Pojdi na glavno vsebino
UNESCO pridružene šole (ASPnet)UNESCO pridružene šoleNacionalna koordinacijaSlovenijeOrganizacija Združenih narodov za izobraževanje,znanost in kulturo

Šolsko leto 2022 / 2023

51 projektov

2. Likovna kolonija Jesenički

Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Toneta Čufarja Jesenice

Likovna kolonija Jesenički je ustvarjalna kolonija , kjer učenci ustvarjajo na prostem. Izkažejo se lahko na risarskem, slikarskem ali kiparskem področju.

Podrobnosti projekta

14. Torkarjeva likovna kolonija

Teme: Kulturna dediščina
Nosilec: Osnovna šola Koroška Bela Jesenice

Torkarjeva likovna kolonija je nacionalni projekt OŠ Koroška Bela Jesenice, ki vključuje učence UNESCO in bližnjih šol v kulturno življenje ožjega in širšega okolja. Učenci se povežejo z vrstniki iz drugih šol Slovenije in z različnimi oblikami likovnih dejavnosti (risanje, slikanje, kiparstvo in digitalna fotografija) ustvarjajo likovna dela na prostem. Poudarek je na kulturnem vrednotenju in varovanju kulturne dediščine.

Podrobnosti projekta

8. UNESCOV ASPnet - tek mladih

Teme: Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Gimnazija Ptuj

Osrednji dogodek projekta je tekaška prireditev, ki ni tekmovalnega značaja in bo imel več spremljevalnih aktivnosti, kot so ulične delavnice, stojnice, glasbene skupine - vsebinsko vezane na teme projekta.

Podrobnosti projekta

Arhitekturna dediščina v fotografiji

Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Srednja gradbena, geodetska in okoljevarstvena šola Ljubljana

Arhitekturna dediščina je dokument časa, ki ga srečujemo na vsakem koraku. Sporoča nam, kakšen odnos so imeli predniki do prostora in okolja ter kako so v njem in z njim živeli. Arhitekturna dediščina se lahko ohranja le, če jo razumemo kot kakovostne ostanke oblikovanega prostora. Z ohranjanjem le-te pa bogatimo svoj bivanjski prostor. Sodelujoči učenci in dijaki naj skozi fotografijo v domačem kraju prepoznajo in predstavijo arhitekturno dediščino vpeto v sodobni prostor vključno z izdelanimi detajli, uporabljenimi materiali in mojstrskimi tehnikami.   

Podrobnosti projekta

Branje - moje sanje

Teme: Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Franja Goloba Prevalje

Kot vsako leto bomo tudi prihodnje razpisali natečaj na temo Branje - moje sanje. Razmišljali bomo o vodi.

Podrobnosti projekta

Dediščina v rokah mladih. Mladi posvojijo spomenik

Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Belokranjskega odreda Semič

Projekt bo potekal v več fazah, najbolj zgoščeno v zadnjem tednu meseca septembra za vse učence šole in povabljene učence drugih šol. V različnih delavnicah bodo spoznavali dediščino domačega kraja. Za učence in dijake UNESCO šol bomo pripravili fotografsko potepanje po kočevarski vasi.

Podrobnosti projekta

Dobre vesti iz naše šole in našega mesta/kraja

Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Ledina

V projektu Dobre vesti iz naše šole in našega mesta/kraja bomo v šolskem letu 2022/23 nadaljevali z raziskovanjem in ustvarjanjem na izbrano temo »Vrednote v luči vseživljenjskega učenja«. Učenci bodo raziskovali na izbrano temo in ustvarjali na literarnem in likovnem področju. Ob koncu šolskega leta 2022/23 bomo izdali knjigo vseh sodelujočih šol, kjer bomo predstavili naše skupno delo in izdelke.

