Moder stol - nekdo misli nate
Osrednja tema: Vrednote in stališča
Sorodne teme: Enakopravnost spolov, Migracije in begunci, Okolje, Priložnosti za mlade, Solidarnost, Zdrav način življenja
Nosilec: Osnovna šola Maksa Pleteršnika Pišece
Ciljna skupina: OŠ, 1. - 3. razred, OŠ, 4. - 6. razred, OŠ, 7. - 9. razred, srednja šola, vrtec
Projekt Moder stol - nekdo misli nate je letos praznoval dvajset let. Pomeni, da je dočakal svojo polnoletnost in je eden od obstojnih projektov UNESCO ASP mreže. Nekateri zavodi z njim živijo že dolga leta, kot denimo Vrtec Galjevica, OŠ Cirkovce, OŠ Franceta Prešerna Maribor, OŠ Belokranjskega odreda Semič ali OŠ Sostro. Nekateri so se z njim aktivno srečali prvič, to sta OŠ Frana Erjavca Nova gorica in OŠ Antona Aškerca Rimske toplice, nekateri so se po nekaj letih vrnili, npr. OŠ Cirila Kosmača Piran. Na OŠ Leskovec so ga v svojih oddelkih izvajale kar tri razredne učiteljice, v Pišecah pa so ga vključili v Mednarodni tabor Premikamo meje in šli z njim v Novo mesto. Da se ga da izvajati tudi v času šole na daljavo, so domiselno pokazali mentorica in učenci na OŠ Cirkovce, uporaben je tudi kot oderski rekvizit. Najlepše pa so svoje izvajanje opisali v vrtcu Galjevica, iz njihovega evalvacijskega poročila se razbere vsa univerzalnost tega projekta in bogata paleta možnosti, ki jih Moder stol ponuja.
V našem vrtcu je Moder stol vedno na vidnem mestu. Velikokrat mu zamenjamo lokacijo in ga imamo na voljo tudi v igralnih kotičkih, garderobah, knjižnici. »Moder stol« po enotah so spoznavali preko leta tudi starši in stari starši.
- - barvanje modrih stolov in spoznavanje »modrih misli«,
- - pravljični modri stoli: umirjeno pripovedovanje zgodbic, šal, modrih misli,
- - pripovedovanje na modrem stolu-kaj me osreči,
- - spoznavanje novim pojmov na modrem stolu: odgovornost, humanost, pogum,
- - pogovor z otroki: kaj mi je pri nekom všeč? In kaj mi ni všeč?,
- - pripovedovanje pravljic za Ciciuhca na modrem stolu,
- - na naslonjalu modrega stola visita dve zvočni igrački »lunici«; ko potegneš vrvico slišiš umirjeno glasbo, to igro smo uporabljali za umirjanje otrok,
- - čez modri stol smo pregrnili modro tančico in naredili šotor, otrok je zlezel vanj: s tem je imel otrok občutek svojega prostora, kjer ga nihče ne moti,
- - skupno zavezovanje mašne iz modrega blaga na stol, pred vsako uporabo modrega stola, na mašni je lotos bila številka 20,
- - predstavitev zapisov iz Naomiinega dnevnika v nahrbtniku »Raziskovanje gozdnih tal z Naomi in srčkom Galom«
- - predstavitve zapisov iz Tomovega dnevnika v čarobnem nahrbtniku in predstavitev bibarij na modrem stolu,
- - ob spoznavanju modre barve smo dodali tudi sopomenko – modre sove, razložili pomen besede moder kot sova, na modrem stolu poslušali zgodbe,
- - stole smo uporabljali tudi v jutranjem krogu, ko smo si zaželeli dober dan, si zapeli pesem za dobro jutro,
- - otrok pokaže in predstavi domačo igračo ostalim otrokom v skupini,
- - »To sem jaz« in »To smo mi« predstavitev otrok in skupine na modrem stolu,
- - pripovedovanje o počutju in spoznavanje čustev otrok,
- - spoznavanje vrednot in stališč drugih kultur s pomočjo modrega stola,
- - spoznavanje in prepevanje himne vrtca Galjevica,
- - »MODER STOL« v knjižnici,
- - učenje angleških besed na modrem stolu,
- - prebiranje misli, pregovorov, verzov o vrednotah (ljubezni, mir, spoštovanje...).