Pojdi na glavno vsebino

Drugačnost nas bogati

Osrednja tema: Trajnostni način življenja
Sorodne teme: Demokracija, Diskriminacija, Enakopravnost spolov, Migracije in begunci, Solidarnost, Vrednote in stališča
Nosilec: Osnovna šola Frana Metelka Škocjan
Ciljna skupina: OŠ, 1. - 3. razred, OŠ, 4. - 6. razred, OŠ, 7. - 9. razred, srednja šola, vrtec

Projekt smo v mrežo posredovali že četrto leto saj menimo, da je zelo pomembno, da otroke v tem vse bolj multikulturnem svetu, v katerega odraščajo, naučimo treh S-jev spoštovanja, strpnosti in solidarnosti, ki bodo pripomogli k temu, da bo življenje na našem planetu lepše. Učenec želimo naučiti, da postanejo odgovorni državljani sveta, ki znajo živeti v skladu z 4 Delorsovimi stebri, predvsem s tretjim, ki pravi – Naučiti se živeti skupaj – kljub razlikam. V razlikah in drugačnosti želimo otroke naučiti iskati pozitivno, dobro in lepo, ki bogatijo naš planet in življenje na njem.

Cilje projekta je učencem približati DRUGE KULTURE, NARODE TER SVET DRUGAČNIH, jih učiti in naučiti strpnosti, medsebojnega sodelovanja in spoštovanja, nenasilnega reševanja konfliktov, predvsem pa življenja brez predsodkov, spoštovanja drugih kultur in življenja v družbi brez meja.

Skozi aktivnosti smo želeli in želimo, da učenci v drugih kulturah, navadah, narodih, pri ljudeh s posebnimi potrebami, pri drugačnih… najdejo nekaj lepega, dobrega, pozitivnega, nekaj kar našo družbo bogati. Učenci spoznavajo druge države, narode, njihovo kulturno in naravno dediščino, posebnosti.

Projekt je zasnovan tako, da se šole vanj vključijo na daljavo (letos tudi v živo). Šole tako skozi celo šolsko leto izvajajo dejavnosti vezane na projekt pri urah pouka, izbirnih predmetih in interesni dejavnosti, dnevih dejavnosti, prireditvah.  Poudarek šole dajo strpnosti, spoštovanju in solidarnosti, na naši osnovi šoli smo dodali še ničelno toleranco do nasilja.

Na projekt se je prijavilo več šol širom Slovenije. Letos je bil zaradi izrednih razmer in pouka na daljavo projekt malce drugačen, pa vendar smo ga na naši šoli, kot tudi na šolah širom Slovenije izvedli, nekateri v šoli do marca, nekateri na daljavo.V času pouka na daljavo smo imeli tedenske izzive, ki so vključevali UNESCO cilje in cilje našega projekta, me drugim predvsem tri S-je: spoštovanje, strpnost in solidarnost.

Zajeli smo različna področja, gostili drugačne, spoznali njihove zgodbe, drugačnost spoznavali skozi filme in zgodbe v knjigah, obeležili dan človekovih pravic, dan strpnosti in mednarodni dan kulturne raznolikosti, izvajali različne delavnice, imeli pogovorne ure in dneve dejavnosti na izbrane teme.  

Ugotavljamo, da učenci skozi projekt širijo svoja obzorja, predvsem pa to, da skozi dejavnosti, ki smo jih izvajali postajajo vse bolj STRPNI, SPOŠTLJIVI IN SOLIDARNI. Napredujejo. So vse manj izključujoči, oblikujejo skupnost vključujočih, sodelujejo v medgeneracijskih dejavnostih. Učenci si med seboj pomagajo, pomagajo premagovati primanjkljaje in ovire sošolcem in vrtnikom, medse sprejmejo drugačne. Večja strpnost in spoštljivost se kaže tako v besedah kot tudi v dejanjih. Vse to želimo prenesti tudi na starše in okolico. Naš cilj je postati vključujoča se družba.

Fotogalerija

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...