Podrobnosti projekta

DREVO = ŽIVLJENJE

Teme: Kulturna raznolikost, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Frana Kranjca

Osnovni cilj projekta DREVO = ŽIVLJENJE je vzgajanje, ozaveščanje in usposabljanje za sprejemanje aktivne vloge v življenju posameznika kot dela globalne vizije sveta. Je interdisciplinarni projekt odprtega učnega okolja. Takšen je tudi vpet v šolski kurikulum. Vse šolsko leto se odvija pri pouku in drugih šolskih dejavnostih na razpisano globalno temo. Lahko se izvaja z različnimi skupinami učencev (vsi učenci šole, določena triada, razred, interesna dejavnost, raziskovalna skupina ipd.), prilagajajo se cilji, vsebine, zahtevnost itd.

Podrobnosti projekta

DRUGAČNOST NAS BOGATI

Teme: Kulturna raznolikost, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Frana Metelka Škocjan

S projektom Drugačnost nas bogati želimo učence ozavestiti o pomenu medkulturnega učenja in dialoga, strpnosti, sodelovanja v vse bolj raznoliki družbi ter pomenu miru in spoštovanju človekovih pravic. Z izkustvenim učenjem jih želimo pripraviti na življenje v sodobni, vse bolj medkulturni družbi. Cilj projekta je učencem približati druge kulture, narode ter svet drugačnih, jih učiti in naučiti strpnosti, medsebojnega sodelovanja in spoštovanja, nenasilnega reševanja konfliktov, predvsem pa življenja brez predsodkov, spoštovanja drugih kultur in življenja v družbi brez meja.

Podrobnosti projekta

Festival Jezikajmo - zbliževanje kultur

Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola prof. dr. Josipa Plemlja Bled

Projekt Jezikajmo ─ Zbliževanje kultur se bo letos odvijal že sedmo leto. Vsako leto skušamo preko glasbe, plesa, recitacij in gledaliških odlomkov preplesti mnogo raznolikih kultur in jezikov ter jih združiti v eno umetniško zgodbo, s čimer želimo mlade naučiti spoštovanja medkulturnega bogastva.

Podrobnosti projekta

GOZD IN NARAVNO OKOLJE SKOZI OTROKOVE OČI

Teme: Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Vrtec Sežana

Vabimo vas, da med letom z otroki raziskujete in tako preživite del dneva v naravnem okolju, ki vam ga ponuja vaš kraj. Naj to postane del vašega učnega, rekreacijskega in sprostitvenega prostora, tako da usmerjene kot da proste dejavnosti.

Podrobnosti projekta

HOLZwoodDRVOles - ustvarjalni žiga-žaga ples

Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Selnica ob Dravi

Ob raziskovanju domačega kraja smo ugotovili, da smo že stoletja močno povezani z lesom. Z razpisanim projektom želimo otrokom in mladim ponuditi priložnosti raziskovanja, igre in poljubnega ustvarjanja z lesom ali o lesu, ob tem pa graditi miren in boljši svet z medsebojnim povezovanjem, razumevanjem in sodelovanjem.

Podrobnosti projekta

Izboljšajmo odnos do hrane

Teme: Kulturna raznolikost, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Leskovec pri Krškem

Učence bi radi izobrazili o tem, kako ravnati s hrano, kam z odpadno hrano in kam s hrano, ki ostane nerazdeljena. Naučili se bodo sami pripraviti količinsko primeren uravnotežen obrok. Naučili se bodo razumeti in spoštovati prehranjevalne navade različnih narodov in skupnosti.

Podrobnosti projekta

Jezero je - jezer ni

Teme: Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Srednja gradbena, geodetska in okoljevarstvena šola Ljubljana

V projektu mentorji delamo na celostnem razvoju posameznika. Želimo vzgojiti samostojne, učljive, srečne, srčne in zdrave posameznike. Mladim želimo približati naravo, ki  je naša učilnica. Udeleženci bodo spoznavali naravno in kulturno dediščino ter oblikovali primeren odnos do vsega kar jih obdaja. Učili se bodo strpnosti, sodelovanja in trajnosti.

