Dobimo se pri svetilniku! Kako čudovit je ta svet!
Osrednja tema: Trajnostni način življenja
Sorodne teme: Diskriminacija, Materni jezik, Okolje, Priložnosti za mlade, Trajnostni način življenja, Vrednote in stališča
Nosilec: Osnovna šola Cirila Kosmača Piran
Ciljna skupina: OŠ, 1. - 3. razred, OŠ, 4. - 6. razred, OŠ, 7. - 9. razred, srednja šola, vrtec
Opis projekta
Dandanes se prevečkrat pogovarjamo o slabih stvareh in pozabljamo na vse lepo, kar nas obdaja. Skozi aktivnosti projekta želimo sodelujoče vzpodbuditi k zaznavanju lepega, pozitivnega. Vsi ljudje na tem planetu nimajo sreče, da bi svoje življenje preživljali v miru, svobodi, obkroženi z vzpodbudo in ustvarjalnostjo ter z možnostjo izobraževanja. Zato se nam zdi pomembno, da se usmerimo v pozitivno dojemanje veta. To je lahko naše sporočilo in doprinos k boljši prihodnost.
Dejavnosti bomo izvajali v obliki intertedna. To pomeni, da bodo teden dni sodelovali vsi učitelji in učenci naše šole. V del intertedna bomo vključili tudi predstavnike sodelujočih šol.
Interteden bomo izpeljali v mesecu maju, ker želimo v dogajanje vključiti obeležitev Svetovnega dneva jazza. Menimo namreč, da je glasba univerzalni jezik, ki ga razumemo prav vsi.
Naslov Dobimo se pri svetilniku! ponazarja naše zavedanje, da vsak človek potrebuje svoj svetilnik, ki mu po razburkani plovbi raziskovanja življenja pokaže pot v varen pristan. Pri piranskem svetilniku pa bomo dejansko izpeljali sklepno prireditev ob zaključku intertedna ter v svetilničarjevem stanovanju postavili razstavo otroških in mladostniških kreacij.
V dejavnosti bomo vključili predstavnike vseh starostnih skupin ter vzpodbujali medgeneracijsko sodelovanje in učenje.
Izobraževalno raziskovalna področja projekta:
- identiteta,
- turizem,
- dediščina,
- okolje,
- svet brez nasilja.
Skozi zgoraj navedena področja bomo krepili pozitivne vrednote in razvijali veščine, potrebne za kvalitetno sobivanje. Dejavnosti intertedna bodo temeljile na izobraževanju za trajnostnih razvoj.
Pričakovani cilji in rezultati
Glede na izobraževalno raziskovalna področja projekta skozi katera bomo delovali, pričakujemo:
- spoznavanje, razvijanje in izražanje lastne identitete ter spoštovanje identitete drugega,
- spoznavanje in oblikovanje lastne interpretacije turizma kot družbene panoge in priložnosti za izobraževanje in ozaveščanje,
- spoznavanje lokalne in svetovne, naravne ter kulturne dediščine,
- seznanitev z globalnimi ekološkimi problemi in aktiven doprinos k izboljšanju stanja,
- razumevanje pomena miru in možnosti izobraževanja za vse, razumevanje človekovih pravic, učenje konstruktivnega reševanja konfliktov.
Poleg zgoraj navedenih pričakovanih ciljev in rezultatov bodo učenci pridobivali in poglabljali znaja s področja besednega izražanja, uporabe angleščine, rabe IKT, se urili v komunikaciji, organizaciji ter komunicirali skozi različna izrazna sredstva in področja.
Pričakujemo sodelovanje predstavnikov različnih generacij iz različnih kulturnih iz jezikovnih okolij.
Časovnica
- zbiranje prijav: do konca oktobra 2018
- gradiva in vabilo udeležencem: do konca novembra 2018
- priprave na interteden: oblikovanje delavnic, skupin, študij gradiva – sredina marca 2019
- predstavitev udeležencev preko videokonference - izbirno: do konca marca 2019
- oddaja prispevkov na daljavo: do začetka aprila 2019
- oblika in čas poteka projekta: interteden – delavnice po področjih; maj 2019
- oblika in termin zaključka projekta: prireditev in razstava – maj 2019
- sodelovanje na daljavo in v živo: daljava – dopisovanje, videokonference, izmenjava izdelkov; v živo – interteden in sklepna prireditev z razstavo
- zaključek projekta: maj 2019
- oddaja poročila: junij 2019
Udeleženci bodo imeli možnost sodelovanja v živo in/ ali sodelovanja na daljavo.