Mednarodni Unescov tabor Premikamo meje: Zgodbe, ki nas premikajo
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Medkulturno učenje
Ključne besede: Človekove pravice, Demokracija in pravičnost, Diskriminacija, Enakopravnost spolov, Jeziki, Migracije in begunci, Mir, Naučiti se živeti skupaj, Okolje, Solidarnost, Svoboda izražanja, Umetnost, Vključenost in pravičnost, Voda
Nosilec: Osnovna šola Maksa Pleteršnika Pišece
Vodja projekta: Matjaž Vrešak (matjaz.vresak [afna] guest.arnes.si)
Ciljna skupina: vrtec, OŠ, 1. - 3. razred, OŠ, 4. - 6. razred, OŠ, 7. - 9. razred, srednja šola
Mednarodni tabor Premikamo meje je celovit projekt, v katerega bodo vključene različne generacijske skupine, od predšolskih otrok in osnovnošolcev, do dijakov, strokovnih delavcev, pa tudi staršev in sokrajanov. Petdnevnega tabora se bodo udeležile skupine učencev/dijakov s svojimi mentorji iz drugih slovenskih, hrvaških in srbskih šol.
Za domačo šolo bo to hkrati projektni teden, načrtovan v LDN, letos s krovno temo Zgodbe, ki nas premikajo. Teden bo delavniško naravnan, zasnovan tako, da učencem omogoči poglobljeno raziskovanje in ustvarjanje zgodb. Namen delavnic je:
- Razvijanje veščin pripovedovanja zgodb skozi praktične naloge in vaje.
- Spodbujanje empatije in razumevanja skozi deljenje in poslušanje osebnih zgodb.
- Povečanje ozaveščenosti o pomembnosti zgodb v našem življenju in družbi.
- Spodbujanje zanimanja za literaturo in umetnost skozi interaktivne in kreativne aktivnosti.
Približno 130 mladih, med njimi vsi domači učenci in učenke ter otroci vrtca (90), poleg njih pa še 10 učencev/dijakov, ki bodo v času tabora prenočevali pri vrstnikih, 30 učencev/dijakov iz okoliških šol, ki bodo prišli na delavnice in še približno 200 učencev/dijakov, ki bodo vključeni v delavnice v okviru Tabora po taboru v okoljih, od koder prihajajo udeleženci tabora.
Poudarek bo kot vselej na preseganju različnih mej: predmetnih, generacijskih in kulturnih. Angažirano bomo vstopili v lokalni prostor, organizirali delavnice, predavanja, izmenjevali znanje iz različnih okolij. Del projekta je tudi Tabor po taboru, ki prenaša naše ideje tja, od koder prihajajo gostujoče šole. Neprecenljiv je pomen vezi, ki se tkejo med šolo in starši, z drugimi lokalnimi prebivalci, z nekdanjimi učenci ter upokojenimi učitelji, s strokovnjaki različnih društev in ustanov ter seveda z gostujočimi šolami, njihovimi učenci in mentorji. Tako se z različnimi pristopi bogatimo in soustvarjamo kakovostno in odprto šolo.
Pričakovani cilji in rezultati
- Spodbujati soodgovornost zase in za druge, kajti organizacija mednarodnega tabora je zahteven projekt, ki terja angažiranost, sodelovalnost ter medsebojno zaupanje vseh, ki so vključeni v projekt.
- Omogočiti izmenjavo izkušenj s strokovnimi delavci, ki prihajajo iz drugih okolij in spodbujati spremembe v njihovih in lastnih pedagoških stališčih, krepiti sposobnost samorefleksije in običajno šolsko tekmovalno držo nadomestiti z medsebojnim učenjem.
- Ustvariti pogoje za izmenjavo znanja in idej ter tako dobesedno in simbolno krepiti občutek povezanosti, solidarnosti in soodvisnosti.
- Razvijati želimo inovativne oblike dela in kakovostno mentorstvo. Premišljeno oblikovati pogoje za ustvarjalne dosežke in inovativne presežke, zlasti v medpredmetnih povezavah, kajti meje med šolskimi predmeti se v času tabora brišejo.
- Utrditi vzajemno povezanost z lokalno skupnostjo, gojiti gostoljubje in družbeno solidarnost ter obenem vzgajati kritično občinstvo, vplivati na vrednote in navade ljudi, da bodo željni zahtevnejše kulturne ponudbe.
Časovnica
Projekt bo potekal na OŠ Maksa Pleteršnika Pišece od 21. 10. do 25. 10. 2024. Osrednja prireditev bo v sredo, 23. 10. 2024 v Domu Pišece. Prijave smo zbirali do 27. 9. 2024 preko google forms in preko maila.
Ker je to krovni projekt središča, pričakujemo tudi obisk vodstva ASP mreže. Svoje UNESCO projekte bodo šole lahko predstavile v obliki stojnice na osrednji prireditvi.
Potrdila bomo izdali ob zaključku mednarodnega Unesco tabora.
Več informacij najdete na:
https://www.ospisece.si/premikamo-meje-2024/