Podrobnosti projekta

Jezik - kamenček v mozaiku kulture

Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Šmihel

Osnovna šola Šmihel bo razširila in nadgradila lanski projekt. Naslov projekta je Jezik - kamenček v mozaiku kulture. Jezik je pomemben del kulture. Vsak otrok se ima pravico izražati v maternem jeziku. Šola je stičišče različnih kultur, torej tudi jezika. Romski učenci se ob vključitvi v osnovno šolo srečajo z učnim jezikom, ki ni njihov materni jezik. Ob tem doživljajo nemalo stisk in težav. S projektom želimo romskim učencem pomagati pri ohranjanju njihovega maternega jezika in jih tudi na ta način spodbujati k ohranjanju njihove kulturne dediščine in k vključenosti na vseh področjih življenja. Ostalim učencem pa želimo približati romski jezik kot materni jezik njihovih sošolcev in s tem krepiti vrednote kot so medkulturni dialog, spoštovanje pravic ... Vsi udeleženci se bodo srečali z zapisanim romskim in slovenskim besedilom, na podlagi katerega bodo poustvarjali na dramskem, lutkovnem in kulinaričnem področju. Ker je jezik del kulture, ki nas povezuje in zbližuje, bodo učenci spoznavali in usvajali enostavnejše romske povedi skozi dramsko igro, lutkovno predstavo in v povezavi z besedilom pripravljali enostavnejše kulinarične dobrote. Skozi projekt se bodo učenci učili sobivanja različnih kultur, vrednosti in pomembnosti vsake kulture ter razvijali in krepili samozavest na področju uporabe maternega jezika v šolskem prostoru.

Podrobnosti projekta

KAJ SKRIVAJO NAŠI TRAVNIKI? / CHE COSA NASCONDONO I NOSTRI PRATI?

Teme: Kulturna raznolikost, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Vincenzo e Diego De Castro Piran

Naša naravna življenjska okolja, gozdovi, morja, reke, travniki so se vse do danes zaradi neodgovornih in nepremišljenih človeških dejanj začela nenadzorovano krčiti, brez njih pa je pogled v prihodnost zastrt. Prav zato je naloga vseh nas, da složno, z roko v roki, z ozaveščanjem in svojo aktivno vlogo doprinesemo k blažitvi podnebnih sprememb in poskrbimo za svetlo prihodnost vseh nas.

Podrobnosti projekta

KAM Z ODPADNIM MATERIALOM

Teme: Globalno državljanstvo, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Franca Rozmana - Staneta

Ker je vsak dan več odpadkov, je premalo le reciklirati in ločevati. Potrebno je zmanjšati naše potrebe in temu bomo dali poudarek. Naredili bomo razpored naših vsakdanjih opravil in navad in poiskali načine zmanjševanja količin embalaže, uporabili stvari, ki imajo manjši ogljični odtis, uporabili stvari dokler so še uporabne, pogledali celotno pot izdelka...

Podrobnosti projekta

Kapljice življenja - HRANA

Teme: Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola dr. Jožeta Pučnika Črešnjevec

S pomočjo projekta bomo učence ter druge udeležence spomnili na pomen hrane v našem življenju. Lotili se bomo različnih dejavnosti, ki bodo povezane s hrano in tako udeležencem prikazali, kako je hrana povezana z našim zdravjem in počutjem. Opomnili jih bomo tudi na kulturo prehranjevanja in bonton pri uživanju hrane.

Podrobnosti projekta

Ko bi jaz vedela!

Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Srednja ekonomska šola in gimnazija Maribor

Doživljanje ljudskega izročila nekoč in danes. Spoznavanje in prepoznavanje domače in tudi tuje folkloristike. Samostojno ustvarjanje, moderniziranje, prenašanje znanje in folklorne izkušnje na druge itd.

