Smisli in lepote življenja
Teme: Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Ključne besede: Naučiti se živeti skupaj, Solidarnost, Vključenost in pravičnost, Človekove pravice
Nosilec: Srednja zdravstvena in kozmetična šola Maribor
Ciljna skupina: OŠ, 1. - 3. razred, OŠ, 4. - 6. razred, OŠ, 7. - 9. razred, srednja šola, vrtec
Projekt: Smisli in lepote življenja
Kratek opis
Projekt "Smisli in lepote življenja" je nacionalna pobuda, ki spodbuja otroke, mladostnike, učitelje in vzgojitelje k raziskovanju pomena življenja, iskanju osebnega in skupnostnega smisla, zdravemu življenju ter spoštovanju medgeneracijskega sožitja in drugačnosti. Projekt vključuje vrtce, osnovne in srednje šole ter temelji na participativnem, mednarodno priznanem izobraževalnem okviru. Projekt omogoča medpredmetno povezovanje med naravoslovjem, družboslovjem, umetnostjo, športom, etiko in psihologijo.
Namen projekta
- Spodbujati celostni razvoj otrok in mladostnikov, ki vključuje intelektualne, čustvene, socialne in moralne dimenzije.
- Razvijati zavedanje o pomenu zdravja, duševnega blagostanja, medgeneracijskega sožitja, strpnosti in sprejemanja drugačnosti.
- Omogočiti udeležencem raziskovanje osebnega smisla življenja in iskanje notranje motivacije ter zadovoljstva, z vidika Franklove logoterapije in Lukasove terapije.
- Kreirati okolje sodelovanja med generacijami ter med učenci, učitelji in širšo skupnostjo.
- Spodbujati trajnostne vrednote in socialno odgovornost, skladno z UNESCO-ovimi cilji izobraževanja.
Cilji projekta
- Izobraževalni cilji (Delorsovi stebri)
- Učiti se za poznanje: Razumevanje psihološkega in fizičnega zdravja ter vrednot medgeneracijskega sodelovanja; povezovanje z naravoslovjem in družboslovjem.
- Učiti se za delovanje: Praktične veščine za strpno komunikacijo, reševanje konfliktov, sodelovanje z drugimi; povezovanje z umetnostjo, dramskimi in likovnimi dejavnostmi ter športom.
- Učiti se za življenje skupaj: Spodbujanje empatije, strpnosti in socialne vključenosti; povezovanje z etiko, zgodovino in socialnimi študijami.
- Učiti se za biti: Samorefleksija, razvoj čustvene inteligence, iskanje osebnega smisla; povezovanje s filozofijo, psihologijo, literaturo in medijsko pismenostjo.
- Zdravstveni cilji
- Spodbujanje fizičnega in duševnega zdravja otrok in mladostnikov ter opremljanje udeležencev z orodji za obvladovanje stresa in čustvenih izzivov.
- Medpredmetno povezovanje: biologija (telo in zdravje), šport, prehrana in naravoslovje.
- Medgeneracijski cilji
- Vzpostaviti programe in dogodke, kjer se starejše generacije srečujejo z mladimi, delijo izkušnje in učijo drug od drugega.
- Medpredmetno povezovanje: zgodovina (življenjske zgodbe), umetnost (skupni projekti), družboslovje.
- Psihološki cilji
- Udeležencem omogočiti spoznavanje teorij in praks logoterapije (Viktor E. Frankl in Elisabeth Lukas), da lažje iščejo smisel in lepoto v vsakodnevnem življenju.
- Medpredmetno povezovanje: psihologija, filozofija, etika, književnost.
- Kulturni in socialni cilji
- Spodbujanje sprejemanja kulturne, socialne in individualne drugačnosti ter razvijanje občutka odgovornosti za skupno dobro.
- Medpredmetno povezovanje: kulturna vzgoja, umetnost, družboslovje, tuji jeziki.
Ciljna skupina
- Otroci in mladostniki (vrtec, osnovna in srednja šola)
- Učitelji, vzgojitelji in strokovni delavci
- Širša skupnost (družine, lokalne skupnosti, starejši)
Predvidene aktivnosti z medpredmetnim povezovanjem
- Delavnice za otroke in mladostnike
- Umetnost, likovna in dramska dejavnost: raziskovanje čustev, smisla in medgeneracijskega sodelovanja.
- Pisanje dnevnikov, literarne delavnice: medpredmetno povezovanje s književnostjo in psihologijo.
- Fizične aktivnosti in šport: povezava z zdravjem in biologijo
- Razprave in refleksije: etika, filozofija, družboslovje.
- Delavnice za učitelje in vzgojitelje
- Usposabljanje o Franklovi logoterapiji in Lukasovih tehnikah pozitivne psihologije.
- Strategije za spodbujanje empatije, strpnosti in zdravega sodelovanja.
- Medpredmetno povezovanje: integracija psihologije, filozofije, umetnosti in naravoslovja v šolski kurikulum
- Medgeneracijski dnevi
- o Srečanja mladih in starejših, kjer delijo zgodbe, veščine in izkušnje
- o Skupni ustvarjalni projekti: gledališče, literarne večeri, razstave, naravoslovni eksperiment
- o Medpredmetno povezovanje: umetnost, zgodovina, družboslovje, naravoslovje
- Sodelovanje s skupnostjo
- o Aktivnosti za ozaveščanje o duševnem zdravju, zdravem načinu življenja.
- o Obiski kulturnih institucij, muzejev, narave.
- o Medpredmetno povezovanje: kulturna vzgoja, biologija, geografija, socialne študije.
- Digitalna platforma projekta
- o Spletna stran ali aplikacija za deljenje razmišljanj, umetnin in zgodb
- o Interaktivne vsebine: medpredmetno povezovanje z medijsko pismenostjo, tuji jeziki.
Trajanje in izvedba
- Trajanje: v šolskem letu 2025/2026 (8 mesecev)
- Vključene institucije: vrtci, osnovne in srednje šole po državi
- Redno spremljanje in evalvacija: mesečna poročila, letni seminarji
Zaključna refleksija
- Na koncu šolskega leta vzgojitelji in učitelji pripravijo končno refleksijo projekta, ki vključuje tudi fotografije izvedenih aktivnosti.
- Refleksija naj vključuje:
- Uvid v doseganje ciljev projekta
- Primeri dobrih praks in izzivov
- Udeležba otrok in mladostnikov, odzivi skupnosti
- Rok za prijavo na projekt: do 31. oktobra 2025
- Rok za oddajo refleksije: do 31. maja 2026
- Naslov za prijavo na projekt in oddajo refleksije: sabina.eberl@szks.si
- Po zaključni refleksiji boste na mail prejeli potrdilo.
Več informacij najdete na:
https://www.szks.si/?s=unesco&et_pb_searchform_submit=et_search_proccess&et_pb_include_posts=yes&et_pb_include_pages=yes