Pojdi na glavno vsebino
UNESCO pridružene šole (ASPnet)UNESCO pridružene šoleNacionalna koordinacijaSlovenijeOrganizacija Združenih narodov za izobraževanje,znanost in kulturo

PO POTEH STAREGA HRASTA

Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Ključne besede: Biotska raznovrstnost, Cilji trajnostnega razvoja (SDG), Enakopravnost spolov, IKT, Jeziki, Naučiti se živeti skupaj, Okolje, Staroselci, Svoboda izražanja, Toleranca, Umetnost, Vključenost in pravičnost
Nosilec: Osnovna šola in vrtec Apače
Vodja projekta: VASJA ROVŠNIK (vasjarovsnik [afna] yahoo.com)
Ciljna skupina: OŠ, 4. - 6. razred, OŠ, 7. - 9. razred

Projekt PO POTEH STAREGA HRASTA pokriva tematiko kulturne dediščine, trajnostnega razvoja ter multikulturnega sobivanja na apaškem polju skozi stoletja.

Teme: Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Ključne besede: Naučiti se živeti skupaj, Okolje, Zgodovina, Umetnost, Vključenost in pravičnost, Voda
Nosilec: Osnovna šola in vrtec Apače
Vodja projekta: Vasja Rovšnik (vasjarovsnik@yahoo.com)
Ciljna skupina: OŠ, 4. - 6. razred, OŠ, 7. - 9. razred

Projekt bo potekal v dveh fazah, v živo na posameznih sodelujočih zavodih in v živo na enodnevnem dogodku v prostorih šole organizatorice, v zadnjem tednu meseca maja za vse učence šole in povabljene/sodelujoče učence drugih šol. V različnih delavnicah bodo spoznavali kulturno in naravno dediščino domačega kraja. Za sodelujoče učence UNESCO šol bomo pripravili kratko interaktivno video potepanje po apaškem polju. Rdeča nit projekta je stari hrast Dob, ki je pred 1400 leti pri Konjišču padel v mursko blato ter so ga po naključju odkopali pred slabima dvema desetletjema. Danes je drevo razstavljeno v parku Konjišče. Če bi znalo govoriti, bi nam povedalo veliko zanimivih zgodb. 


Prvi del projekta bo potekal na vsaki posamezni sodelujoči šoli/zavodu. Unesco šole, tudi tiste, ki se srečanja v živo v drugem delu ne bodo udeležile, bodo imele možnost sodelovati v projektu tako, da bodo v svojem okolju izvedle aktivnosti o kulturni dediščini v svojem domačem kraju ter do srede meseca maja poslale poročila o svojih aktivnostih, zaželjene so fotografije aktivnosti in predstavljene dediščine.

Učenci bodo v svojem domačem kraju (kraju šole in okolice) raziskali:

zgodovino kraja, kdo vse je skozi stoletja in tisočletja živela tam,

kateri zgodovinski dogoski so kraj zaznamovali, 

arhitekturno zgodovino kraja (pomembne / posebne stavbe), 

naravno dediščino kraja (reke, jezera, kako je narava zaznamovala zgodovino),

običaje značilne za kraj in vsakdanje življenje ljudi nekoč in danes

in stanje v kraju danes. 

O tem bodo napisali kratek prispevek in priložili slikovni / video material. 

Šolam in mentorjem bomo po poslanem poročilu poslali potrdila o sodelovanju. Prispevke bomo zbrali in objavili na spletni strani naše šole. 

V drugem delu projekta bodo vključeni učenci od 4. do 9. razreda iz naše šole ter iz sodelujočih/povabljenih šol. Srečanje bo konec meseca maja v živo na naši šoli, torej OŠ Apače. V različnih delavnicah bodo spoznavali dediščino našega domačega kraja, torej Apač in apaškega polja. Za sodelujoče učence UNESCO šol bomo pripravili kratko interaktivno video potepanje po apaškem polju, vse do znamenitega starega Panonskega hrasta ob reki Muri. Rdeča nit drugega dela projekta bo torej stari hrast Dob, ki je pred 1400 leti padel v mursko blato, se ravno zato obdržal, ter so ga po naključju odkopali pred slabima dvema desetletjema. Danes je drevo razstavljeno v čudivitem ambientu parka Konjišče ob reki Muri. Če bi drevo znalo govoriti, bi nam povedalo veliko zanimivih zgodb, o ljudstvih, ki so  Interakrivno video potepanje bo vodil mentor video krožka, delavnice pa učitelja OŠ Apače. 

Ob ogledu Mlinarskega muzeja, Parka Konjišče, sprehodu po poteh gozdne enajstmlinskega kanala, ogledu vaškega jedra, bodo spoznavali bogato, raznoliko in tudi krvavo in žalostno kulturno dediščino apaškega polja ob tem pa spoznavali še naravno dediščino območja. Ekološke teme bodo obravnavali ob vodi (reka Mura, Enajstmlinski kanal). Učenci, dijaki in mentorji se bodo osredotočili na življenje ljudi na apaškem polju, spoznali bodo, da ima področje kompleksno, krvavo, danes pa multikulturno zgodovino (apaški Nemci), spoznali bodo arhitekturo in vodne vire. Zmontirane videoposnetke in fotografije, nastale na delavnici, bomo objavili na šolski spletni strani. Delavnice bodo vodili učitelji OŠ Apače. 

Cilji projekta:

  • Zbuditi pri mladih občutek odgovornosti do kulturne in naravne dediščine, reševanja okoljskih problemov, trajnostnega razvoja in trajnostnega načina življenja. Naši kraji s slovenskimi in nekoč tudi nemškimi prebivalci nosijo veliko bogastvo. Naloga vseh nas pa je, da ohranjamo tradicijo in hkrati prijateljstvo, da skrbimo za okolje, še posebej našo reko Muro. 
  • Povezovanje s šolami Unesco mreže, šolami bližnjega in širšega okolja. Projekt je priložnost za med vrstniško, medgeneracijsko in medkulturno sodelovanje, za utrjevanje vezi in kulturno izmenjavo.
  • Tematika nekdanjih in sedanjih prebivalcev odpira možnosti reševanja vprašanj strpnosti in sodelovanja, človekovih pravic, demokracije, migracije (priseljevanja, izseljevanja), identitete (posameznik, skupina, integracija), enakosti spolov, spodbujanju kulture miru in nenasilja, državljanstvu sveta ter spoštovanju kulturne raznolikosti in prispevka kulture k trajnostnemu razvoju.
  • Spoznavanje kulturne in naravne dediščine svoje okolice, kraja kjer živimo, da bomo bolje cenili to, kar imamo.  

 

SODELUJOČE ŠOLE

Vse šole poumrske mreže ASP

in ostale Unesco šole, ki se bodo na projekt prijavile.

VABLJENI K SODELOVANJU!

Fotogalerija

Sodelujoče šole in vrtci ASPnet

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...