Podrobnosti projekta

Kralj Matjaž pod goro Peco

Teme: Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Črna na Koroškem

V okviru projekta potekajo različne dejavnosti, saj se lahko učenci in dijaki vključijo v gradnjo snežnih gradov in preživijo zanimiva dneva na zimskem taboru. Gradove lahko izdelajo tudi iz odpadne embalaže, lahko pa fotografirajo zanimive motive v okviru foto natečaja Zimska pokrajina.

Podrobnosti projekta

Mednarodni Unesco tabor Premikamo meje - Razkošje v travi

Teme: Kulturna raznolikost, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Maksa Pleteršnika Pišece

Osrednji sklop dejavnosti se dogaja v okviru tridnevnega mednarodnega srečanja, ki se ga udeležujejo skupine učencev/dijakov s svojimi mentorji iz drugih slovenskih, hrvaških in srbskih šol.

Podrobnosti projekta

Menjaj branje in sanje

Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Gimnazija Ledina

Menjaj branje in sanje je projekt spodbujanja branja. Sodelujoči organizirajo izmenjavo knjig s posvetili, na zaključnem druženju na Gimnaziji Ledini pa spoznajo z literaturo povezane ustvarjalce in sodelujejo v delavnicah, povezanih z izbranim literarnim delom.

Podrobnosti projekta

MESTNE RAZGLEDNICE

Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Vrtec Mornarček Piran

Otroke želimo motivirati, da s svojimi predlogi prispevajo k izboljšanju kakovosti svojega mesta v katerem bodo živeli kot odrasli. Z neposredno vpletenostjo bodo začutili pripadnost svojemu mestu ter utrip mestnega življenja.

Podrobnosti projekta

MIROVNIŠKI FESTIVAL V SLOVENJ GRADCU

Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Medkulturno učenje
Nosilec: Prva osnovna šola Slovenj Gradec

Učenci si bodo pridobili nova spoznanja ter spretnosti s samostojnim delom. Z raziskovalnim učenjem pa bodo poglobili in razširili znanje o načinih življenja ljudi v svoji okolici skozi zgodovinski čas.

Podrobnosti projekta

MODER STOL - NEKDO MISLI NATE

Teme: Kulturna raznolikost, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Maksa Pleteršnika Pišece

Barvanje starih in odsluženih stolov, risanje ornamentov in pisanje besed oziroma sporočil, ki imajo poseben pomen.

Podrobnosti projekta

Moja stran Mojstrane

Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola 16. decembra Mojstrana

Temeljni cilj projekta je seznanjanje učencev s kulturno dediščino Mojstrane, kot kraja na vstopu v Triglavski narodni park, kjer so bili doma odlični športniki, gorniki in občudovalci gora. Udeleženci so spoznali vzroke za razvoj različnih gospodarskih dejavnosti skozi zgodovino kraja in njihov vpliv na okolje. Seznanili se bodo z vplivi turizma, ki ga poskušamo usmeriti v trajnostnega. Želimo ohranjati gorniško kulturo z ozaveščanjem o pomembnosti neokrnjene narave alpskega sveta. V kolikor bodo razmere dopuščale bo projekt potekal v živo. Prijavljeni učenci se zberejo pred Slovenskim planinskim muzejem v Mojstrani, kjer dobijo vsa potrebna navodila in gradivo. Učenci bodo razdeljeni v skupine, katere vodijo učenci naše šole. Najprej sledi krožna pot po Mojstrani (2 šolski uri), nato ogled filma o Triglavskem narodnem parku in življenje v njem (30 minut). Na koncu sledi še ogled muzeja (60 minut). V primeru izrednih razmer bo projekt potekal na daljavo. Prijava preko elektronske pošte.

Podrobnosti projekta

Moje pravice

Teme: Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo
Nosilec: Osnovna šola Frana Kranjca

Pomembno je, da mladi poznajo človekove pravice in z njimi tudi povezane odgovornosti, da jih razumejo in predvsem udejanjajo v vsakdanjem življenju.

Podrobnosti projekta

Ne drži jezika za zobmi!

