Z odra na oder
Osrednja tema: Priložnosti za mlade
Sorodne teme: Demokracija, Enakopravnost spolov, Materni jezik, Priložnosti za mlade, Solidarnost, Trajnostni način življenja, Vrednote in stališča
Nosilec: Osnovna šola Leona Štuklja Maribor
Ciljna skupina: OŠ, 1. - 3. razred, OŠ, 4. - 6. razred, OŠ, 7. - 9. razred
Opis projekta
Projekt Z Odra na oder je namenjen druženju, spoznavanju in prikazu dela osnovnošolskih gledaliških skupin ob uresničevanju UNESCO ciljev. Nastopajoči lahko brez treme in strahu pred ocenjevanjem prikažejo lastno ustvarjalnost svojim vrstnikom in vsem ostalim obiskovalcem.
Projekt vsako leto izvedemo v mesecu februarju, kot obeležitev slovenskega kulturnega praznika. Vsi naši učenci imajo ta dan kulturni dan in na njem aktivno sodelujejo. Predstave so odigrane na našem šolskem, Unesco odru. Projekt je celodneven in glede na vsebino predstav razdeljen v tri sklope. Vsak sklop je namenjen eni triadi, tako da program lahko spremljajo vsi učenci naše šole. Veliko je obiskovalcev iz sosednjih šol, vsako leto pa se našega projekta udeležijo tudi otroci iz bližnjega vrtca. Predvsem v popoldanskem času se kot gledalci radi pridružijo tudi krajani, starostniki iz doma Danice Vogrinec in drugi. Starši nastopajočih učencev se ogledov predstav radi udeležujejo ter jih spremljajo skozi ves dan.
- Predstave, ki so namenjene prvi triadi, so odigrane najprej in so vsebinsko primerne za najmlajše učence.
- Drugi del je namenjen učencem druge triade. Kot gledalci se na šoli radi zadržijo tudi učenci igralci.
- Zaključni del pa je namenjen tretji triadi, spremljajo ga njihovi starši ter krajani, starostniki...
Lahko rečemo, da gre za projekt s tradicijo, saj bo v februarju potekalo že 22. srečanje, na katerega se sodelujoči vedno radi vračajo. Veseli nas, da nacionalni projekt z mednarodno udeležbo počasi prerašča v mednarodni projekt. V lanskem letu so se nam poleg gostov iz Slovenije, Srbije in Madžarske priključili tudi gostje iz Ukrajine. Za prihodnje šolsko leto smo navezali stike z eno izmed šol v Makedoniji, ki bi se nam tudi želela priključiti.
Pričakovani cilji in rezultati
Ob vseh prikazanih gledaliških predstavah poglabljamo znanja o gledališki kulturi, o igri ter o prvinah gledališke umetnosti nasploh. Nastopajoči učenci se učijo besedila, s katerimi se predstavljajo pred širšo publiko. Nastopajoči skozi igro, poslušalci ter gledalci pa s spremljanjem krepijo socialne in etične veščine. Prav tako je pomembna tudi krepitev strpnosti do vseh drugačnih.
Potrebno se je učiti delati. Učenci se pripravljajo na individualne vloge, kjer je zagotovo potrebno upoštevati njihova pridobljena znanja. Potrebno je veliko truda in vaj, ob tem v ospredje prihaja osebna predanost delu in hkrati odgovornost do skupine. Že med samimi pripravami na nastope se vodene aktivnosti menjavajo s spontanimi individualnimi iniciativami. Skozi igro ter najrazličnejše situacije se učenci učijo spoštovanja do sebe in tudi do drugih, obenem pa si krepijo pozitivno samopodobo.
Pri učencih spodbujamo aktivno medsebojno sodelovanje ter učenje v skupini že pri nastajanju gledališke predstave. Zelo pomembno je nenehno sodelovanje ves čas, saj skupina ne more biti uspešna, če ni homogena. Govorimo lahko o razvijanju soodvisnosti posameznika s skupino, obenem pa se razvija tudi gledališka interakcija z občinstvom. Učencem je omogočena lastna ustvarjalnost, kreativnost in vživljanje v nove situacije.
Nastopajoči učenci se razvijajo v samozavestne in ustvarjalne osebnosti. Prav vsi, nastopajoči in tudi vsi ostali, se učijo reševati konfliktne situacije skozi dialog. Razvijamo socialne veščine. Posebej poudarjene so Unesco vrednote, o katerih ozaveščamo vse prisotne. Posebno velikega pomena se izkazuje učinkovitost samoizražanja ter komuniciranja z drugimi. Torej, učimo se biti.
Spoznavajo in spoštujejo druge kulture, drug jezik. S sobivanjem pridobivajo nove prijatelje in spoznavajo drugačen način življenja. Le tako se bodo lahko vključili v življenje, kot aktivni državljani.
Tako kot pravi pesnik T. Pavček »svet je lep, če nekoga rad imaš; svet je lep, če nekomu nekaj daš...« Šola našim otrokom in vsem obiskovalcem podarja mavrico življenja.
Časovnica
V prihodnjem šolskem letu načrtujemo že 22. srečanje osnovnošolskih gledaliških skupin Z odra na oder. Glede na izkušnje iz preteklih let, bomo samo organizacijo oz. postopek prijave ohranili na enak način.
V mesecu oktobru bomo povabili šole v projekt, časa za odločitev o sodelovanju bodo imele do 1.12.2018. Ob prijavi bodo sodelujoče šole sporočile naslov in trajanje igre, število nastopajočih učencev ter kateri starostni skupini je igra namenjena. Učenci bodo svoje delo, skupaj z mentorji, predstavili 14.2.2019, ko bo na šoli potekal srečanje.
Mentorji lahko odgovore na svoja vprašanja oz. dodatne informacije dobijo po el. pošti. Do konca meseca januarja je oblikovan časovni razpored.
Teme gledališkim skupinam niso določene oz. predpisane; gre za svobodno izbiro mentorja/mentorice. Med gledalce, poleg nastopajočih, vabimo otroke iz okoliških šol, vrtcev, doma starostnikov...