Pojdi na glavno vsebino
UNESCO pridružene šole (ASPnet)UNESCO pridružene šoleNacionalna koordinacijaSlovenijeOrganizacija Združenih narodov za izobraževanje,znanost in kulturo

Moja stran Mojstrane

Osrednja tema: Okolje
Sorodne teme: Nacionalni parki, Trajnostni način življenja, Vrednote in stališča
Nosilec: Osnovna šola 16. decembra Mojstrana
Ciljna skupina: OŠ, 1. - 3. razred, OŠ, 4. - 6. razred

Opis projekta

V šolskem letu 2018/2019 so učenci turističnega krožka spoznavali kulturno in naravno dediščino kraja in pripravili učno pot po Mojstrani, ki jo želimo predstaviti tudi drugim učencem.

Prijavljeni učenci na poti po Mojstrani spoznajo kulturne in naravne znamenitosti kraja, ki jih popestrimo z anekdotami.

Spoznali bodo:

- Slovenski planinski muzej (zgodovina gorništva in varstvo narave Triglavskega narodnega parka),

- Trg olimpijcev (Mojstrana je edina vas v Sloveniji s tolikšnim številom olimpijcev),

- Mruščeva hiša (začetki čebelarjenja),

- Šmercova hiša (romarski turizem),

- Požgančev most (ljudsko izročilo v Triglavskih pravljicah),

- Triglavski gaj (opuščena železniška proga Jesenice - Kranjska Gora, začetki modernega turizma),

- Bor (nekoč začetki skakalnice, danes sprehajališče za domačine in obiskovalce),

- Plezalna pot Mojstrana (moderni pristopi v gorništvu, ali kako približati plezanje širši populaciji).

Krožna pot se začne in konča pred Slovenskim planinskim muzejem. Tam se učenci razdelijo v skupine, katere vodijo učenci naše šole. Prejmejo tudi zgibanko in komplet nalepk, ki jih ob vsakem postanku nalepijo na zemljevid na zgibanki.

Po prihodu pred muzej, sledi ogled filma o življenju v Triglavskem narodnem parku ter ogled Slovenskega planinskega muzeja.

Pričakovani cilji in rezultati

Temeljni cilji projekta je seznanjanje učencev s kulturno dediščino Mojstrane, kot kraja na vstopu v Triglavski narodni park, kjer so bili in so doma odlični športniki, gorniki in občudovalci gora.

Učenci spoznajo vzroke za razvoj različnih gospodarskih dejavnosti skozi zgodovino kraja in njihov vpliv na okolje.

Glede na porast turizma tudi v našem kraju želimo opomniti tudi na trajnostni razvoj turizma, ki v okolju pušča malo sledi.

Želimo ohranjati gorniško kulturo z ozaveščanjem o pomembnosti ohranjanja neokrnjenega alpskega sveta, vzporedno s tem pa povezovanje z drugimi šolami ob skupni dejavnosti.

 

Pričakujemo, da udeleženci spoznajo naravne značilnosti alpskega sveta, da spoznajo gorniško kulturo in gorniški turizem -  da lahko primerjajo stanje v preteklosti in danes ter da lahko kritično razmišljajo o priložnostih turizma v prihodnosti, ki vključuje tudi ustrezno skrb zase, za druge in za okolje.

Časovnica

Sodelovanje bo potekalo v živo. Prijavljeni učenci se zberejo pred Slovenskim planinskim muzejem v Mojstrani, kjer dobijo gradivo in navodila. Učenci bodo razdeljeni v skupine, katere vodijo učenci naše šole. Najprej sledi krožna pot po Mojstrani (3 šolske ure), nato ogled filma o Triglavskem narodnem parku in življenju v njem (30 minut). Za konec si ogledajo še muzej (1 šolska ura).

Prijave bomo zbirali do konca septembra 2019.

Projekt bomo izvedli petkrat v šolskem letu 2019/2020 (18. oktober, 11. marec, 21. april, 4. maj in 29. maj).

Sodelujoče šole in vrtci ASPnet

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...