Teme: Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Dušana Flisa Hoče

V projektu Ne drži jezika za zobmi! bomo spoznavali jezikovno raznolikost Evropske unije, jezike, ki se jih učimo v šolah, in jezike, ki jih v naš učni prostor prinašajo učenci različnih kultur in narodnosti ter narečnih skupin. Sodelujoči bodo ustvarjali razglednice, na kateri bodo na eni strani ilustrirali, kako bi se sami in v okviru šole/svojega kraja/mesta povezovali s prijatelji drugih kultur, na drugi strani pa bodo prijatelja nagovorili/povabili v svoj kraj/mesto/državo, in sicer v izbranem jeziku ali narečju. Izdelki bodo razstavljeni na razstavi v Hočah, najboljši bodo nagrajeni.

Podrobnosti projekta

Obudimo pisanje pisem

Teme: Kulturna dediščina, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Zreče

Na elektronski naslov mateja.potocnik@oszrece.si je potrebno do 10. 10. 2022 poslati prijavnico, iz katere je razvidno število, razred, imena sodelujočih učencev in naslov šole. Nato bomo posredovali imena in naslov sodelujočih piscev iz druge šole. V kolikor bi se v naslednjem šolskem letu zopet srečali z delom na daljavo, bi lahko učenci svoja pisma fotografirali in jih poslali po elektronski pošti. Zaključek projekta bo 21. 2. 2023, ko obeležujemo mednarodni dan maternega jezika. Do tega dne je potrebno oddati tudi poročilo.

Podrobnosti projekta

Od pšeničke do potičke

Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Frana Metelka Škocjan

S projektom Od pšeničke do potičke želimo otroke učiti živeti z naravo ter jih seznaniti s pomenom kulturne in naravne dediščine v svoji okolici. Želimo jim približati pomembnost skrbi za okolje in naš skupni dom, planet Zemlja. Naučiti delovati lokalno in globalno. Predvsem želimo, da bi se v tem svetu sodobnih tehnologij in dobrin za trenutek ustavili, pogledali okoli sebe ter začutili lepoto svojega doma in pestrosti dobrin, katere nam nudi narava okoli nas.

Podrobnosti projekta

Otroštvo podaja roko modrosti

Teme: Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Cvetka Golarja

Projekt Otroštvo podaja roko modrosti poudarja pomen vzpostavljanja pristnih prijateljskih odnosov med mladimi in starejšimi. Preko različnih oblik sodelovanja med generacijami želimo razvijati strpnost med generacijami; oblikovati otrokov odnos do bolezni, starosti, invalidnosti, smrti, žalovanja; se učiti sodelovati s starejšimi v različnih delavnicah, na prireditvah ter se učiti »dajati« in »sprejemati«

Podrobnosti projekta

Platforma raznolikosti

Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Fokovci

Smo v času hitrega razvoja IKT-ja, ko fotografiranje in snemanje ter obdelava in priprava multimedijskih vsebin postaja del vsakdana naših učencev, način beleženja njihovih dogodkov in spominov. Zato smo jim želeli približati čudoviti svet narave in zapuščino naših prednikov skozi fotografski- ali videoobjektiv, skozi obdelavo posnetkov, pripravo ustvarjalnih e-gradiv, ki bi jih lahko delili s svojimi vrstniki in na svojevrsten način doživljali naravne in kulturne posebnosti svojega okolja. Oblikovali smo platformo (http://platforma-os-fokovci.splet.arnes.si/), na kateri že od leta 2014 objavljamo pripravljena gradiva, da so dostopna tudi ostalim. Skozi večletni projekt, kjer vsako leto izberemo eno izmed tem, vezanih na naravno ali kulturno dediščino, želimo zbrati raznoliko gradivo, ki bo pričalo o naravni in kulturni raznolikosti naše dežele oz. vseh vključenih v projekt. S poudarkom na pripravi e-gradiv želimo spodbuditi medpredmetno povezovanje v vzgojno-izobraževalnem procesu, z izborom tem, ki se dotikajo tako naravne in kot kulturne dediščine, pa zavedanje o pomenu ohranjanja le-te za nadaljnje rodove in pomen medgeneracijske povezanosti.

