine, ki so mešane po starosti in spolu.
  • Vsaka skupina dobi nalepke s sličico svoje skupine (polhi, veveričke,…).
  • Skupine štartajo z zamikom 5 minut.
  • Med potjo lahko prehitijo počasnejšo skupino.
  • Na vsako kontrolno točko morajo priti skupaj, prav tako tudi v cilj.
  • Meri se čas in najhitrejša skupina, ki uspešno izvede vse naloge in pride na cilj zmaga.

Pričakovani cilji in rezultati

  • Razvijanje pozitivnega odnosa do narave.
  • Spoznavanje pentlje, ki predstavlja celovitost in medsebojno povezanost žive in nežive narave.
  • Raziskovanje parkov v domačem kraju.
  • Navajanje na preživetje v naravi.
  • Razvijanje občutka pripadnosti, solidarnosti in kolektivne identitete.
  • Sodelovanje med učenci (heterogene skupine - mešani po starosti, spolu, šoli).
  • Razvijanje socialnih spretnosti.
  • Krepitev vezi med učenci.
  • Upoštevanje fair playa.
  • Razvijanje vzdržljivosti, koordinacije, preciznosti, moči spodnjih okončin in trupa.
  • Navajanje na gibanje v oteženih okoliščinah.
  • Ovrednotiti pomen naravne in kulturne dediščine za trajnostni razvoj.

Časovnica

Projekt bo potekal v živo. Srečali se bomo predvidoma konec maja ali v začetku junija, ko bo izpeljana prireditev. Vsaka šola lahko prijavi do 3 učence in mentorja. Učenci naj bodo iz druge triade (4.-6. Razred), zaželeno je, da so dobro fizično pripravljeni. Prijave sprejemamo do prvomajskih počitnic 2020.

  • September 2019 – obveščanje zavodov o projektu in povabilo k prijavi.
  • Oktober 2019 - zbiranje predprijav k projektu.
  • Oktober 2019 do aprila 2020 - zavodi izvajajo aktivnosti povezane s cilji projekta.
  • Aprila 2020 zavodi oblikujejo skupino, ki se bo udeležila Čufarjevega gladiatorja.
  • Konec aprila 2020 - zadnji rok za prijavo skupine na dogodek Čufarjev gladiator v krajinskem parku Tivoli.
  • Konec maja, začetek junija 2020 – dogodek Čufarjev gladiator.

Fotogalerija

Sodelujoče šole in vrtci ASPnet

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...