Podrobnosti projekta

Pletemo niti mreže z Eko Bontonom

Teme: Kultura miru in nenasilja, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Griže

Pletemo niti mreže z EKO bontonom Ekologijo in bonton bomo skupaj spoznavali in poglabljali v okviru 12. Unescovega projekta Pletemo niti mreže z EKO bontonom. K sodelovanju in skupnemu ustvarjanju vabljeni sodelujoči otroci, učenci in dijaki, vsak na svoj način, da skupaj soustvarimo ta dan.

Podrobnosti projekta

PO POTEH STAREGA HRASTA

Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola in vrtec Apače

Projekt PO POTEH STAREGA HRASTA pokriva tematiko kulturne dediščine, trajnostnega razvoja ter multikulturnega sobivanja na apaškem polju skozi stoletja.

Podrobnosti projekta

Po poti kulturne in naravne dediščine

Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Turnišče

Mladi velikokrat premalo cenimo dragocenosti iz preteklosti. Zato je prav, da začnemo spreminjati svoje mišljenje ter prevzemati, ohranjati in širiti to, kar so nam zapustili naši predniki. Vse to nas je prepričalo, da obudimo spomine preteklosti. S tem bomo pripomogli k ohranjanju bogate kulturne in naravne dediščine. Naj bo naše Turnišče kraj z bogato dediščino in obetavno prihodnostjo. Na delavnicah bomo otroke – učence popeljali skozi svet življenja panonskega človeka, kjer bodo spoznali bogato kulturno in naravno dediščino. Pred začetkom delavnic bomo na šoli priredili kratko kulturno prireditev. Rdeča nit prireditve bo obarvana s točkami kulturne in naravne dediščine občine Turnišče.

Podrobnosti projekta

POSTANI PRAVI JUNAK/JUNAKINJA Z GESLOM: POBEREM SMET IN REŠIM SVET

Teme: Globalno državljanstvo, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Vrtec Koper

Projekt je zasnovan z namenom, da se otroci že v predšolskem obdobju spopadejo s pomenom ekološke ozaveščenosti, skrbi zase in za naravo in dejstvom, da lahko sami pripomoremo k čistemu okolju. Prav tako je namen tudi krepiti vezi med vrtcem in družinami otrok ter jih ozavestiti o zdravem načinu življenja in skrbi za naravo. Projekt je načeloma namenjen vrtcem, sodelujejo pa lahko tudi šole.

Podrobnosti projekta

POŠLJIMO SAPICO PRIJATELJSTVA

Teme: Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Pesnica

Medgeneracijsko povezovanje prinaša vsem sodelujočim novo kvaliteto življenja; na eni strani zagotavlja občutek sprejetosti in varnosti, lajša osamljenost ter krepi duševno in telesno zdravje; po drugi strani pa bogati mlade z izkušnjami za življenje.

Podrobnosti projekta

POZDRAV PTIC MIRU

Teme: Kultura miru in nenasilja
Nosilec: Osnovna šola Lava

"Pozdrav ptic miru" je nacionalni UNESCO projekt z mednarodno udeležbo, katerega namen je ozaveščanje učencev, dijakov in ljudi v okolju o pomenu miru in vzdrževanju dobrih medsebojnih odnosov doma in po svetu. Vrednoti, ki sta v zadnjem času na veliki preizkušnji. Projektne aktivnosti vsako leto spremlja vodilna oziroma osrednja tema. V šolskem letu 2022/2023 se osrednja tema glasi: »Skrb za mir in svobodo - temelj sožitja vseh generacij« .

Podrobnosti projekta

SKRITI KOTIČKI MOJEGA KRAJA

Teme: Kulturna dediščina, Globalno državljanstvo, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Odranci

Projekt na daljavo bo potekal vso šolsko leto. Skozi različne dejavnosti pri pouku in razširjenem programu bodo učenci spoznavali in raziskovali skrite kotičke svojega kraja in možnosti predstavitve le-tega. Projekt v živo bo potekal v spomladanskem času 2023.

Podrobnosti projekta

SKUPAJ Z NAMI: Iz roda v rod

Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola in vrtec Sveta Trojica

Naši predniki so nam zapustili veliko. Zapustili so nam prakse, predstavitve, izraze, znanja, veščine in z njimi povezana orodja, predmete, izdelke, običaje, navade...S projektom želimo poudariti medgeneracijsko povezovanje ter obenem raziskati naravno in kulturno dediščino domačega kraja, ki se je prenašala iz roda v rod.

Podrobnosti projekta

Slovenski izgnanci od 1945 do 1945

Teme: Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Gimnazija Brežice

Izgnanci, novodobni migranti in begunci; projekt je zasnovan na vseh štirih Delorsovih stebrih , ključno pa je, znati živeti skupaj in graditi kulturo miru in nenasilja.

Podrobnosti projekta

Tujejezični recital Jezik - kultura in tradicija

Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Gimnazija Škofja Loka

Tujejezični recital Jezik - kultura in tradicija Projekt Tujejezični recital Jezik - kultura in tradicija je tradicionalni Unescov projekt Gimnazije Škofja Loka. Poudarja pomen rabe tujih jezikov skupaj z rabo materinščine. Jezik je orodje za sporazumevanje, obenem pa se z jezikom učimo kulture naroda, spoznamo njegovo zgodovino in kulturno dediščino. S temi spoznanji širimo obzorja znanja in duha, našo toleranco do drugačnih, predvsem pa bogatimo svojo lastno izobrazbo. Leto 2022 je Generalna skupščina Združenih narodov razglasila za mednarodno leto trajnostnega razvoja gorskih območij. Tema recitala bodo tako gore, hribi, planine, doline…

Podrobnosti projekta

Učenec poučuje: Evropsko leto mladih ali Mednarodno leto trajnostnega razvoja gorskih območij

Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: IV. osnovna šola Celje

Učenci se lahko preizkusijo v vlogi učitelja. Spoznajo proces poučevanja in položaj učitelja, spozna svojo odgovornost za svoj intelektualni razvoj in svojo vključenost v izobraževalni proces.

Podrobnosti projekta

Unescova priložnost: STARA igra(ča) ZA NOVO veselje

Teme: Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Zreče

Zaradi nevarnosti vpliva materialistično naravnane družbe in širjenja z njo povezanih nezdravih vrednot v okviru Unesca izvajamo projekt Unescova priložnost: STARA igra(ča) ZA NOVO veselje. Vrtčevski otroci in osnovnošolski učenci menjavajo igre, igrače in športne pripomočke, ki so še uporabni, a jih ne uporabljajo več, ker so se jih naveličali. Prav tako kakovostno preživljajo prosti čas in obujajo igre naših prednikov ter tako krepijo in razvijajo medvrstniško interakcijo.

Podrobnosti projekta

V sodelovanju z naravo sam pridelam hrano

Teme: Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Zreče

S projektom želimo otroke navdušiti za sobivanje z naravo, spremljanje rasti in razvoja rastlin, skrbeti za svoje zdravje in negovati naš planet Zemljo.

Podrobnosti projekta

V šoli čebel

Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Gimnazija Jožeta Plečnika Ljubljana

Projekt "V šoli čebel" bo tudi letos odkrival zanimanje za opazovanje narave in vsega, kar je povezano s čebelami. Čebele nas bodo v projektu vodile v med-predmetno in medgeneracijsko sodelovanje, naučile nas bodo, da nam narava lahko veliko nudi in nas veliko nauči. Ob raziskovanju in opazovanju čebel, žuželk in medovitih rastlin v naši okolici in šolskem vrtu se bomo tako učili živeti z naravo, negovali čut odgovornosti do okolja in hkrati poskrbeli za svoje zdravje in za zdravje svojih bližnjih. V letošnjem letu bomo poudarek dajali šolskemu čebeljnaku.

Podrobnosti projekta

Večerja

Teme: Trajnostni življenjski slog
Nosilec: GRM Novo mesto, Srednja šola za gostinstvo in turizem

Na naši šoli veliko pozornosti posvečamo gastronomiji in kulinariki ter kulturi prehranjevanja, saj je to temeljna vsebina naših izobraževalnih programov, želimo pa, da si vsi mladostniki oblikujejo lasten odnos do prehrane in presodijo prehranjevanje kot vrednoto ter tako usvojijo trajnostno skrb za zdrav življenjski slog. Želimo spodbuditi mladostnike, da pri pripravi Večerje strpno sodelujejo, spoznavajo kulinarično dediščino razl. skupin, se zavedajo okoljskih problemov, ki se pojavljajo pri pridelavi hrane, in iščejo možnosti reševanja le-teh. Cilji projekta: - osveščati o pomenu zdrave prehrane - uporabiti ekološko pridelane sestavine lokalnega izvora - uzavesti pomen priprave posebnih (svečanih) obrokov hrane kot obreda - pripraviti tradicionalne jedi (v sodobni preobleki) in navezati na kulturno dediščino - ponuditi jedem ustrezno pijačo - osveščati o bontonu pri uživanju hrane - dekorirati prostor in jedi , ...

Podrobnosti projekta

Voda - kaj mi pomeni

Teme: Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Srednja vzgojiteljska šola, gimnazija in umetniška gimnazija Ljubljana

Dijaki preko različnih področij spoznajo, kako pomembna je voda za Zemljo, pomen pitne vode za človeštvo. Ob svetovnem dnevu voda bomo za predšolske otroke pripravili predstavo, sledile bodo delavnice: naravoslovna, geografska, glasbena, matematična delavnica, delavnica s terapevtskim psom. Dijaki bodo pripravili likovne izdelke, ki jih bomo razstavili v šolski galeriji. Za dijake bomo organizirali predavanje strokovnjaka s področja poznavanja problematike voda. Pripravili bomo literarni natečaj – Voda –kaj mi pomeni? Najboljši prispevek bomo nagradili.

Podrobnosti projekta

Z odra na oder

Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Leona Štuklja Maribor

Z odra na oder je tradicionalno srečanje osnovnošolskih gledaliških skupin, s katerim uresničujemo vrednote UNESCa. Srečanje ni tekmovalne narave, saj omogočimo vsem sodelujočim prikaz njihove odrske ustvarjalnosti. Ob tem se mladi srečujejo in družijo s svojimi vrstniki, srečujejo z drugimi kulturami in jeziki ter se preko umetnosti oblikujejo kot osebnosti v določenem prostoru in času.

Podrobnosti projekta

Zelišča naših babic

Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Jožeta Krajca Rakek

Udeleženci projekta bodo raziskovali načine uporabe zelišč skozi čas in jih poskušali uporabljati na nove izvirne načine.

Podrobnosti projekta

Živimo skupaj

Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Kapela

Projekt Živimo skupaj temelji na medsebojnem in medgeneracijskem povezovanju s ciljem spoznavanja sebe in drugih v medsebojnem učenju. Poudarek dajemo praktičnemu delu in uresničevanju Delorsovih stebrov, predvsem stebra - učiti se, da bi znali delati. Dejavnosti temeljijo na spoštovanju trajnostnega in globalnega načina življenja. Spoznavamo lokalno tradicijo in jo povezujemo z interesi današnje mladine, ki na praktičen način spoznavajo kulturno raznolikost domačega okolja. Gradimo na medgeneracijskem prenosu znanja s poudarkom na medsebojni solidarnosti. Projekt zaokrožamo z obeležbo svetovnega dneva voda, ki sovpada z datumom finalizacije projekta in zajema globalni in lokalni vpliv na okolje.

Podrobnosti projekta

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...